StoryEditor
Producenci
26.08.2021 00:00

Shiseido sprzedaje marki bareMinerals, BUXOM i Laura Mercier

Advent International, globalny inwestor private equity, ogłosił 25 sierpnia 2021 r. podpisanie ostatecznej umowy z Shiseido Americas Corporation, spółką zależną Shiseido Company, w ramach której nowo utworzona spółka stowarzyszona Advent, AI Beauty Holdings Ltd., przejmie trzy kultowe marki kosmetyków Shiseido Americas: bareMinerals, BUXOM i Laura Mercier. Warunki transakcji nie zostały ujawnione.

Po zakończeniu transakcji Pascal Houdayer, który ma 30-letnie doświadczenie w zarządzaniu w branży kosmetycznej, będzie pełnił funkcję dyrektora generalnego samodzielnej firmy. Janet Gurwitch, inwestorka z branży kosmetycznej, założycielka i była dyrektor generalna Laury Mercier, doradzała Advent w transakcji i będzie nadal doradzać firmie i nowej spółce.

Wprowadzona na rynek w 1995 r. marka bareMinerals to kosmetyki mineralne do makijażu i pielęgnacyjne. Jest uznawana za prekursorkę nurtu „czystego piękna”. Marka BUXOM, stworzona w 2007 roku, to kosmetyki do makijażu z ogromnym wyborem produktów do ust. Promowana jako marka dla seksownych, pewnych siebie kobiet.  Laura Mercier została założona w 1996 roku i była pionierem w kategorii naturalnego, nieskazitelnego wyglądu twarzy. Jej specjalnością są kosmetyki do makijażu, ale oferta obejmuje również kosmetyki pielęgnacyjne.

– Głęboko wierzymy w marki bareMinerals, BUXOM i Laura Mercier – powiedziała Tricia Glynn, dyrektor zarządzająca w Advent. – Są wyraźnymi liderami i cieszą się powszechnym uznaniem za jakość, autentyczność i innowacyjność.  Cieszymy się, że możemy współpracować z Pascalem jako dyrektorem generalnym nowej firmy, aby przyspieszyć rozwój tych marek poprzez dalsze opracowywanie innowacyjnych produktów, ekspansję na nowe kategorie i regiony oraz zwiększanie cyfrowego zaangażowania w relacje z klientami.

Wierzymy, że Advent jest odpowiednim partnerem, który poprowadzi te niesamowite marki do następnego rozdziału – powiedział Ron Gee, prezes i dyrektor generalny Shiseido Americas i globalny lider fuzji i przejęć. – Ta transakcja zapewni bareMinerals, BUXOM i Laura Mercier zasoby i wsparcie potrzebne markom i ich utalentowanym zespołom do dalszego rozwoju.

Pascal Houdayer ma trzy dekady doświadczenia w prowadzeniu firm kosmetycznych i higieny osobistej, zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i wschodzących. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora generalnego NAOS (Bioderma, Esthederm, Etat Pur), światowego lidera w dziedzinie dermokosmetyków, który opracowuje innowacyjne produkty do pielęgnacji skóry i pielęgnacji ciała, a także jako wiceprezes wykonawczy i członek zarządu Henkla był odpowiedzialny za dział Beauty Care, po kierowaniu regionem Azji i Pacyfiku, Digital, New Business Development oraz globalnym biznesem Home Care. W 2017 roku kierował wydzieleniem przez Henkla północnoamerykańskiego biznesu Hair Professional firmy Shiseido, w tym marek Joico i Zotos. Wcześniej Pascal pracował przez 19 lat w Procter & Gamble, zajmując różne międzynarodowe stanowiska kierownicze w Stanach Zjednoczonych, Europie i Afryce. Ostatnio pełnił funkcję prezesa i założyciela stratosPHere, globalnej firmy doradczej i konsultingowej typu private equity.

Advent jest uznanym globalnym inwestorem. Zakup trzech marek od Shiseido Americas to druga inwestycja Advent w branży kosmetycznej w ciągu ostatnich dwóch lat, po przejęciu prestiżowej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów Olaplex w styczniu 2020 roku.  

W ciągu ostatnich 30 lat Advent zainwestował 13,6 miliarda dolarów w ponad 80 firm zajmujących się sprzedażą detaliczną, konsumencką i rekreacyjną na całym świecie. Do najnowszych inwestycji w tym sektorze w Ameryce Północnej należą Olaplex, Thrasio, Sovos Brands, First Watch, Aimbridge Hospitality i lululemon. Advent ma również znaczące doświadczenie w kupowaniu przedsiębiorstw od dużych, globalnych firm, od 19 lat zrealizował ponad 70 transakcji korporacyjnych w 22 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
01.07.2025 09:00
L‘Oréal zmienia dyrektora ds. zrównoważonego rozwoju w regionie DACH
58-letni Stefan Geister był wcześniej odpowiedzialny za komunikację korporacyjną L‘Oréal w regionie DACH, a od lipca pokieruje działem zrównoważonego rozwojuL‘Oréal

Od lipca 2025 roku sprawami zrównoważonego rozwoju w L‘Oréal DACH będzie kierować Stefan Geister – dotychczasowy szef ds. komunikacji. Kiki Trier, pełniąca do tej pory funkcję dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, opuszcza firmę, aby “podjąć nowe wyzwania zawodowe”.

