StoryEditor
Producenci
28.09.2021 00:00

Rossmann organizuje forum uśmiechu by dawać psychiczne wsparcie

6 godzin wykładów i warsztatów z udziałem pozytywnych ekspertów to plan Rossmanna na 1 października z okazji Światowego Dnia Uśmiechu. Z takimi osobami, jak Quczaj, Ola Żelazo, Janina Dayli, Katarzyna Miller będzie można się spotkać wirtualnie na profilach społecznościowych Rossmanna.

Z okazji Światowego Dnia Uśmiechu Rossmann organizuje 1 października webinar, jakiego jeszcze nie było. „Uśmiech robi dzień dobry” to 6 godzin inspirujących spotkań, rozmów, wykładów i warsztatów, z których dowiemy się, jak dbać o szeroko pojęty fizyczny i psychiczny dobrostan. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo na profilach społecznościowych Rossmanna w godzinach 11.00-17.00. Może wziąć w nim udział każdy, kto w codziennym życiu poszukuje pozytywnej energii, radości i harmonii.

Forum „Uśmiech robi dzień dobry”  to  zwieńczenie całorocznych działań Rossmanna, które można było zauważyć zarówno na profilach społecznościowych i aplikacji Rossman PL, jak i w samych drogeriach.  

– Wszyscy wiemy, że na dobre samopoczucie składa się bardzo wiele czynników. Tylko holistyczne podejście pozwala naprawdę o siebie zadbać, w pandemii przekonaliśmy się o tym bardziej niż kiedykolwiek. Chcieliśmy dzielić się z naszymi klientami i pracownikami różnorodnymi, prostymi sposobami na osiągnięcie fizycznego i psychicznego dobrostanu, zachęcać do szukania drobnych powodów do radości w codziennym otoczeniu, poprawiać nastrój – tak po ludzku – mówi Bogdan Maksymiec, dyrektor marketingu Rossmann SDP, tłumacząc ideę akcji.

Poniżej szczegółowa agenda spotkań, wykładów i warsztatów, których start planowany jest na godzinę 11.00.

ROZMOWY I WYKŁADY
11:00 QCZAJ – trener personalny i motywator, aktywny na YouTubie i Instagramie, gdzie niestrudzenie namawia i inspiruje do tego, by dbać o siebie i pielęgnować wiarę we własne możliwości. 1 października podpowie, jak zamienić frustrację w determinację i pozytywnie patrzeć na świat.
11:50 Hania Es (Hanna Sywula) – promotorka zdrowia psychicznego i popularyzatorka wiedzy o umyśle, twórczyni psychologicznego kanału na YouTube, autorka bestsellerowej książki „W głowie się poprzewracało”. Opowie o samoświadomości, o tym, jak wpływa na nasze codzienne funkcjonowanie i relacje z innymi oraz podpowie, jak ją rozwijać.
12:40 Marcin Fabjański – filozof, nauczyciel medytacji, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, twórca Apenińskiej Szkoły Żywej Filozofii we Włoszech (www.selfoff.com) i fundacji Nowa Obecność w Polsce. W trakcie wykładu przybliży rozwijaną przez siebie metodę selfoff, polegającą na wykorzystywaniu natury do rozkwitu i prowadzenia bardziej autentycznego życia.
13:35 Janina Daily (Janina Bąk) – statystyczka, nauczycielka akademicka, blogerka, autorka bestsellerowej książki „Statystycznie rzecz biorąc, czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby zdobyć Nobla”. Podpowie, jak pielęgnować w sobie ciekawość świata i odpowie na pytanie: „Czy istnieje matematyczny wzór na szczęście?”.
14:30 Katarzyna Miller – najsłynniejsza i najbardziej charyzmatyczna polska psycholożka; psychoterapeutka, felietonistka miesięcznika „Zwierciadło”, autorka poradników, m.in. „Być kobietą i nie zwariować” czy „Nie bój się życia”. 1 października dowiedzie, że uśmiechanie się, radość i otwartość ma wymierne korzyści i że warto je ćwiczyć.
15:15 Jagna Ambroziak – psycholog kliniczny i psychoterapeutka, ekspertka kampanii społecznej #wKobiecejGłowie, prowadzi warsztaty z rozwoju osobistego. W czasie rozmowy z Olivierem Janiakiem zdemaskuje „czarny PR” złości i dowiedzie, że negatywne emocje pomagają orientować się w świecie. Pokaże też, jak nasz sposób widzenia wpływa na samopoczucie i podpowie, jak nauczyć się patrzeć inaczej – tak, by żyło się lepiej.
16:05 Marek Michalak – pedagog specjalny, Rzecznik Praw Dziecka w latach 2008-2018, Kanclerz Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu i Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka. Porozmawia z Olivierem Janiakiem o Orderze Uśmiechu – absolutnym fenomenie pedagogicznym, który scala świat dzieci i dorosłych oraz o tym, jak znaleźć w sobie dziecko.

