StoryEditor
Producenci
10.08.2021 00:00

Rossmann automatyzuje procesy logistyczne

Rossmann uruchomił niedawno zautomatyzowany magazyn wysyłkowy w Centrum Dystrybucyjnym w Łodzi, który pozwolił skrócić czas załadunku o 77 proc. Był to najbardziej wymagający projekt logistyczny, który firma zrealizowała w ostatnich latach i jeden z wielu ostatnio, które mają na celu uproszczenie i automatyzację procesów logistycznych oraz zmniejszenie ich negatywnego wpływu na środowisko.

Rossmann Sieć Rossmann już po raz czwarty opublikowała Raport Odpowiedzialności Społecznej. Przedstawiamy Państwu jego poszczególne wątki. Dokument dotyczy lat 2019-2020 i pokazuje działania firmy związane m.in. ze środowiskiem, innowacjami, a także postawą wobec klientów i wyzwaniami, z którymi Rossmann zmierzył się w czasie pandemii. 

W 2019 i 2020 r. zaszło wiele zmian w logistyce sieci – wdrożono nowy system zarządzania zapasami, który usprawnił współpracę magazynów ze sklepami. Ruszył również nowy magazyn wysyłkowy w Łodzi, a także magazyn przeładunkowy w Jankach. Procesy logistyczne są stale optymalizowane pod kątem realizacji Polityki Środowiskowej. Rossmann stara się również zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko.

W naszym obszarze był to rok wyzwań. Cały czas optymalizujemy nasze procesy, pracujemy nad terminowością dostaw oraz zapewnieniem optymalnego stoku w sklepach. Na początku roku uruchomiliśmy czasowo czwarty magazyn regionalny o powierzchni 22 tys. mkw. Rozbudowa ta wynika z konieczności dostosowania logistyki magazynowej do rozwoju biznesu i planowanych otwarć kolejnych sklepów. W październiku nastąpiło wdrożenie nowego systemu zarządzania zapasami dla wszystkich sklepów. Dzięki temu zoptymalizowaliśmy proces generowania zamówień. Zamówienia w systemie SAS uwzględniają dane historycznej i prognozowanej sprzedaży, planowany czas pracy w sklepach, pojemność sal sprzedaży i magazynków sklepowych. Również w październiku otworzyliśmy nowy magazyn przeładunkowy Hub w Jankach pod Warszawą. Na jego terenie przeładowujemy dostawy z magazynu centralnego na mniejsze pojazdy, którymi dostarczamy produkty do sklepów – wyjaśnia Rafał Makarski, dyrektor Działu logistyki, Rossmann

Niedawno uruchomiony został również zautomatyzowany magazyn wysyłkowy w Centrum Dystrybucyjnym w Łodzi, który pozwolił skrócić czas załadunku o 77 proc. Był to najbardziej wymagający projekt logistyczny, który firma zrealizowała w ostatnich latach. Automatyzacja to przyszłość – w tak dużej firmie jak Rossmann również konieczności nadążania za dynamicznym rozwojem, a co za tym idzie zwiększenia produktywności oraz redukcji kosztów. 

Duża część nowej instalacji powstawała w istniejącym magazynie w trakcie procesów logistycznych. Wymusiło to organizację procesów zastępczych na czas budowy. Budowa 120-metrowego mostu nad ulicą i organizacja ruchu stanowiły wyzwanie na ponad dwa miesiące – dziś jest to charakterystyczny element zabudowy, który daje możliwość zobaczenia części procesów w firmie.

Centrum Dystrybucyjne Rossmanna w Łodzi to aktualnie: magazyn kompletacji manualnej, dwa magazyny wysokiego składowania (łącznie na 43,5 tys. palet) oraz magazyn kompletacji na 6,5 tys. pojemników miniload.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 14:35
Kosmetyczne imperium Kate Moss upada po niespełna trzech latach działalności
Kosmetyki Cosmoss od Kate Moss zadebiutowały na rynku w 2022 r.Shutterstock

Marka Cosmoss, założona przez supermodelkę Kate Moss, wystartowała we wrześniu 2022 r. z bardzo kameralnym portfolio: łącznie sześć produktów – trzy preparaty do pielęgnacji skóry, dwie mieszanki ziołowych herbat oraz jedną mgiełkę zapachową Sacred Mist. Projekt powstał przy wsparciu przyjaciół Moss: dietetyczki Rose Ferguson i homeopatki Victorii Young, a od początku celował w segment premium.

