StoryEditor
Producenci
07.12.2022 00:00

Rossmann to dla Polaków najbardziej prospołeczna sieć drogeryjna

Lidl Polska, Dino, Kaufland, Żabka Polska, Rossmann oraz Ikea to – według Polaków – najbardziej prospołeczne sieci handlowe w swoich segmentach. Tak wykazała analiza opinii blisko 120 tys. konsumentów, którzy wzięli udział w III edycji programu branżowego Blix Awards.

Prospołeczna Sieć Roku to jedna z sześciu kategorii trzeciej edycji programu branżowego Blix Awards. W tej części konsumenci oceniali, które sieci handlowe mają szczególnie przyjazne podejście do klientów oraz jasną politykę sprzedażową, a ponadto prezentują dodatkowe wartości, np. proekologiczne. Brali też pod uwagę różnego rodzaju działania, m.in. związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu oraz aktywne wsparcie lokalnej społeczności.

Wśród dyskontów zwyciężył Lidl Polska. Tytuł Prospołecznej Sieci Roku w grupie supermarketów przypadł Dino. Z kolei w segmencie hipermarketów wygrał Kaufland. W formacie convenience pierwsze miejsce zajęła Żabka Polska, a w grupie sklepów dom i ogród, została nagrodzona IKEA.

Natomiast wśród drogerii okazało się, że równych sobie nie ma Rossmann, który realizuje wiele działań prospołecznych. Ostatnio kluczowa jest dla sieci inicjatywa „Czujesz Klimat?”, której celem jest wspieranie idei codziennych, przyjaznych środowisku wyborów podczas zakupów. W tym roku odbyła się też szósta edycja akcji „Pomagamy jak umiemy”, której celem jest wsparcie kobiet w trudnych sytuacjach życiowych.

– Dbamy również o naszych wschodnich sąsiadów. Wysłaliśmy do Ukrainy 20 tirów z pomocą humanitarną. W Łodzi na kilka miesięcy otworzyliśmy hotel dla 150 uchodźców, zapewniając im pełne wyżywienie, opiekę lekarską i psychologiczną w języku ukraińskim. W ponad 700 naszych sklepach zebraliśmy niezliczoną ilość produktów, które trafiły do obywateli Ukrainy – informuje Jakub Jankowski, starszy specjalista ds. PR w sieci Rossmann.

Ponadto produktowo Rossmann wsparł trzy fundacje – „Jeszcze”, „Zobacz Mnie” i „Podlascy Aniołowie”. Obecnie w drogeriach sieci prowadzona jest wspólna akcja z fundacją TVN Nie Jesteś Sam „Podaruj Misia”.

Czytaj też: Misiów w Rossmannie w tym roku nie powinno zabraknąć

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.07.2024 15:49
L’Occitane International wycofuje się z giełdy w Hongkongu
L‘Occitane zniknie niedługo z giełdy w Hong Kongu.L‘Occitane

L’Occitane International, globalna grupa kosmetyczna, przygotowuje się do wycofania swoich akcji z Giełdy Papierów Wartościowych w Hongkongu. Decyzja ta wynika z osiągnięcia progu procentowego, który pozwala właścicielowi Reinoldowi Geigerowi na przejęcie firmy.

W kwietniu Reinold Geiger, będący głównym akcjonariuszem L’Occitane International poprzez swoją firmę inwestycyjną L’Occitane Groupe, złożył oficjalną ofertę przejęcia pozostałych akcji spółki, wyceniając ją na 6 miliardów euro. Geiger dostosował swoją propozycję, aby przekonać niepewnych akcjonariuszy, oferując wybór między istniejącą kwotą 34 dolarów hongkońskich za akcję w gotówce lub dziesięcioma akcjami nowej prywatnej spółki za każdą posiadaną akcję. L’Occitane International zawiesi notowania swoich akcji 7 sierpnia, a po zakończeniu procesu przejęcia zostanie wycofana z Giełdy Papierów Wartościowych w Hongkongu.