WARSZTATY
11:05 Ola Żelazo – dyplomowana instruktorka fitnessu, pilatesu i kulturystyki, nauczycielka jogi, trenerka jogilatesu, YouTuberka, autorka książek. Dowiedzie, że ćwiczyć można w każdym wieku, podpowie skąd czerpać motywację i pozytywne nastawienie do życia. Pokaże też zestaw prostych ćwiczeń, które można wykonywać bez żadnego sprzętu, po prostu siedząc na krześle! Zachęcamy do wspólnych ćwiczeń na żywo!
11:50 Jakub Emanuel Malec – Executive Chef w hotelu Novotel Warszawa Centrum, orędownik filozofii zero waste, który jako pierwszy w Polsce wprowadził w swoim hotelu kompleksowy program walki z marnotrawstwem żywności. Podczas warsztatów pokaże, jak wykorzystać całą (!) dynię, w pierwszej kolejności przyrządzając z niej zupę, następnie risotto i w końcu włoski przysmak – arancini. Opowie też o różnych technikach kulinarnych, przechowywaniu żywności i wykorzystywaniu resztek.
13:20 Lidia Popiel – fotografka, dziennikarka, modelka. Wykładowczyni w Warszawskiej Szkole Filmowej. Prowadząca warsztaty fotograficzne i jurorka wielu konkursów foto. Redaktor naczelna fineLIFE.pl i PhotoCulture.pl. 1 października podczas warsztatów zdradzi wiele ciekawostek dotyczących fotografii, uśmiechu na zdjęciach czy mowy ciała. Nie zabraknie praktycznych wskazówek i tipów dla pasjonatów fotografii.
14:40 Piotr Bielski – socjolog, znany jako Jogin Śmiechu. W 2013 roku sprowadził do Polski jogę śmiechu jako metodę budowania zdrowia i optymizmu. 1 października dowiedzie, że każdy może dzień po dniu tworzyć swój dobrostan emocjonalny. Wprowadzi nas w tematykę psychologii pozytywnej, ale przed wszystkim zaproponuje nam praktykę jogi uśmiechu, metody która zmieniła jego życie i życie milionów ludzi na całym świecie.


Rozmowy, wykłady i warsztaty będą transmitowane na kanałach Rossmanna na YouTube i Facebooku.  

Wszystkie materiały będzie można odtworzyć w późniejszym czasie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.11.2025 14:08
Bloomberg: Australijska marka podbija świat. Jak? Produkcją dupes.
Po lewej serum Estée Lauder’s Advanced Night Repair (85 dolarów), po prawej MCo’s Miracle Anti-Aging Repair Serum (22 dolary).Bloomberg

MCoBeauty, marka określająca swoją ofertę jako „dupes”, w ciągu zaledwie kilku lat przeszła drogę od supermarketowych półek w Australii do jednego z najdynamiczniej rosnących graczy w globalnym segmencie masowej kosmetyki kolorowej. Jej pozycję umocniły zarówno rosnące ograniczenia budżetowe konsumentek, jak i siła TikToka, gdzie 72 proc. Amerykanów według danych Mintel wskazuje cenę jako główną zaletę produktów typu dupe, a 53 proc. kobiet w wieku 18–34 lat deklaruje zakup tańszych odpowiedników znanych marek. W tej rzeczywistości MCoBeauty wyrasta na jednego z liderów nowej ekonomii „smart beauty”.

W samym 2025 roku marka osiągnęła przychody przekraczające 400 mln dolarów australijskich, a jej przejęcie przez australijski koncern DBG Health wyceniło firmę na 1 mld dolarów australijskich (ok. 653,7 mln dolarów amerykańskich). Po wejściu do USA w kwietniu 2024 r. produkty MCo trafiły do ok. 1 500 sklepów sieci Kroger oraz niemal 2 000 sklepów Targetu, gdzie stały się bestsellerami w mniej niż rok. W Australii MCo jest dziś najlepiej sprzedającą się marką kosmetyczną, wyprzedzając klasyczne drogeryjne brandy, takie jak Maybelline. W Kroger marka plasuje się już wśród pięciu największych brandów kosmetycznych, a dodatkowo obecna jest na Amazonie, stronie D2C oraz w Wielkiej Brytanii.

Szybka ekspansja ma jednak swoją cenę. Model biznesowy MCo oparty na tworzeniu niemal identycznych wizualnie odpowiedników kultowych produktów — od Sol de Janeiro, przez Estée Lauder, po Charlotte Tilbury — doprowadził do czterech postępowań prawnych, z czego dwa zakończono ugodą, a dwa kolejne wciąż trwają (m.in. ze strony Glow Recipe i Sol de Janeiro). Firma broni się, podkreślając ścisłe konsultacje prawne oraz różnice w szczegółach formuł i opakowań, jednak eksperci ds. własności intelektualnej określają działania MCo jako „ryzykowne duplikowanie”, balansujące na granicy naruszenia IP.

image

Na platformach wzrasta ilość “dupes” – są tanie, ale mogą być niebezpieczne dla zdrowia

