StoryEditor
Producenci
10.08.2021 00:00

Rossmann automatyzuje procesy logistyczne

Rossmann uruchomił niedawno zautomatyzowany magazyn wysyłkowy w Centrum Dystrybucyjnym w Łodzi, który pozwolił skrócić czas załadunku o 77 proc. Był to najbardziej wymagający projekt logistyczny, który firma zrealizowała w ostatnich latach i jeden z wielu ostatnio, które mają na celu uproszczenie i automatyzację procesów logistycznych oraz zmniejszenie ich negatywnego wpływu na środowisko.

Rossmann Sieć Rossmann już po raz czwarty opublikowała Raport Odpowiedzialności Społecznej. Przedstawiamy Państwu jego poszczególne wątki. Dokument dotyczy lat 2019-2020 i pokazuje działania firmy związane m.in. ze środowiskiem, innowacjami, a także postawą wobec klientów i wyzwaniami, z którymi Rossmann zmierzył się w czasie pandemii. 

W 2019 i 2020 r. zaszło wiele zmian w logistyce sieci – wdrożono nowy system zarządzania zapasami, który usprawnił współpracę magazynów ze sklepami. Ruszył również nowy magazyn wysyłkowy w Łodzi, a także magazyn przeładunkowy w Jankach. Procesy logistyczne są stale optymalizowane pod kątem realizacji Polityki Środowiskowej. Rossmann stara się również zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko.

W naszym obszarze był to rok wyzwań. Cały czas optymalizujemy nasze procesy, pracujemy nad terminowością dostaw oraz zapewnieniem optymalnego stoku w sklepach. Na początku roku uruchomiliśmy czasowo czwarty magazyn regionalny o powierzchni 22 tys. mkw. Rozbudowa ta wynika z konieczności dostosowania logistyki magazynowej do rozwoju biznesu i planowanych otwarć kolejnych sklepów. W październiku nastąpiło wdrożenie nowego systemu zarządzania zapasami dla wszystkich sklepów. Dzięki temu zoptymalizowaliśmy proces generowania zamówień. Zamówienia w systemie SAS uwzględniają dane historycznej i prognozowanej sprzedaży, planowany czas pracy w sklepach, pojemność sal sprzedaży i magazynków sklepowych. Również w październiku otworzyliśmy nowy magazyn przeładunkowy Hub w Jankach pod Warszawą. Na jego terenie przeładowujemy dostawy z magazynu centralnego na mniejsze pojazdy, którymi dostarczamy produkty do sklepów – wyjaśnia Rafał Makarski, dyrektor Działu logistyki, Rossmann

Niedawno uruchomiony został również zautomatyzowany magazyn wysyłkowy w Centrum Dystrybucyjnym w Łodzi, który pozwolił skrócić czas załadunku o 77 proc. Był to najbardziej wymagający projekt logistyczny, który firma zrealizowała w ostatnich latach. Automatyzacja to przyszłość – w tak dużej firmie jak Rossmann również konieczności nadążania za dynamicznym rozwojem, a co za tym idzie zwiększenia produktywności oraz redukcji kosztów. 

Duża część nowej instalacji powstawała w istniejącym magazynie w trakcie procesów logistycznych. Wymusiło to organizację procesów zastępczych na czas budowy. Budowa 120-metrowego mostu nad ulicą i organizacja ruchu stanowiły wyzwanie na ponad dwa miesiące – dziś jest to charakterystyczny element zabudowy, który daje możliwość zobaczenia części procesów w firmie.

Centrum Dystrybucyjne Rossmanna w Łodzi to aktualnie: magazyn kompletacji manualnej, dwa magazyny wysokiego składowania (łącznie na 43,5 tys. palet) oraz magazyn kompletacji na 6,5 tys. pojemników miniload.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 11:45