StoryEditor
Producenci
15.02.2022 00:00

Sally Hansen udostępni wirtualne przymiarki lakierów

Marka Sally Hansen udostępni swoim klientom wirtualne narzędzie do „przymierzania” lakierów do paznokci. Umożliwi ono sprawdzenie setek opcji kolorystycznych w środowisku rozszerzonej rzeczywistości, dostępnych na dowolnym urządzeniu mobilnym.

Marka Sally Hansen, we współpracy z firmą Perfect Corp., wiodącym dostawcą cyfrowych rozwiązań z zakresu urody i mody, zintegrowała setki odcieni lakieru do paznokci z rozszerzoną rzeczywistością. Dzięki temu konsumenci zobaczą wybrany kolor paznokci na ruchomym obrazie własnej dłoni. Przed zakupem będą więc mogli eksperymentować z różnymi odmianami odcieni oferowanymi przez markę.

– Lakier do paznokci to bardzo impulsywna kategoria — konsumenci uwielbiają eksperymentować z licznymi odcieniami i wykończeniami, które oferujemy. Teraz, dzięki naszemu nowemu wirtualnemu narzędziu, fani Sally Hansen będą mogli pozwolić sobie na jeszcze więcej „przymiarek” – mówi Jean Denis Mariani, chief digital officer w firmie Coty, która jest właścicielem marki Sally Hansen.

Technologia AgileHand z której skorzystał producent lakierów oferuje doświadczenie rozszerzonej rzeczywistości, w której konsumenci widzą, jak dokładnie dopasowany kolorystycznie lakier wygląda w towarzystwie ich odcienia skóry i na paznokciach w dokładnie takim kształcie jaki mają w rzeczywistości oraz przy zmieniającym się oświetleniu.

Nasze partnerstwo z Perfect Corp. przyspiesza cyfrową podróż Coty i zapewnia najlepsze cyfrowe wrażenia dla miłośników piękna na całym świecie. Nie możemy się doczekać, aby pokazać, co dalej – dodał Jean Denis Mariani.

Pod koniec zeszłego roku firma Coty zawarła strategiczną, wielokanałową umowę z firmą Perfect Corp., obiecując wprowadzanie najlepszych w swojej klasie doświadczeń z rozszerzoną rzeczywistością i sztuczną inteligencją w zestawach narzędzi marketingu cyfrowego swoich marek kosmetycznych.

Wirtualne narzędzie do przymierzania lakierów Sally Hansen jest pierwszym rozwiązaniem technologicznym zastosowanym od czasu nawiązania partnerstwa. W planach są dalsze aktywacje, w tym wirtualne przymiarki, diagnostyka skóry online i personalizacja oparte na danych zebranych cyfrowo dla szerokiego portfolio marek Coty (także zapachowych).

Wirtualne narzędzie do testowania lakierów Sally Hansen będzie bezpłatne i dostępne na dowolnym urządzeniu mobilnym. Najpierw zostanie wdrożone w Stanach Zjednoczonych, a następnie na innych rynkach.

Sally Hansen to amerykańska marka kosmetyczna, założona w 1946 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2025 10:21
Kimberly-Clark przejmuje Kenvue za 48,7 mld dolarów – powstaje globalny Lewiatan beauty
Ten mariaż stworzy jedną z największych biznesowych grup na świecie.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent m.in. marek Huggies i Kleenex, ogłosił przejęcie spółki Kenvue Inc., należącej do segmentu zdrowia konsumenckiego, w transakcji gotówkowo-akcyjnej o wartości około 48,7 mld dolarów. Fuzja połączy dwóch światowych liderów w dziedzinie higieny osobistej i produktów zdrowotnych, tworząc jedną z największych grup w branży, z portfelem obejmującym 10 marek o rocznych przychodach przekraczających miliard dolarów.

Zgodnie z warunkami porozumienia, jednogłośnie zatwierdzonego przez rady nadzorcze obu firm, akcjonariusze Kenvue otrzymają 3,50 dolara w gotówce oraz 0,14625 akcji Kimberly-Clark za każdą posiadaną akcję Kenvue, co odpowiada łącznej wycenie 21,01 dolara za akcję. Po połączeniu nowy podmiot ma generować 32 mld dolarów rocznych przychodów oraz 7 mld dolarów skorygowanego EBITDA. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2026 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych.

Kimberly-Clark szacuje, że fuzja przyniesie 2,1 mld dolarów rocznych synergii operacyjnych, z czego 1,9 mld dolarów pochodzić ma z oszczędności kosztowych, a 500 mln dolarów z dodatkowych przychodów. Po zakończeniu transakcji akcjonariusze Kimberly-Clark będą posiadać 54 proc. udziałów, a akcjonariusze Kenvue 46 proc. w nowym, zintegrowanym koncernie.

Nowa struktura połączy doświadczenie Kimberly-Clark w segmencie dóbr higieny osobistej z naukowo opracowanym portfolio Kenvue w zakresie zdrowia konsumenckiego, obejmującym takie marki jak Neutrogena, Tylenol i Aveeno. Siedziba główna pozostanie w Irving w Teksasie, natomiast Kenvue zachowa znaczącą obecność operacyjną, w tym zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne.

Przejęcie ma wzmocnić strategiczne przesunięcie Kimberly-Clark w kierunku kategorii o wyższej marży i szybszym wzroście, integrując kompetencje w zakresie innowacji, marketingu i R&D. Połączenie potencjału obu firm pozwoli stworzyć jednego z największych światowych graczy na rynku zdrowia i pielęgnacji osobistej, o silnej pozycji konkurencyjnej zarówno w Ameryce Północnej, jak i na kluczowych rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2025 00:42