StoryEditor
Producenci
05.03.2021 00:00

Ruszyła Piątka dla Natury – program edukacyjno-grantowy marki Velvet dla szkół

Piątka dla Natury – program edukacyjno-grantowy marki Velvet skierowany do szkół podstawowych – ma inspirować i zachęcać do działania na rzecz ochrony środowiska.

Program Piątka dla Natury to część strategii Eco Agenda 2025 realizowanej przez Velvet Care .W komunikacji marki Velvet strategię tę symbolizuje znak „Save Nature”, który oznacza podejmowane przez firmę działania dotyczące troski o drzewa, oszczędzanie wody, segregowanie odpadów, redukcję zużycia plastiku oraz zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych. 

– Działamy dziś, z myślą o jutrze! Jesteśmy liderem rynku, więc naturalne jest to, że najwięcej wymagamy od siebie. Nieustannie pracujemy nad tym, aby ograniczać wpływ naszej działalności na środowisko, ulepszać oferowane produkty i metody ich wytwarzania oraz odpowiedzialnie pozyskiwać surowce używane do ich produkcji – powiedział Artur Pielak, prezes Velvet Care. 

Program Piątka dla Natury został stworzony, aby zachęcić dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1-3) do poszerzania wiedzy na temat ochrony przyrody. Firma ma nadzieję, że w przyszłości  zaowocuje to nawykami działającymi na korzyść środowiska, przynosząc w tym aspekcie realną zmianę na lepsze.

Pierwsza, regionalna edycja programu jest dedykowana szkołom z powiatów olkuskiego i zawierciańskiego, znajdującym się w sąsiedztwie zakładu produkcyjnego Velvet Care. W ten sposób producent chce podkreślić związek firmy z lokalną społecznością oraz troskę o lokalne zasoby, z których wspólnie korzystają. 

Centrum programu jest platforma internetowa, na której nauczyciele mogą znaleźć scenariusze lekcji i materiały eksperckie do przeprowadzenia zajęć edukacyjnych. Każdy scenariusz zakończony jest ekowyzwaniem dla klasy.
 
Firma Velvet Care pomyślała także o nagrodach. Jury nagrodzi 20 klas, które zrealizują ekowyzwania ujęte w scenariuszach lekcji. Laureaci otrzymają nagrody indywidualne dla każdego ucznia oraz dla nauczyciela. Dodatkowo dyrektorzy szkół mają możliwość złożenia wniosku o dofinansowanie ekoprojektu realizowanego lub planowanego przez szkołę, nawiązującego do jednego z pięciu eko obszarów wskazanych w programie. Na szkoły czeka 5 grantów o wartości 10 ty. zł każdy.

W roku szkolnym 2021/2022 program będzie kontynuowany w formule ogólnopolskiej.

Velvet Care to polska firma, jeden z wiodących producentów celulozowych produktów higienicznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka jest producentem papieru toaletowego, ręczników kuchennych i chusteczek higienicznych marki Velvet. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 08:42