StoryEditor
Producenci
18.09.2023 16:08

Rozpoczął się Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Jego partnerem po raz kolejny jest Dr Irena Eris

47. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Na zdjęciu m.in. Karolina Porcari, laureatka nagrody głównej Konkursu Filmów Krótkometrażowych za film ”Victoria”, Małgorzata Bogdańska, Katarzyna Figura, Piotr Cyrwus oraz Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji Dr Irena Eris / Anna Bobrowska/KFP
Dr Irena Eris po raz kolejny aktywnie wsparła polską kinematografię – tym razem ponownie w roli partnera strategicznego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Festiwal jest największym świętem rodzimego kina oraz jednym z najstarszych wydarzeń filmowych w Europie. Z tej okazji marka przygotowała też specjalną propozycję dla internautów.

Rozpoczynająca się, 48. edycja festiwalu, potrwa do 23 września. Wśród filmów walczących o Złote Lwy znalazł się w tym roku m.in. film "Różyczka 2". Główną rolę odgrywa w nim Magdalena Boczarska, od ubiegłego roku będąca również ambasadorką marki Dr Irena Eris. 

Zobacz też: Magdalena Boczarska nową ambasadorką marki Dr Irena Eris

image

Magda Boczarska na Festiwalu w Gdyni w 2022 r. 

Anna Bobrowska/KFP

Firma wsparła produkcję „Różyczki 2” m.in. poprzez zapewnienie kosmetyków do charakteryzacji bohaterów.

image
Dr Irena Eris

Z tej okazji marka na czas trwania festiwalu przygotowała specjalną ofertę w sklepie on-line - 15 proc. na hasło "festiwal" (wpisane w procesie składania zamówienia). Kod jest ważny do 25 września 2023 r. (oferta obejmuje niemal pełen asortyment z wyłaczeniem kosmetyków Prosystem Home Care oraz voucherów podarunkowych).

Dr Irena Eris wspiera Festiwal w Gdyni od 2017 roku. W tej edycji już po raz kolejny wręczy prestiżową nagrodę dla twórcy lub twórczyni za najodważniejszą i najpiękniej opowiedzianą filmową historię. W przeszłości nagrodę za "Najodważniejsze Spojrzenie" zdobyły m.in. Karolina Porcari i Katarzyna Figura, Aleksandra Terpińska, Olga Chajdas oraz Olga Bołądź.

Tradycyjnie marka zaprosi też gości do specjalnej Strefy Piękna na terenie Festiwalu, gdzie doświadczone wizażystki będą przygotowywać artystki i artystów do codziennych premier i debat, a także zadbają o ich perfekcyjny wizerunek podczas Gali Finałowej.

Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji Dr Irena Eris, mówi:

Na przestrzeni ostatnich lat jesteśmy świadkami niesamowitego rozwoju polskiej kinematografii, a nasi rodzimi twórcy coraz częściej zdobywają uznanie nie tylko w kraju, ale również na arenie międzynarodowej. Naszymi działaniami i zaangażowaniem w obszarze kultury, również poprzez wsparcie wydarzeń takich jak Festiwal Filmowy w Gdyni chcemy pokazywać, że biznes może naprawdę przyczyniać się do rozwoju i promocji polskiej kultury i sztuki

Dr Irena Eris od lat aktywnie wspiera polską branżę filmową. W lipcu tego roku już po raz kolejny była partnerem Międzynarodowego Festiwalu Filmowego mBank Nowe Horyzonty, gdzie patronowała polskim premierom. Dodatkowo, marka była zaangażowana w produkcje polskich twórców. Należą do nich m.in. zaprezentowany podczas 75. edycji Festiwalu w Cannes oraz nagrodzony w Konkursie Głównym na zeszłorocznym Festiwalu w Gdyni głośny film pt. „The Silent Twins” w reżyserii Agnieszki Smoczyńskiej, jak również nagrodzona Grand Prix w konkursie głównym na tegorocznym Festiwalu w Cannes brytyjsko-polska produkcja pt. „The Zone of Interest”.

Marka Dr Irena Eris wsparła też produkcję wyreżyserowanego przez Małgorzatę Szumowską i Michała Englerta filmu „Kobieta z…”, którego światowa premiera odbyła się podczas 80. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji, gdzie film nominowany był w Konkursie Głównym. Produkty marki obecne były również na planie filmu „Iluzja” – reżyserskiego debiutu Marty Minorowicz. Ze względu na filozofię wyznawaną przez odgrywającą w filmie główną rolę Agatę Buzek, wegański skład kosmetyków marki, użytych na planie do charakteryzacji bohaterów, potwierdzony został w Centrum Naukowo-Badawczym Dr Irena Eris.

