StoryEditor
Producenci
06.11.2018 00:00

Rośnie rynek kosmetyków dla diabetyków

Rozwija się rynek kosmetyków dla osób, których schorzenia powodują, że skóra wymaga specjalnej pielęgnacji. Należą do nich cukrzycy zmagający się z suchą skórą.

Osobą, która postawiła na kosmetyki dla diabetyków i nie tylko jest Aleksandra Matysiak. Z linii preparatów Melli Care (od łac. Diabetes mellitus – cukrzyca ), które stworzyła mogą korzystać nie tylko cukrzycy, ale i osoby z łuszczycą oraz mające na przykład problemy z tarczycą. Wszystkie te choroby powodują suchość skóry, która wymaga dodatkowego nawilżenia. 

Inspiracją do stworzenia linii były potrzeby skóry ojca przedsiębiorczyni, który jest cukrzykiem. – Zastrzyki insuliny i inne zabiegi związane z cukrzycą są dostatecznie trudne dla chorego i powodują złe samopoczucie, bo o chorobie trudno zapomnieć choć na chwilę. Dlatego ważne jest, aby uprzyjemnić diabetykom dbanie o typową dla tej choroby suchą skórę, zwłaszcza stóp, dobrymi naturalnymi kosmetykami – mówi Matysiak.

Ten segment rynku ma duży potencjał rozwoju, bo problemy ze skórą występują nie tyko przy cukrzycy, ale i niedoczynności tarczycy, chorobie Hashimoto, skórze atopowej i wielu innych.

Zauważyłam, że nie było produktów dla tej grupy odbiorców. Wprawdzie istnieją maści apteczne, ale są one tłuste i trudno wchłanialne. Zdarza się też, że preparaty apteczne zawierają "chemię", w tym parafinę, pochodną ropy naftowej. Zależało mi na tym, aby moje produkty były naturalne, ładnie pachnące, szybko wchłanialne i skuteczne – tłumaczy Aleksandra Matysiak.

Jej plany zakładają dalszy rozwój linii pielęgnacyjnej, w której dostępnych jest teraz 6 produktów i koncentracja wyłącznie na osobach ze specjalnymi potrzebami skóry. Panie często pytają założycielkę Melli Care o kremy do twarzy, więc chciałaby wejść również w ten segment. – Jesteśmy na liście beneficjentów grantu PARP i wkrótce okaże się, czy dostaniemy z niej dofinansowanie. Planujemy wejść na rynek azjatycki i bliskowschodni. Pierwszą okazją do tego mogą być już styczniowe targi kosmetyczne w Japonii – mówi Matysiak.

W coraz większym stopniu o chorych na cukrzycę myślą producenci kosmetyków, ale nadal jest to nisza rynkowa. Dostępna jest linia Oceanic AA Therapy dla diabetyków, ale poza tym cukrzycy mają do dyspozycji głównie specyfiki do st  óp np. Allpresan Diabetic czy Akildia.

 

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 10:13