StoryEditor
Producenci
28.09.2021 00:00

Rossmann organizuje forum uśmiechu by dawać psychiczne wsparcie

6 godzin wykładów i warsztatów z udziałem pozytywnych ekspertów to plan Rossmanna na 1 października z okazji Światowego Dnia Uśmiechu. Z takimi osobami, jak Quczaj, Ola Żelazo, Janina Dayli, Katarzyna Miller będzie można się spotkać wirtualnie na profilach społecznościowych Rossmanna.

Z okazji Światowego Dnia Uśmiechu Rossmann organizuje 1 października webinar, jakiego jeszcze nie było. „Uśmiech robi dzień dobry” to 6 godzin inspirujących spotkań, rozmów, wykładów i warsztatów, z których dowiemy się, jak dbać o szeroko pojęty fizyczny i psychiczny dobrostan. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo na profilach społecznościowych Rossmanna w godzinach 11.00-17.00. Może wziąć w nim udział każdy, kto w codziennym życiu poszukuje pozytywnej energii, radości i harmonii.

Forum „Uśmiech robi dzień dobry”  to  zwieńczenie całorocznych działań Rossmanna, które można było zauważyć zarówno na profilach społecznościowych i aplikacji Rossman PL, jak i w samych drogeriach.  

– Wszyscy wiemy, że na dobre samopoczucie składa się bardzo wiele czynników. Tylko holistyczne podejście pozwala naprawdę o siebie zadbać, w pandemii przekonaliśmy się o tym bardziej niż kiedykolwiek. Chcieliśmy dzielić się z naszymi klientami i pracownikami różnorodnymi, prostymi sposobami na osiągnięcie fizycznego i psychicznego dobrostanu, zachęcać do szukania drobnych powodów do radości w codziennym otoczeniu, poprawiać nastrój – tak po ludzku – mówi Bogdan Maksymiec, dyrektor marketingu Rossmann SDP, tłumacząc ideę akcji.

Poniżej szczegółowa agenda spotkań, wykładów i warsztatów, których start planowany jest na godzinę 11.00.

ROZMOWY I WYKŁADY
11:00 QCZAJ – trener personalny i motywator, aktywny na YouTubie i Instagramie, gdzie niestrudzenie namawia i inspiruje do tego, by dbać o siebie i pielęgnować wiarę we własne możliwości. 1 października podpowie, jak zamienić frustrację w determinację i pozytywnie patrzeć na świat.
11:50 Hania Es (Hanna Sywula) – promotorka zdrowia psychicznego i popularyzatorka wiedzy o umyśle, twórczyni psychologicznego kanału na YouTube, autorka bestsellerowej książki „W głowie się poprzewracało”. Opowie o samoświadomości, o tym, jak wpływa na nasze codzienne funkcjonowanie i relacje z innymi oraz podpowie, jak ją rozwijać.
12:40 Marcin Fabjański – filozof, nauczyciel medytacji, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, twórca Apenińskiej Szkoły Żywej Filozofii we Włoszech (www.selfoff.com) i fundacji Nowa Obecność w Polsce. W trakcie wykładu przybliży rozwijaną przez siebie metodę selfoff, polegającą na wykorzystywaniu natury do rozkwitu i prowadzenia bardziej autentycznego życia.
13:35 Janina Daily (Janina Bąk) – statystyczka, nauczycielka akademicka, blogerka, autorka bestsellerowej książki „Statystycznie rzecz biorąc, czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby zdobyć Nobla”. Podpowie, jak pielęgnować w sobie ciekawość świata i odpowie na pytanie: „Czy istnieje matematyczny wzór na szczęście?”.
14:30 Katarzyna Miller – najsłynniejsza i najbardziej charyzmatyczna polska psycholożka; psychoterapeutka, felietonistka miesięcznika „Zwierciadło”, autorka poradników, m.in. „Być kobietą i nie zwariować” czy „Nie bój się życia”. 1 października dowiedzie, że uśmiechanie się, radość i otwartość ma wymierne korzyści i że warto je ćwiczyć.
15:15 Jagna Ambroziak – psycholog kliniczny i psychoterapeutka, ekspertka kampanii społecznej #wKobiecejGłowie, prowadzi warsztaty z rozwoju osobistego. W czasie rozmowy z Olivierem Janiakiem zdemaskuje „czarny PR” złości i dowiedzie, że negatywne emocje pomagają orientować się w świecie. Pokaże też, jak nasz sposób widzenia wpływa na samopoczucie i podpowie, jak nauczyć się patrzeć inaczej – tak, by żyło się lepiej.
16:05 Marek Michalak – pedagog specjalny, Rzecznik Praw Dziecka w latach 2008-2018, Kanclerz Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu i Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka. Porozmawia z Olivierem Janiakiem o Orderze Uśmiechu – absolutnym fenomenie pedagogicznym, który scala świat dzieci i dorosłych oraz o tym, jak znaleźć w sobie dziecko.

