StoryEditor
Producenci
08.07.2022 00:00

Sarah Jessica Parker przyłączyła się do kampanii jednej z marek na rzecz optymistycznego starzenia się

Badania przeprowadzone przez markę RoC Skincare oraz naukowców z Harvardu wykazały, że 90 proc. kobiet w różnych grupach wiekowych obawia się procesu starzenia. W ramach kampanii Look Forward, której celem jest przekształcenie niepokoju kobiet przed starzeniem się w „radość z życia”, firma RoC uruchomiła nowy kanał online, w którym znajdują się porady ekspertów jak optymistycznie podejść do upływającego czasu oraz efektów, jakie wywołuje na naszym ciele i twarzy.

Marka kosmetyczna wybrała gwiazdę „Seksu w wielkim mieście”, aby była głosem projektu Look Forward. Sarah Jessica Parker od lat głośno mówi o prawie kobiet do starzenia się, które zwłaszcza w świcie show-biznesu nie jest mile widziane.

Kiedy usłyszałem o projekcie RoC Look Forward i jego zaangażowaniu we wspieranie kobiet w optymistycznym spojrzeniu w przyszłość, poczułem się zmuszona do wzmocnienia tej ważnej inicjatywy – powiedziała Sarah Jessica Parker.

Daisy Robinton z Harvard University jest jednym z ekspertów mówiących o korzyściach płynących z optymizmu związanego ze starzeniem się za pośrednictwem nowej platformy RoC.

Badanie przeprowadzone przez Robinton i markę RoC wykazało, że 90 proc. kobiet obawia się starzenia. Powodem dyskomfortu są widoczne na twarzy drobne zmarszczki. Stwierdzono również, że starzeniem martwią się osoby we wszystkich grupach wiekowych. Ponad połowa ankietowanych w wieku 24-35 lat twierdzi, że społeczeństwo, kultura i media społecznościowe są głównymi motorami pesymizmu związanego ze starzeniem się.

Zaskakujące jest, że 60 proc. kobiet bardziej martwi się swoim wyglądem i ilością zmarszczek niż posiadaniem wystarczającej ilości pieniędzy na emeryturę.

Badania wykazały również, że optymistycznych nastawienie do siebie i upływającego czasu przyczynia się do poprawy samopoczucia psychicznego, zmniejszenia lęku, a także występowania rzadziej chorób przewlekłych i jest skorelowane ze znacznie dłuższą żywotnością.

Przeczytaj również: Siwe włosy gwiazd na festiwalu w Cannes jako manifest pokolenia Silver Power

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 22:17