StoryEditor
Producenci
20.05.2021 00:00

Shiseido mianuje Rona Gee na stanowisko prezesa w obu Amerykach

Japoński gigant kosmetyczny ogłosił awans Rona Gee na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego (CEO) Shiseido Americas od 1 lipca 2021 r. Oprócz tej funkcji, Gee będzie nadal pełnił rolę globalnego lidera w zakresie fuzji i przejęć w Shiseido Group.

Wcześniej menedżer pełnił w japońskiej firmie funkcję tymczasowego dyrektora generalnego i dyrektora finansowego, zajmując to drugie stanowisko od 2016 r. Będzie nadal podlegał Masahiko Uotani, prezesowi i dyrektorowi generalnemu Shiseido Company Limited.

Jako dyrektor generalny regionu, Ron Gee będzie odpowiedzialny za realizację strategicznej wizji Shiseido Americas, a także za wzmocnienie struktury organizacyjnej regionu, optymalizację operacji i realizację ambitnych celów biznesowych.

Będzie też nadal kierować portfolio prestiżowych biznesów kosmetycznych i przejmie odpowiedzialność właściciela globalnej marki za marki Shiseido z obu Ameryk, takie jak BareMinerals, BUXOM, Drunk Elephant, Laura Mercier, NARS Cosmetics i Tory Burch Beauty. Będzie również kierował działalnością handlową firmy w Stanach Zjednoczonych i nadzorował spółki zależne w Ameryce Łacińskiej i Kanadzie.

Nowy prezes Shiseido Americas to weteran branży kosmetycznej, z prawie dwudziestoletnim doświadczeniem, który nadzorował biznesy we wszystkich kategoriach kosmetycznych, w tym makijażu, pielęgnacji skóry, perfumach i pielęgnacji włosów, oraz we wszystkich kanałach, w tym luksus / prestiż, rynek masowy i salon.

Przed dołączeniem do Shiseido Americas, Gee pełnił funkcję dyrektora finansowego na Amerykę w Coty, Inc., gdzie był odpowiedzialny za kierowanie planem strategicznym regionu i realizacją komercyjną we wszystkich firmach i wielu zakładach produkcyjnych. Wcześniej zajmował też różne stanowiska kierownictwa finansowego w L'Oréal USA, pracując nad takimi markami jak Maybelline, Garnier, Giorgio Armani, Ralph Lauren i Yves Saint Laurent.

- Jestem zaszczycony, że poproszono mnie o objęcie na stałe stanowiska dyrektora generalnego obu Ameryk - powiedział Ron Gee. - Odkąd dołączyłem do firmy jako dyrektor finansowy pięć lat temu, nabrałem głębokiego szacunku dla zaangażowania Shiseido w jakość, innowacje, naszych klientów i co najważniejsze, wszystkich naszych pracowników.

Masahiko Uotani, dyrektor generalny Shiseido Group, skomentował tę nominację: - W czasie, gdy był dyrektorem finansowym, a ostatnio tymczasowym dyrektorem generalnym obu Ameryk, Ron bezsprzecznie zyskał reputację zapalonego lidera biznesowego, twórcy zespołów, które doskonale współpracują i umiejętnie rozwiązują problemy i nieocenionego partnera.

- Podczas pandemii Covid-19 wykazał się niezwykłym przywództwem w czasie kryzysu, chroniąc naszą działalność w regionie, jednocześnie kontynuując naszą transformację cyfrową. Jestem przekonany, że dzięki jego przywództwu Shiseido Americas odniesie jeszcze większy sukces na rynku i będzie nadal odważnie przyczyniać się do przyszłości Shiseido Group i naszej strategii Win 2023 - dodał.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 14:33
P&G sygnalizuje głęboki spadek sprzedaży kategorii w USA przed okresem świątecznym
Katherine Welles

Procter & Gamble ostrzega, że sprzedaż w kluczowych kategoriach, w których firma konkuruje na rynku amerykańskim, znacząco spadła w październiku i według najnowszych szacunków powtórzy ten trend również w listopadzie. Dane te wskazują na wyraźne osłabienie wydatków konsumenckich w okresie poprzedzającym sezon świąteczny, który zwykle wzmacnia wyniki branży FMCG.

Podczas konferencji Morgan Stanley dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, poinformował, że sprzedaż kategorii w USA obniżyła się zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości. Podkreślił, że jest to „najbardziej zmienny” rynek, z jakim firma miała do czynienia od lat. Do głównych czynników osłabienia zaliczył większą ostrożność konsumentów, zaostrzenie konkurencji oraz niespodziewane czynniki makroekonomiczne.

Schulten wskazał zwłaszcza na skutki czasowego wstrzymania pracy administracji federalnej oraz zakłócenia w działaniu programu SNAP, który wspiera miliony gospodarstw domowych o niższych dochodach. Według P&G czynniki te przełożyły się na ograniczoną skłonność Amerykanów do zakupów produktów codziennego użytku. Firma prognozuje, że największe obciążenie pojawi się w bieżącym kwartale, choć wpływ na wyniki całego roku powinien być łagodniejszy.

Po ujawnieniu danych akcje P&G oraz kilku innych dużych spółek z sektora FMCG odnotowały spadki, co odzwierciedla rosnącą niepewność inwestorów wobec popytu na produkty rynku masowego. Jednocześnie Schulten potwierdził, że firma pozostaje zainteresowana przejęciami typu bolt-on. Za przykład udanej transakcji wskazał markę Native, a wśród priorytetów wymienił dalsze skalowanie mniejszych marek z segmentu zdrowia i urody o przychodach na poziomie 50–150 mln dolarów.

Aktualizacja P&G podkreśla narastającą presję na poziomie całych kategorii w amerykańskim rynku masowym, szczególnie w segmencie beauty, personal care i produktów gospodarstwa domowego. W obliczu słabnącej siły nabywczej konsumentów firmy działające w modelu wartościowym muszą liczyć się z bardziej wymagającym otoczeniem popytowym w najbliższych miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. grudzień 2025 22:27