Ceny należały do najwyższych w swojej kategorii: za pojedynczy kosmetyk do pielęgnacji trzeba było zapłacić do 105 funtów, a za 100-ml flakon Sacred Mist – 120 funtów. Dla porównania, średnia cena kremu do twarzy w brytyjskich drogeriach sieciowych wynosi dziś około 20 funtów, co oznaczało pięcio- lub sześciokrotną różnicę.

Choć początkowe zainteresowanie było spore, sygnały ostrzegawcze pojawiły się już w 2024 r. W ciągu ostatnich kilku tygodni oficjalna strona internetowa marki przestała działać, a użytkownicy zgłaszali trudności z zakupem. Ostatni wpis w mediach społecznościowych został opublikowany 18 tygodni temu, co ograniczyło kontakt z odbiorcami i podkopało wiarygodność brandu.

W czerwcu 2025 r. powołano oficjalnych likwidatorów, a Cosmoss weszła w stan dobrowolnej likwidacji – zaledwie 33 miesiące po premierze. Eksperci wskazują, że marka zderzyła się z wyjątkowo konkurencyjnym rynkiem wellness oraz presją kosztów życia, która ograniczyła popyt na drogie kosmetyki. Z wysoką ceną i wąską dystrybucją trudno było zbudować masową skalę; jedynie zapach Sacred Mist zdołał zgromadzić lojalną, lecz niewielką grupę fanów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 13:31
W ich butach walczył Bruce Lee, a teraz – zadebiutują z perfumami
Onitsuka Tiger mat.pras.

Kultowajapońska marka Onitsuka Tiger wprowadzi na rynek jesienią swoją pierwszą kolekcję czterech perfum. Ich twórcą będzie ceniony perfumarz Mark Buxton. Informację podano przy okazji otwarcia nowego, flagowego butiku na paryskich Polach Elizejskich.

Kultowa marka (najbardziej kojarzona z modelem obuwia sportowego, spopularyzowanym przez Bruce’a Lee w “Wejściu smoka”, a później – w wersji zółtej – przez Umę Thurman w “Kill Bill”), prezentuje swoje pierwsze perfumy. Zgodnie z zasadami japońskiego minimalizmu i prostoty, nazwy poszczególnych kompozycji to Onitsuka Tiger One, Two, Three i Four.

Kolekcja ma swoje hasło przewodnie „Wearing Quiet Radiance”. Twórcą kompozycji zapachowych jest ceniony perfumiarz Mark Buxton.

Kreacje Buxtona dla Onitsuka Tiger są opisywane jako „odważne i śmiałe”. Brytyjczyk ma w swoim portfolio blisko 180 kompozycji, wykreowanych dla takich marek jak Burberry, Comme des Garcons, House of Sillage, Le Labo, posiada też własną markę niszową (Mark Buxton).

Cały proces tworzenia zapachów dla Onitsuka Tiger – od doboru składników, ekstrakcję, po mieszanie i butelkowanie – odbywa się wyłącznie w Grasse w Prowansji, znanej w świecie stolicy perfum.

Cztery zapachy Onitsuka Tiger zostaną wprowadzone na rynek jesienią tego roku. Wiadomo, że będą zamknięte w żółtych flakonach, w charakterystycznym dla marki kolorze.

image
Onitsuka Tiger mat.pras.

Także wokół żółtego koloru zaaranżowany został 2-poziomowy butik marki, otwarty na prestiżowych Polach Elizejskich. W sklepie dostępna jest kolekcja fashion Onitsuka Tiger, w tym odzież jeansowa Denivita i obuwie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 09:40