WARSZTATY
11:05 Ola Żelazo – dyplomowana instruktorka fitnessu, pilatesu i kulturystyki, nauczycielka jogi, trenerka jogilatesu, YouTuberka, autorka książek. Dowiedzie, że ćwiczyć można w każdym wieku, podpowie skąd czerpać motywację i pozytywne nastawienie do życia. Pokaże też zestaw prostych ćwiczeń, które można wykonywać bez żadnego sprzętu, po prostu siedząc na krześle! Zachęcamy do wspólnych ćwiczeń na żywo!
11:50 Jakub Emanuel Malec – Executive Chef w hotelu Novotel Warszawa Centrum, orędownik filozofii zero waste, który jako pierwszy w Polsce wprowadził w swoim hotelu kompleksowy program walki z marnotrawstwem żywności. Podczas warsztatów pokaże, jak wykorzystać całą (!) dynię, w pierwszej kolejności przyrządzając z niej zupę, następnie risotto i w końcu włoski przysmak – arancini. Opowie też o różnych technikach kulinarnych, przechowywaniu żywności i wykorzystywaniu resztek.
13:20 Lidia Popiel – fotografka, dziennikarka, modelka. Wykładowczyni w Warszawskiej Szkole Filmowej. Prowadząca warsztaty fotograficzne i jurorka wielu konkursów foto. Redaktor naczelna fineLIFE.pl i PhotoCulture.pl. 1 października podczas warsztatów zdradzi wiele ciekawostek dotyczących fotografii, uśmiechu na zdjęciach czy mowy ciała. Nie zabraknie praktycznych wskazówek i tipów dla pasjonatów fotografii.
14:40 Piotr Bielski – socjolog, znany jako Jogin Śmiechu. W 2013 roku sprowadził do Polski jogę śmiechu jako metodę budowania zdrowia i optymizmu. 1 października dowiedzie, że każdy może dzień po dniu tworzyć swój dobrostan emocjonalny. Wprowadzi nas w tematykę psychologii pozytywnej, ale przed wszystkim zaproponuje nam praktykę jogi uśmiechu, metody która zmieniła jego życie i życie milionów ludzi na całym świecie.


Rozmowy, wykłady i warsztaty będą transmitowane na kanałach Rossmanna na YouTube i Facebooku.  

Wszystkie materiały będzie można odtworzyć w późniejszym czasie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.11.2025 16:19
Interparfums prognozuje umiarkowany wzrost sprzedaży i spadek zysków w 2026 roku
W portfolio Interparfums znajdują się takie marki jak Mont Blanc, Jimmy Choo czy Ferragamo.yarayanastia/Shutterstock

Interparfums SA przedstawiło prognozy finansowe na rok obrotowy kończący się w 2026 r., zapowiadając jedynie symboliczny wzrost przychodów. Firma specjalizująca się w licencjonowanych perfumach oczekuje, że jej sprzedaż netto wzrośnie o 1 proc. – z 1,47 miliarda dolarów w 2025 r. do 1,48 miliarda dolarów w 2026 r. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że otoczenie rynkowe pozostanie trudne, a popyt nadal będzie obciążony przez globalne spowolnienie gospodarcze oraz proces redukcji zapasów w branży.

Prognozy wskazują również na spadek rentowności spółki. Rozwodniony zysk na akcję (diluted EPS) ma zmniejszyć się o 5 proc. – z 5,12 dolara w 2025 r. do 4,85 dolara w 2026 r. Według prezesa i dyrektora generalnego Jeana Madary, negatywny wpływ na wyniki będą miały „szersze wyzwania makroekonomiczne” oraz przedłużająca się korekta zapasów. Spółka liczy jednak, że wahania kursowe pomogą złagodzić skutki wygaśnięcia licencji na markę Boucheron, co nastąpi pod koniec 2025 r.

