StoryEditor
Producenci
07.12.2022 00:00

Rossmann to dla Polaków najbardziej prospołeczna sieć drogeryjna

Lidl Polska, Dino, Kaufland, Żabka Polska, Rossmann oraz Ikea to – według Polaków – najbardziej prospołeczne sieci handlowe w swoich segmentach. Tak wykazała analiza opinii blisko 120 tys. konsumentów, którzy wzięli udział w III edycji programu branżowego Blix Awards.

Prospołeczna Sieć Roku to jedna z sześciu kategorii trzeciej edycji programu branżowego Blix Awards. W tej części konsumenci oceniali, które sieci handlowe mają szczególnie przyjazne podejście do klientów oraz jasną politykę sprzedażową, a ponadto prezentują dodatkowe wartości, np. proekologiczne. Brali też pod uwagę różnego rodzaju działania, m.in. związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu oraz aktywne wsparcie lokalnej społeczności.

Wśród dyskontów zwyciężył Lidl Polska. Tytuł Prospołecznej Sieci Roku w grupie supermarketów przypadł Dino. Z kolei w segmencie hipermarketów wygrał Kaufland. W formacie convenience pierwsze miejsce zajęła Żabka Polska, a w grupie sklepów dom i ogród, została nagrodzona IKEA.

Natomiast wśród drogerii okazało się, że równych sobie nie ma Rossmann, który realizuje wiele działań prospołecznych. Ostatnio kluczowa jest dla sieci inicjatywa „Czujesz Klimat?”, której celem jest wspieranie idei codziennych, przyjaznych środowisku wyborów podczas zakupów. W tym roku odbyła się też szósta edycja akcji „Pomagamy jak umiemy”, której celem jest wsparcie kobiet w trudnych sytuacjach życiowych.

– Dbamy również o naszych wschodnich sąsiadów. Wysłaliśmy do Ukrainy 20 tirów z pomocą humanitarną. W Łodzi na kilka miesięcy otworzyliśmy hotel dla 150 uchodźców, zapewniając im pełne wyżywienie, opiekę lekarską i psychologiczną w języku ukraińskim. W ponad 700 naszych sklepach zebraliśmy niezliczoną ilość produktów, które trafiły do obywateli Ukrainy – informuje Jakub Jankowski, starszy specjalista ds. PR w sieci Rossmann.

Ponadto produktowo Rossmann wsparł trzy fundacje – „Jeszcze”, „Zobacz Mnie” i „Podlascy Aniołowie”. Obecnie w drogeriach sieci prowadzona jest wspólna akcja z fundacją TVN Nie Jesteś Sam „Podaruj Misia”.

Czytaj też: Misiów w Rossmannie w tym roku nie powinno zabraknąć

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
18.09.2025 08:53
L’Oréal Paris rozszerza współpracę z drużyną Arsenal London
Francuski koncern został Oficjalnym Partnerem drużyny ArsenalArsenal.com

L’Oréal Paris zdecydował się na rozszerzenie współpracy z drużyną angielskiej Premier League – Arsenal London. Tym samym francuski koncern został Oficjalnym Partnerem drużyny po krótkim okresie “testowej” współpracy z początku 2025 roku. Partnerstwo będzie obejmować gamę produktów L’Oréal Paris, w tym linię do pielęgnacji włosów Elvive i linię kosmetyków dla mężczyzn – Men Expert.

Arsenal będzie wspierał wprowadzanie nowych produktów marki w 2026 roku poprzez kampanie promocyjne z udziałem zawodników.

To, co sprawiło, że nasza początkowa współpraca była tak znacząca, to silna więź, jaka została zbudowana między naszą marką, zawodnikami i kibicami – wyjaśnia Amélie Fortier-Cyr, dyrektor generalna L‘Oréal Paris, Wielka Brytania i Irlandia.

L’Oréal Paris współpracował wcześniej z Arsenalem przy promocji linii kosmetyków Elvive Growth Booster. Kampania obejmowała reklamy na stadionie Arsenalu i w social mediach, posty na oficjalnych kanałach klubu oraz płatną kampanię na TikToku i Meta z udziałem kluczowych zawodników drużyny.

image

Znany polski piłkarz zadebiutował kolekcją pięciu perfum

Z przyjemnością nawiązujemy długoterminową współpracę z L’Oréal Paris jako następstwo udanej kampanii, przeprowadzonej na początku tego roku – komentuje Juliet Slot, dyrektor ds. handlowych Arsenalu. Jej zdaniem, obydwie strony partnerstwa cechują wspólne wartości: innowacyjność oraz nieustanne dążenie do doskonałości.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.09.2025 16:37
Zara wchodzi na rynek pielęgnacji włosów
Należąca do Inditexu sieciówka wchodzi w nową kategorię prdouktową.Zara

Hiszpańska sieć Zara zaprezentowała swoją pierwszą kolekcję produktów do pielęgnacji włosów, ogłaszając premierę na Instagramie. Linia obejmuje szampony, odżywki oraz maski, które mają odpowiadać na różnorodne potrzeby konsumentów. To kolejny krok marki w poszerzaniu oferty w segmencie beauty, po wcześniejszych wejściach w kategorie makijażu, pielęgnacji skóry i perfum.

Nowa kolekcja została opracowana tak, aby uwzględniać wszystkie typy włosów – od cienkich i średnich po grube oraz kręcone. Formuły mają zapewniać oczyszczanie, nawilżenie i odżywienie, a tym samym wpisują się w trend inkluzywności, który coraz częściej kształtuje globalny rynek kosmetyczny. Wybór asortymentu ma podkreślać uniwersalność oferty i przyciągnąć szeroką grupę odbiorców.

Wejście Zary w segment pielęgnacji włosów to element strategii dywersyfikacji. Według danych Euromonitor, globalny rynek produktów do pielęgnacji włosów wart był ponad 80 miliardów dolarów w 2023 r., a prognozy wskazują na stabilny wzrost o około 4–5 proc. rocznie do 2028 r. Rozszerzenie portfolio pozwala sieci odzieżowej konkurować nie tylko w segmencie fast fashion, lecz także w coraz bardziej dochodowej branży beauty.

Ruch ten wpisuje się również w szerszą tendencję marek modowych, które coraz mocniej inwestują w kosmetyki i produkty pielęgnacyjne, starając się zdobyć udział w rynku tzw. „affordable luxury”. Dzięki rozpoznawalności i globalnej obecności Zara ma szansę na szybkie zbudowanie pozycji w kategorii hair care, a jej najnowsza kolekcja może stać się kolejnym filarem rozwoju oferty poza odzieżą.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 10:18