Ostateczna oferta Geigera okazała się skuteczna. Właściciel marek Elemis i Sol de Janeiro ogłosił, że 91,97 proc. niezaangażowanych akcjonariuszy zdecydowało się na przekazanie swoich akcji. Przekroczenie tego progu pozwala na przymusowy wykup pozostałych akcji, co umożliwi L’Occitane Holding, innej w pełni kontrolowanej spółce przez Geigera, przejęcie pozostałych udziałów. Ten ruch przygotowuje firmę do finalnych kroków w procesie jej prywatyzacji.

Reinold Geiger wyraził zadowolenie z silnego wsparcia akcjonariuszy, podkreślając, że transakcja ta zapewni grupie elastyczność w podejmowaniu długoterminowych decyzji biznesowych. Dodał również, że pozostają wierni swoim strategiom specyficznym dla marek i geograficznym, co przyniesie korzyści dla pracowników, partnerów biznesowych oraz innych interesariuszy dzięki przyspieszonemu wzrostowi i zwiększonej konkurencyjności na globalnym rynku kosmetycznym.

Czytaj także: L’Occitane en Provence zaprezentowało nową wirtualną przestrzeń o nazwie L’Occitane Greenhouse

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.07.2024 14:49
Blisko 85 tys. zł trafiło do rolników dzięki sprzedaży produktów Fairtrade w Rossmannie
Rossmann

Fundacja Fairtrade, we współpracy z siecią drogerii Rossmann, przekazała rolnikom z krajów globalnego Południa prawie 85 tys. zł. Kwota ta została zebrana ze sprzedaży trzech certyfikowanych produktów marki EnerBIO, co pozwala na wspieranie godziwych warunków pracy i rozwoju lokalnych społeczności.

Fundacja Fairtrade, w ramach współpracy z siecią drogerii Rossmann, przekazała rolnikom z krajów globalnego Południa sumę 84 624 zł. Kwota ta została zebrana ze sprzedaży trzech certyfikowanych produktów marki EnerBIO: czekolady kokosowej, orzechów nerkowca w polewie z mlecznej czekolady oraz syropu z agawy. Te produkty dostępne są na półkach Rossmanna i cieszą się dużą popularnością wśród klientów, co przyczynia się do generowania środków na wsparcie producentów rolnych w Ameryce Łacińskiej, Afryce, Azji Południowo-Wschodniej i Oceanii.

Fairtrade to system certyfikacji Sprawiedliwego Handlu, który ma na celu poprawę warunków życia i pracy rolników oraz pracowników plantacji. Ruch ten, założony przez organizacje pozarządowe i wolontariuszy, działa na rzecz eliminacji pracy przymusowej i dziecięcej, a także na rzecz bardziej sprawiedliwych warunków handlowych. W ramach Fairtrade, rolnikom wypłacane są także specjalne środki – premia Fairtrade – które mogą przeznaczyć na modernizację gospodarstw lub projekty lokalne, takie jak poprawa warunków mieszkaniowych czy edukacja. Premia ta zależy od liczby sprzedanych produktów przez pierwszego kupca w systemie Fairtrade.

Rossmann, polski lider na rynku w zakresie sprzedaży certyfikowanej agawy oraz szósta firma pod względem sprzedaży ziarna kakaowego Fairtrade w Polsce, przyczynia się do sukcesu tego systemu. Dzięki współpracy z Fairtrade, produkty dostępne w Rossmannie nie tylko spełniają wysokie standardy jakości, ale także wspierają sprawiedliwe warunki handlowe dla rolników. W 2023 roku, sprzedaż produktów Fairtrade w Rossmannie przyczyniła się do zebrania znacznej sumy, która teraz pomoże rolnikom w krajach globalnego Południa poprawić swoje warunki życia i pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. lipiec 2024 23:01