StoryEditor
Producenci
20.09.2024 09:04

Rusza szeroka kampania nowych odsłon zapachów Yves Saint Laurent i Prada

Mural na warszawskiej Tamce z kampanią nowej odsłony zapachu Prada Paradoxe Virtual Flower / fot. Wavemaker

YSL MYSLF, z odsłoną Le Parfum oraz Prada Paradoxe, z wariantem o nazwie Virtual Flower to nowe odsłony zapachów luksusowych marek. Rusza ich szeroka kampania reklamowa obejmująca media tradycyjne, cyfrowe i nośniki zewnętrzne.

Yves Saint Laurent i Prada  - dwie marki o ugruntowanej pozycji w świecie luksusu - wspierają kampanią nowe odsłony swoich flagowych zapachów. Są to: YSL MYSLF, z odsłoną Le Parfum oraz Prada Paradoxe, z wariantem o nazwie Virtual Flower.  Celem działań jest budowanie świadomości nowych produktów i wsparcie ich sprzedaży, jak również wzmacnianie wizerunku i świadomości obu linii) wśród konsumentów. Za planowanie i zakup mediów odpowiada agencja Wavemaker Polska. 

Grupą docelową zapachu YSL MYSLF są mężczyźni w wieku 18-44 lat, odważni, pewni siebie i niezależni, ale też pełni kontrastów. Linia zapachowa YSL MYSLF jest obecna w Polsce od 2023 roku, obecnie wprowadzana odsłona zapachowa Le Parfum to pierwsza reedycja.

Grupą docelową zapachu Prada Paradoxe są kobiety w wieku 25-44 lat. Zapach jest mocno kwiatowy, jaśminowe akordy łączą się w nim z niespodziewanymi nutami, tworząc wielowymiarową kompozycję dla kobiet ceniących zmysłowość i „pełnię życia”.  Linia Prada Paradoxe jest dostępna w Polsce od 2022 r., obecnie wprowadzona odsłona zapachowa Virtual Flower to jej druga reedycja.

W zaplanowanej przez Wavemaker kampanii Prada Paradoxe Virtual Flower pojawia się w telewizji (wysoki udział prime time, nowe programy w ramówkach), a także w przestrzeni miejskiej, z wykorzystaniem formatów OOH. Na warszawskiej Tamce pojawił się wielkoformatowy mural, który podkreśla kwiatowy charakter zapachu, a w Katowicach kampanię można zobaczyć na tramwajach w całości oklejonych w stylistyce marki Prada Paradoxe. Działania w internecie obejmą kampanie na platformach Meta, YouTube i TikTok.

image
Brandingowe "przejęcie" całych tramwajów w Katowicach na kampanię YSL MYSLF Le Parfum
fot. Wavemaker

Podobny mediaplan ma kampania zapachu YSL MYSLF Le Parfum, który również będzie promowany w telewizji, na billboardach, w przestrzeni miejskiej Katowic (brandingowe „przejęcie” całych tramwajów), oraz w digitalu, gdzie pojawią się zarówno spoty reklamowe (Meta, YouTube i TikTok), jak i formaty statyczne (Meta).

Yves Saint Laurent to luksusowa marka kosmetyczna oferująca szeroką gamę produktów do makijażu i zapachów, które emanują odwagą i nowoczesnością. Prada znana jest z minimalistycznego wzornictwa, wysokiej jakości materiałów i ponadczasowej elegancji, która łączy tradycję z nowoczesnością i awangardą.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 07:08