StoryEditor
Producenci
28.11.2022 00:00

Sarantis zakończył inwestycję w nowy zakład produkcyjny Polipak

Sarantis, międzynarodowa grupa z siedzibą w Grecji, zainwestowała w zaawansowany technologicznie zakład produkcyjny o powierzchni 24 mkw. w Środzie Wielkopolskiej. Firma Polipak, produkująca opakowania i worki foliowe dla przemysłu oraz gospodarstw domowych, już przeprowadziła się do nowej siedziby.

Nowy zakład produkcyjny Polipak ma powierzchnię 24 tys. mkw. Został zbudowany jako inwestycja firmy Srantis Group, której jest członkiem. Hale nowego zakładu zostały w pełni zautomatyzowane, wyposażone w zrobotyzowane systemy i autonomiczne wózki widłowe, najnowocześniejszy podajnik centralny oraz kaskadową linię do regranulacji.

Sarantis, inwestując w Polipak, skupił się na innowacjach oraz praktykach odpowiedzialnych środowiskowo i społecznie. Produkt finalny, którym są opakowania i worki foliowe dla przemysłu oraz gospodarstw domowych (m.in. worki na śmieci) jest ulepszony pod względem profilu ekologicznego, trwałości i funkcjonalności.

Fabryka stosuje podejście Zintegrowanego Systemu Zarządzania. Ma certyfikaty zgodności z normą ISO 45001 w zakresie Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy, normą ISO 14001 w zakresie Zarządzania Środowiskiem oraz normą ISO 9001 w zakresie Zarządzania Jakością oraz BRC Global Standard for Consumer Products. Może pochwalić się także certyfikatem Blue Angel (niemiecka certyfikacja środowiskowa, która poświadcza wysoki udział tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu).

Nowy zakład wspiera strategię Grupy Sarantis w kierunku zrównoważonej produkcji i konsumpcji poprzez przyjazne dla środowiska metody produkcji i produkty wyróżniające się jakością i ekologicznym charakterem. 

– Inwestycja będzie miała długoterminowy pozytywny wpływ na środowisko i społeczność, a jednocześnie przyczyni się do systematycznej zmiany w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym, prowadząc do bardziej ekologicznej przyszłości w zakresie produkcji – podała Sarantis Group w komukacie.

Sarantis Group, z siedzibą w Atenach, to międzynarodowa firma z ponad 50-letnią historią. Jest właścicielem takich marek jak Kolastyna, C-Thru, STR8, Luksja, Arko, Carex, Original Surce, Pearl Drops czy Morning Fresh, a także Grosik i Jan Niezbędny. Poprzez spółki zależne prowadzi działalność w 13 krajach, m.in. w Grecji, Polsce, Rumunii, Bułgarii, Serbii, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Macedonii Północnej, Bośni, Portugalii, Słowenii i Ukrainie. Swoje produkty eksportuje na ponad 50 rynków na całym świecie. Polipak jest częścią Grupy Sarantis

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 05:23