Agata Młynarska zrezygnowała z funkcji redaktor naczelnej miesięcznika „Skarb” dystrybuowanego w drogeriach Rossmann. Dziennikarka w oświadczeniu dla Wirtualnemedia.pl podkreśla, że teksty o programie 500+, za które Rossmann przeprosił i z powodu których wycofał nowy numer „Skarbu” ze sklepów, zostały wcześniej zaakceptowane przez firmę.
W ostatnim wydaniu miesięcznika znalazły się dwa artykuły w krytycznym tonie opisujące rządowy program 500+. Wielu internautów w mediach społecznościowych krytykowało teksty, zarzucając Rossmannowi stygmatyzowanie ubogich rodzin korzystających z 500+ i zniechęcanie potencjalnych klientów do zakupów. Zarząd Rossmanna podkreślił, że celem firmy nie jest angażowanie się w dyskusje o charakterze politycznym czy społecznym, przeprosił za publikację oraz poinformował, że wycofuje pozostałe w sklepach egzemplarze „Skarbu”, a artykuły usuwa z wydania internetowego pisma. Przyznał, że artykuł „500+…” został napisany niezgodnie ze sztuką dziennikarską, a program 500+ został w nim opisany w sposób jednostronny i tendencyjny oraz odciął się od treści felietonu Hanny Bakuły, jako prywatnych opinii autorki. Zapowiedział również, że wyciągnie konsekwencje wobec osób odpowiedzialnych za publikację artykułów. Redaktor naczelna „Skarbu” Agata Młynarska w oświadczeniu przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl poinformowała, że zgodnie z zasadami custom publishingu wszystkie artykuły publikowane w magazynie były wcześniej akceptowane przez przedstawicieli Rossmanna i tak też było w przypadku tekstów o programie 500+. W związku z zaistniałą sytuacją zrezygnowała ze stanowiska.
Oświadczenie z przeprosinami zarządu Rossmanna zostało zamieszczone na stronie internetowej firmy, na Facebooku, ma być także opublikowane w kolejnym, listopadowym wydaniu magazynu „Skarb”.
Rossmann wycofuje nakład „Skarbu”, Agata Młynarska rezygnuje ze stanowiska redaktor naczelnej
Revolution Beauty, brytyjska firma kosmetyczna notowana na londyńskiej giełdzie, odrzuciła ofertę przejęcia złożoną przez fundusz private equity True. Jak informują osoby zaznajomione ze sprawą, propozycja została uznana za zbyt niską. Po ogłoszeniu tej decyzji akcje spółki spadły o 13 proc., kończąc sesję na poziomie 325 pensów. Firma, której produkty dostępne są zarówno online, jak i w sieciach detalicznych takich jak Boots i Superdrug, rozpoczęła formalny proces sprzedaży w maju, a w czerwcu poinformowała o otrzymaniu kilku propozycji.
Ostatecznie jedyną oficjalną ofertę złożyła firma True. Inni zainteresowani, w tym Frasers Group należąca do Mike’a Ashleya, wycofali się z rozmów. Revolution Beauty w komunikacie giełdowym potwierdziła kontynuację procesu sprzedaży oraz rozmowy z wieloma stronami, w tym z udziałowcami, na temat możliwej emisji akcji. Największym akcjonariuszem spółki pozostaje brytyjski detalista internetowy Debenhams, którego dalszy udział w ewentualnym podniesieniu kapitału może zależeć od finalizacji jego własnych planów refinansowania zadłużenia.
Revolution Beauty została założona w 2014 roku w hrabstwie Kent, a jej debiut giełdowy nastąpił w okresie boomu po pandemii. Wówczas firma została wyceniona na blisko 500 milionów funtów. Od tego czasu wartość spółki drastycznie spadła – według danych LSEG obecnie wynosi około 12 milionów funtów. Na początku 2025 roku firma poinformowała akcjonariuszy o konieczności rewizji struktury finansowania w związku z rocznym spadkiem sprzedaży przekraczającym 25 proc.
W maju bieżącego roku Revolution Beauty rozpoczęła także rozmowy z wierzycielami na temat zmiany warunków i przedłużenia okresu obowiązywania swojej linii kredytowej. Jeśli nie pojawią się kolejni inwestorzy, spółka prawdopodobnie wróci do planu pozyskania środków od obecnych akcjonariuszy w drodze emisji akcji.
E.l.f. Beauty, właściciel marek kosmetycznych E.l.f. Cosmetics, Naturium, a od niedawna Rhode, odnotował 9-procentowy wzrost sprzedaży netto w pierwszym kwartale, kończącym się 30 czerwca 2025. Wynik ten był napędzany przez wzrosty w tradycyjnym kanale detalicznym, jak i kanałach e-commerce – nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale też globalnie.
Jak podkreślił prezes E.l.f. Beauty Tarang Amin, wynikom sprzedażowym pomogło wprowadzenie na rynek serii nowych produktów. Silny wzrost nadal odnotowuje marka Naturium (kosmetyki do pielęgnacji skóry). Obecne dobre wyniki są “kontynuacją konsekwentnego, wiodącego w swojej kategorii wzrostu”, jaki firma osiągała w ciągu ostatnich 26 kwartałów.
E.l.f. Beauty nie przedstawiło prognoz finansowych na rok obrotowy 2026, tłumacząc to zbyt dużą niepewnością, związaną z potencjalnymi skutkami ceł. Jednak w pierwszej połowie roku firma przewiduje wzrost sprzedaży netto, przekraczający 9 proc. Firma E.l.f. Beauty, która ograniczyła produkcję w Chinach do „niewiele mniej” niż 75 proc. z blisko 100 proc. jeszcze w 2019 roku, poinformowała, że optymalizuje swój łańcuch dostaw, dywersyfikuje działalność i planuje podwyżki cen, aby stawić czoła trudnościom związanym z amerykańskimi cłami.
Zysk netto za ostatni kwartał wyniósł 33,3 mln USD.
W trakcie ostatniego kwartału E.l.f. Beauty potwierdziło przejęcie marki Rhode, stworzonej przez Hailey Bieber, finalizując tę transakcję 5 sierpnia.
Zobacz więcej: Rhode debiutuje w Europie; marka trafi także do Polski
Marka Rhode została wprowadzona na rynek w 2022 roku, szybko przekształcając się z małej marki w dużego gracza na rynku kosmetycznym. Do popularności Rhode przyczyniła się w dużym stopniu popularność Hailey Bieber i jej skuteczne działania influencerskie w social mediach. Do 2024 roku amerykańska firma odnotowała sprzedaż w wysokości 212 mln dolarów w ciągu 12 miesięcy, kończących się 31 marca.
Zobacz też: Lato 2025: oto cztery kluczowe trendy w makijażu, dominujące w social mediach
Dla E.l.f. Beauty, która w 2023 roku przejęła markę Naturium za 333 mln dolarów i wraz z piosenkarką Alicią Keys rozwinęła Keys Soulcare, przejęcie Rhode dodatkowo wzmacnia obecność grupy na rynku prestiżowych kosmetyków do pielęgnacji skóry.
W ramach zawartej umowy, Hailey Bieber obejmie rozszerzone stanowisko dyrektor kreatywnej marki oraz szefowej ds. innowacji, pełniąc jednocześnie funkcję doradcy strategicznego dla całej grupy E.l.f. Beauty.