StoryEditor
Producenci
05.03.2021 00:00

Ruszyła Piątka dla Natury – program edukacyjno-grantowy marki Velvet dla szkół

Piątka dla Natury – program edukacyjno-grantowy marki Velvet skierowany do szkół podstawowych – ma inspirować i zachęcać do działania na rzecz ochrony środowiska.

Program Piątka dla Natury to część strategii Eco Agenda 2025 realizowanej przez Velvet Care .W komunikacji marki Velvet strategię tę symbolizuje znak „Save Nature”, który oznacza podejmowane przez firmę działania dotyczące troski o drzewa, oszczędzanie wody, segregowanie odpadów, redukcję zużycia plastiku oraz zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych. 

– Działamy dziś, z myślą o jutrze! Jesteśmy liderem rynku, więc naturalne jest to, że najwięcej wymagamy od siebie. Nieustannie pracujemy nad tym, aby ograniczać wpływ naszej działalności na środowisko, ulepszać oferowane produkty i metody ich wytwarzania oraz odpowiedzialnie pozyskiwać surowce używane do ich produkcji – powiedział Artur Pielak, prezes Velvet Care. 

Program Piątka dla Natury został stworzony, aby zachęcić dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1-3) do poszerzania wiedzy na temat ochrony przyrody. Firma ma nadzieję, że w przyszłości  zaowocuje to nawykami działającymi na korzyść środowiska, przynosząc w tym aspekcie realną zmianę na lepsze.

Pierwsza, regionalna edycja programu jest dedykowana szkołom z powiatów olkuskiego i zawierciańskiego, znajdującym się w sąsiedztwie zakładu produkcyjnego Velvet Care. W ten sposób producent chce podkreślić związek firmy z lokalną społecznością oraz troskę o lokalne zasoby, z których wspólnie korzystają. 

Centrum programu jest platforma internetowa, na której nauczyciele mogą znaleźć scenariusze lekcji i materiały eksperckie do przeprowadzenia zajęć edukacyjnych. Każdy scenariusz zakończony jest ekowyzwaniem dla klasy.
 
Firma Velvet Care pomyślała także o nagrodach. Jury nagrodzi 20 klas, które zrealizują ekowyzwania ujęte w scenariuszach lekcji. Laureaci otrzymają nagrody indywidualne dla każdego ucznia oraz dla nauczyciela. Dodatkowo dyrektorzy szkół mają możliwość złożenia wniosku o dofinansowanie ekoprojektu realizowanego lub planowanego przez szkołę, nawiązującego do jednego z pięciu eko obszarów wskazanych w programie. Na szkoły czeka 5 grantów o wartości 10 ty. zł każdy.

W roku szkolnym 2021/2022 program będzie kontynuowany w formule ogólnopolskiej.

Velvet Care to polska firma, jeden z wiodących producentów celulozowych produktów higienicznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka jest producentem papieru toaletowego, ręczników kuchennych i chusteczek higienicznych marki Velvet. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 02:57