Pomimo presji rynkowej Interparfums inwestuje w rozwój własnego portfolio. W lipcu 2025 r. firma wprowadziła na rynek pierwszą prywatną markę perfum Solférino Paris, skierowaną do segmentu haute parfumerie. Kolekcja obejmuje dziesięć uniseksowych kompozycji inspirowanych ikonami paryskiego stylu. Spółka zapowiada, że w pierwszej połowie 2026 r. Solférino trafi do dodatkowych 50 punktów sprzedaży. W tym samym okresie ruszy także dystrybucja przeprojektowanej linii zapachowej Goutal.

W segmencie europejskim firma planuje szereg „strategicznych rozszerzeń” w ramach kluczowych licencji. W 2026 r. Coach ma zyskać dwie nowe propozycje – dla kobiet i mężczyzn – oparte na najbardziej rozpoznawalnych zapachach marki. Lacoste wzbogaci ofertę o nowe interpretacje w ramach głównej linii oraz serii L.12.12. Dodatkowo Interparfums zapowiada męską nowość dla Jimmy Choo oraz rozbudowę popularnej franczyzy Montblanc Legend.

Zarząd podkreśla, że nakłady zaplanowane na 2026 r. mają przynieść efekty w kolejnych latach. W 2027 r. firma planuje duże premiery dla marek Montblanc, Guess, Ferragamo i Cavalli, które – według Madary – mogą znacząco przyspieszyć wzrost przychodów i poprawić rentowność. Interparfums przewiduje, że niekorzystne tendencje makroekonomiczne zaczną słabnąć pod koniec 2026 r., tworząc korzystniejsze warunki do odbudowy i rozwoju w 2027 r. oraz w latach następnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.11.2025 11:39
Shiseido traci na giełdzie po chińskim ostrzeżeniu przed podróżami do Japonii
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi giełdowy spadek.Shutterstock

Akcje Shiseido zanotowały w ostatnich dniach jeden z najgłębszych spadków w 2025 roku, reagując na decyzję władz Chin o wydaniu ostrzeżenia dla obywateli przed podróżami i podejmowaniem nauki w Japonii. Notowania spółki obniżyły się w ciągu dnia o 8,5 proc., spadając do poziomu 15,73 dolara z wcześniejszych 17,20 dolara. Był to najostrzejszy jednodniowy zjazd kursu od kwietnia, sygnalizujący rosnące napięcia między dwoma azjatyckimi potęgami.

Chińska decyzja była odpowiedzią na wypowiedź premier Japonii Sanae Takaichi, która zasugerowała, że ewentualne działania militarne w kontekście Tajwanu mogłyby stanowić dla Japonii „sytuację zagrażającą przetrwaniu”. Sformułowanie to wywołało gwałtowne reakcje dyplomatyczne i doprowadziło do zaostrzenia relacji, w tym do oficjalnego ostrzeżenia dla chińskich turystów i studentów.

Wpływ komunikatu Pekinu natychmiast odczuły również inne segmenty gospodarki, przede wszystkim spółki powiązane z turystyką i handlem detalicznym. Rynek zareagował obawami o dalsze zmniejszenie ruchu turystycznego z Chin, który wciąż stanowi kluczowy element dla wielu japońskich branż. Spadki objęły m.in. firmy z sektora hotelarskiego, lotniczego oraz retailu, dla których podróżni z Chin są jednym z najważniejszych źródeł przychodów.

Shiseido, jako marka silnie uzależniona od zakupów dokonywanych przez odwiedzających Japonię konsumentów, staje się jednym z głównych „poszkodowanych” w tej sytuacji. Geopolityczne napięcia mogą dodatkowo osłabić popyt na japońskie kosmetyki w Chinach — rynku o strategicznym znaczeniu dla firmy. Udział konsumentów z Chin w sprzedaży Shiseido w segmencie travel retail od lat pozostaje wysoki, co sprawia, że każda zmiana w ruchu turystycznym natychmiast przekłada się na wyniki finansowe.

Analitycy podkreślają, że obecna sytuacja zwiększa niepewność wokół perspektyw Shiseido w nadchodzących kwartałach. Sugerują zachowanie ostrożności, zwracając uwagę na kruchość modelu biznesowego silnie zależnego od mobilności międzynarodowej. Spadek kursu o 8,5 proc. uznają za sygnał rosnącej nerwowości inwestorów i dowód na to, że geopolityka pozostaje jednym z największych zagrożeń dla japońskich brandów kosmetycznych operujących w regionie Azji Wschodniej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 00:51