 

FPFF w Gdyni ma status narodowego festiwalu filmowego i jest najważniejszą polską imprezą filmową. Pełni kluczową rolę w upowszechnianiu kultury, promocji polskiego dorobku filmowego oraz ugruntowania pozycji i odbioru rodzimej kinematografii. 48. edycja Festiwalu odbędzie się w dniach 18-23 września 2022 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.11.2025 15:47
Miraculum podsumowało III kwartał: kolejny krok ku stabilności
Balans między dyscypliną a kreatywnością pozwala Miraculum patrzeć w przyszłość z rosnącą pewnością i determinacjąMiraculum

Trzy kwartały 2025 roku były dla Miraculum czasem konsekwentnego wzmacniania stabilności finansowej i budowania solidnych fundamentów pod dalszy rozwój. Spółka systematycznie porządkuje finanse, optymalizuje zapasy i usprawnia procesy operacyjne, aby każdy krok przybliżał ją do pełnej równowagi finansowej.

Dobre sygnały z finansów

Wynik netto spółki wzrósł o 74 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, a EBITDA osiągnęła 1,1 mln zł, pięciokrotnie przewyższając wartość z ubiegłego roku. To wyraźny dowód, że działania w zakresie optymalizacji kosztów, usprawnienia procesów i wzmocnienia współpracy z dostawcami przynoszą realne efekty – podkreśla firma w komunikacie.

Sprzedaż w trzech pierwszych kwartałach utrzymała stabilny wzrost i zbliżyła się do poziomu 39 mln zł, tworząc solidną bazę do dalszego rozwoju i rozszerzania portfolio. Dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej – 642 tys. zł – pokazują, że podejmowane działania przynoszą realne efekty i stopniowo poprawiają sytuację finansową spółki. Jednocześnie Miraculum konsekwentnie porządkuje finanse: zobowiązania i rezerwy zmniejszyły się o 1,8 mln zł względem końca 2024 roku, a zapasy spadły o ponad 2 mln zł., co potwierdza, że Miraculum idzie w dobrym kierunku.

Każda decyzja, którą dziś podejmujemy – od uporządkowania procesów produkcyjnych, przez bardziej świadome kształtowanie portfolio, po zacieśnianie współpracy z partnerami – realnie przybliża Miraculum do odzyskania równowagi finansowej i budowania solidnych podstaw pod dalszy rozwój. To proces, który nadal trwa, nie jest ani prosty, ani natychmiastowy, ale tempo wprowadzanych zmian i pozytywne sygnały z rynku pokazują, że idziemy we właściwym kierunku. Z ostrożnym, ale rzeczywistym optymizmem patrzymy na czwarty kwartał – zestawy świąteczne zostały bardzo dobrze przyjęte, a zaplanowane kolejne nowości w naszych kluczowych markach mogą dodatkowo wzmocnić ten trend. To dodaje nam energii do dalszej pracy – podkreśla Marek Kamola, Członek Zarządu Miraculum.

Miraculum kończy trzeci kwartał z poczuciem dobrze wykonanego zadania i jasno wytyczonym kierunkiem na kolejne miesiące. Spółka wchodzi w ostatnią część roku z energią organizacji, która odzyskała kontrolę nad kluczowymi procesami i potrafi skutecznie reagować na zmieniające się otoczenie rynkowe.

Zespół koncentruje się dziś nie tylko na dalszej poprawie wskaźników finansowych, lecz także na tworzeniu wartości dla klientów – poprzez dopracowane portfolio, świeże pomysły produktowe i solidne partnerstwa handlowe. To właśnie ten balans między dyscypliną a kreatywnością pozwala Miraculum patrzeć w przyszłość z rosnącą pewnością i determinacją.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.11.2025 14:08
Bloomberg: Australijska marka podbija świat. Jak? Produkcją dupes.
Po lewej serum Estée Lauder’s Advanced Night Repair (85 dolarów), po prawej MCo’s Miracle Anti-Aging Repair Serum (22 dolary).Bloomberg

MCoBeauty, marka określająca swoją ofertę jako „dupes”, w ciągu zaledwie kilku lat przeszła drogę od supermarketowych półek w Australii do jednego z najdynamiczniej rosnących graczy w globalnym segmencie masowej kosmetyki kolorowej. Jej pozycję umocniły zarówno rosnące ograniczenia budżetowe konsumentek, jak i siła TikToka, gdzie 72 proc. Amerykanów według danych Mintel wskazuje cenę jako główną zaletę produktów typu dupe, a 53 proc. kobiet w wieku 18–34 lat deklaruje zakup tańszych odpowiedników znanych marek. W tej rzeczywistości MCoBeauty wyrasta na jednego z liderów nowej ekonomii „smart beauty”.