Mimo kontrowersji wyniki sprzedażowe pozostają imponujące. DBG zauważa ponad 30 proc. wzrost w swoim portfelu marek beauty w 2025 roku, a kampania „National Dupe Day” z kwietnia 2025 r. wygenerowała wzrost sprzedaży o 10 000 proc. w ciągu jednego dnia. Na TikToku treści związane z MCo generują średnio 16 mln wyświetleń tygodniowo, co oznacza wzrost o 112 proc. r/r. Marka współpracuje z ok. 5 tysiącami influencerów, z czego jedna trzecia to współprace płatne. Rosnący udział tańszych odpowiedników nie wpływa przy tym negatywnie na segment prestige — dane NielsenIQ wskazują, że sprzedaż oryginałów i ich duplikatów rośnie równolegle, co potwierdza rozwarstwienie zachowań zakupowych.

Rozwój MCo wpisuje się w szerszy trend rynkowy: przenikanie się masowego i luksusowego segmentu beauty, w którym barierą stają się ceny oryginalnych produktów – przykładem mogą być szminki Louis Vuitton za 160 dolarów. W tym kontekście MCo wykorzystuje moment: obiecuje nie tylko niską cenę (od 3,50 dolarów do ok. 20 dolarów), lecz także „360-stopniowy dupe experience”, czyli możliwie wierne odwzorowanie doświadczenia produktowego marek premium. Zdaniem przedstawicieli firmy to forma „demokratyzacji luksusu”, a według badań Mintel – odpowiedź na realne potrzeby konsumentek, dla których granica między inspiracją a imitacją jest mniej istotna niż dostępność i jakość.

image

Gen Z nie wierzy w luksus. Czy dupe culture szkodzi drogim markom?

Choć dyskusje o legalności i etyce duplikowania będą narastać, jedno pozostaje pewne: w świecie, w którym Sephora oferuje ponad 150 wariantów jednego rodzaju produktu, a cykl życia trendów skrócił się do kilku tygodni, MCo znalazło sposób, by wykorzystać rynkową presję cenową i chaos informacyjny. Liczby pokazują, że konsumenci wciąż chcą „tanio i dobrze”, a fenomen MCoBeauty potwierdza, że kultura dupe nie jest chwilową modą, lecz trwałym elementem ekonomii współczesnego rynku kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.11.2025 13:26
Skims wycenione na 5 mld dolarów po pozyskaniu 225 mln dolarów finansowania
Skims zaszokowało niedawno świat wprowadzając do oferty maski modelujące twarz z kolagenem.SKIMS

Skims, marka shapewear założona w 2019 roku przez Kim Kardashian i Jensa Grede, ogłosiła pozyskanie 225 mln dolarów nowego kapitału, co przełożyło się na wycenę firmy na poziomie 5 mld dolarów. To jedno z największych tegorocznych rund finansowania w segmencie marek celebryckich, które – jak podkreślają analitycy – korzystają z rosnącego znaczenia twórców kultury internetowej w napędzaniu sprzedaży. Skims potwierdziło również, że w 2025 roku spodziewa się przekroczyć 1 mld dolarów przychodów netto.

Kapitał został zapewniony głównie przez Goldman Sachs Alternatives, przy udziale funduszy powiązanych z BDT & MSD Partners. Nowi inwestorzy dołączają do już silnego grona wspierającego markę, w którym znajdują się Thrive Capital i Greenoaks. Według Erica Bellomo, starszego analityka e-commerce w PitchBook, struktura akcjonariatu i obecna dynamika wzrostu czynią ze Skims wiarygodnego kandydata do przyszłego IPO.

Ruch inwestycyjny wpisuje się w szerszy trend, w którym marki sygnowane nazwiskami celebrytów przyciągają znaczące środki od funduszy VC. W maju 2025 roku e.l.f. Beauty przejęło markę Rhode Hailey Bieber za ok. 1 mld dolarów, a wcześniej inwestycje otrzymały m.in. Fenty Beauty Rihanny oraz Good American Khloé Kardashian. Skims zapowiada, że dzięki nowemu finansowaniu rozbuduje ofertę bielizny modelującej, poszerzy linie odzieżowe i aktywne oraz przyspieszy ekspansję międzynarodową.

W ostatnich miesiącach doszło także do konsolidacji biznesów Kardashian – Coty sprzedało 20 proc. udziałów w jej marce beauty SKKN do Skims. Firma podkreśla, że zintegrowane zarządzanie segmentami apparel i beauty ma wzmocnić spójność ekosystemu produktów. Marka rozwija również strategiczne partnerstwa – jednym z najważniejszych jest współpraca z Nike przy wprowadzeniu aktywnej linii dla kobiet.

Skims kontynuuje także rozbudowę sieci sklepów stacjonarnych. Obecnie posiada 18 sklepów własnych w USA i dwa franczyzowe w Meksyku. Firma deklaruje, że w perspektywie kilku lat chce stać się marką, w której sprzedaż fizyczna będzie dominować, co stanowi wyraźny zwrot w stronę omnichannelu opartego na silnej obecności offline.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. listopad 2025 09:43