W samym 2025 roku marka osiągnęła przychody przekraczające 400 mln dolarów australijskich, a jej przejęcie przez australijski koncern DBG Health wyceniło firmę na 1 mld dolarów australijskich (ok. 653,7 mln dolarów amerykańskich). Po wejściu do USA w kwietniu 2024 r. produkty MCo trafiły do ok. 1 500 sklepów sieci Kroger oraz niemal 2 000 sklepów Targetu, gdzie stały się bestsellerami w mniej niż rok. W Australii MCo jest dziś najlepiej sprzedającą się marką kosmetyczną, wyprzedzając klasyczne drogeryjne brandy, takie jak Maybelline. W Kroger marka plasuje się już wśród pięciu największych brandów kosmetycznych, a dodatkowo obecna jest na Amazonie, stronie D2C oraz w Wielkiej Brytanii.

Szybka ekspansja ma jednak swoją cenę. Model biznesowy MCo oparty na tworzeniu niemal identycznych wizualnie odpowiedników kultowych produktów — od Sol de Janeiro, przez Estée Lauder, po Charlotte Tilbury — doprowadził do czterech postępowań prawnych, z czego dwa zakończono ugodą, a dwa kolejne wciąż trwają (m.in. ze strony Glow Recipe i Sol de Janeiro). Firma broni się, podkreślając ścisłe konsultacje prawne oraz różnice w szczegółach formuł i opakowań, jednak eksperci ds. własności intelektualnej określają działania MCo jako „ryzykowne duplikowanie”, balansujące na granicy naruszenia IP.

image

Na platformach wzrasta ilość “dupes” – są tanie, ale mogą być niebezpieczne dla zdrowia

Mimo kontrowersji wyniki sprzedażowe pozostają imponujące. DBG zauważa ponad 30 proc. wzrost w swoim portfelu marek beauty w 2025 roku, a kampania „National Dupe Day” z kwietnia 2025 r. wygenerowała wzrost sprzedaży o 10 000 proc. w ciągu jednego dnia. Na TikToku treści związane z MCo generują średnio 16 mln wyświetleń tygodniowo, co oznacza wzrost o 112 proc. r/r. Marka współpracuje z ok. 5 tysiącami influencerów, z czego jedna trzecia to współprace płatne. Rosnący udział tańszych odpowiedników nie wpływa przy tym negatywnie na segment prestige — dane NielsenIQ wskazują, że sprzedaż oryginałów i ich duplikatów rośnie równolegle, co potwierdza rozwarstwienie zachowań zakupowych.

Rozwój MCo wpisuje się w szerszy trend rynkowy: przenikanie się masowego i luksusowego segmentu beauty, w którym barierą stają się ceny oryginalnych produktów – przykładem mogą być szminki Louis Vuitton za 160 dolarów. W tym kontekście MCo wykorzystuje moment: obiecuje nie tylko niską cenę (od 3,50 dolarów do ok. 20 dolarów), lecz także „360-stopniowy dupe experience”, czyli możliwie wierne odwzorowanie doświadczenia produktowego marek premium. Zdaniem przedstawicieli firmy to forma „demokratyzacji luksusu”, a według badań Mintel – odpowiedź na realne potrzeby konsumentek, dla których granica między inspiracją a imitacją jest mniej istotna niż dostępność i jakość.

image

Gen Z nie wierzy w luksus. Czy dupe culture szkodzi drogim markom?

Choć dyskusje o legalności i etyce duplikowania będą narastać, jedno pozostaje pewne: w świecie, w którym Sephora oferuje ponad 150 wariantów jednego rodzaju produktu, a cykl życia trendów skrócił się do kilku tygodni, MCo znalazło sposób, by wykorzystać rynkową presję cenową i chaos informacyjny. Liczby pokazują, że konsumenci wciąż chcą „tanio i dobrze”, a fenomen MCoBeauty potwierdza, że kultura dupe nie jest chwilową modą, lecz trwałym elementem ekonomii współczesnego rynku kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. listopad 2025 03:37