58-letni Stefan Geister był wcześniej odpowiedzialny za komunikację korporacyjną L‘Oréal w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). Po objęciu nowego stanowiska będzie kierować zespołem ds. zrównoważonego rozwoju w L‘Oréal. Region DACH obejmuje sześć lokalizacji i ponad 3 tys. pracowników. Stefan Geister obejmie ponadto zarządzanie obszarem różnorodności, równości i integracji.

Geister ma duże doświadczenie w branży FMCG. Swoją karierę rozpoczął w 1993 roku w firmach branży spożywczej: Dr. Oetker i Barilla. Po 17 latach pracy w Henkel Beauty Care na różnych międzynarodowych stanowiskach kierowniczych, dołączył do L‘Oréal w 2015 roku. Tam pełnił początkowo funkcję dyrektora generalnego marki Vichy, a później kierował działem farmaceutycznym w Niemczech i Austrii. Od 2021 roku kieruje działem komunikacji korporacyjnej w niemieckojęzycznym regionie L‘Oréal.

Jego poprzedniczka, 41-letnia Kiri Trier, dołączyła do L‘Oréal w 2023 roku. Menadżerka ta, posiadająca tytuł doktora, rozpoczęła karierę w branży filmowej w 2008 roku jako producentka filmów fabularnych. Od 2017 roku pracowała jako niezależna konsultantka ds. innowacji i zrównoważonego rozwoju. Jako Sustainability Practice Lead DACH w firmie konsultingowej Capgemini-Invent była odpowiedzialna za strategie zrównoważonego rozwoju kilku różnych korporacji. Oprócz pracy w L‘Oréal wykłada również zarządzanie zrównoważonym rozwojem na Uniwersytecie w St. Gallen.

Jak podkreśla L‘Oréal, Trier odegrała kluczową rolę w opracowaniu mapy drogowej zrównoważonego rozwoju dla regionu DACH, w tym m.in. przechodzenie na odnawialne źródła energii we wszystkich lokalizacjach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
30.06.2025 20:00
Brazylijski gigant. Dwie duże marki kosmetyczne łączą się, zdobywając ponad połowę lokalnego rynku
IG lolacosmetics

Brazylijskie marki kosmetyczne Skala i Lola From Rio tworzą produkty, przeznaczone przede wszystkim do pielęgnacji włosów kręconych. Teraz obydwie te firmy połączyły się, tworząc grupę będącą potęgą na rynku. Transakcja odbywa się pod okiem firmy inwestycyjnej Advent International, która nabyła 50 proc. udziałów w Skali w 2024 roku. Rynek kosmetyczny w Brazylii cechuje się od lat dużym potencjałem i dynamiką rozwoju.

Skala, znana z przystępnych cenowo produktów, posiada ponad 18 proc. brazylijskiego rynku kremów do pielęgnacji włosów, co czyni ją liderem wolumenu sprzedaży w tym segmencie. Marka jest dostępna w większości (76 proc.) punktów sprzedaży detalicznej w całym kraju i osiągnęła średni roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 30 proc. w ciągu ostatnich ośmiu lat. Ponad 20 proc. jej przychodów pochodzi z rynków międzynarodowych. Marka jest też coraz mocniej obecna na rynku w Stanach Zjednoczonych.

Lola i Skala = silna grupa

Lola From Rio była w Brazylii jednym z pionierów wegańskiej pielęgnacji włosów. Marka, powstała w 2011 roku, zwiększyła swoją sprzedaż ponad sześciokrotnie w ciągu ostatnich sześciu lat. Kosmetyki Loli są sprzedawane online oraz w domach towarowych, aptekach i perfumeriach. Lola rozszerzyła również swoją działalność i poza produktami do pielęgnacji włosów oferuje również kosmetyki pielęgnacyjne do ciała.

Dzięki połączeniu obydwu marek, ich łączny obrót wyniesie ok. 307 mln euro. Grupa docierać będzie do 54 proc. brazylijskich gospodarstw domowych, a globalnie produkty będą dystrybuowane w ponad 80 krajach. Co ważne, Skala i Lola From Rio będą nadal działać niezależnie, w dotychczasowych siedzibach – wspólne będa natomiast zakłady produkcyjne, kanały dystrybucji oraz inwestycje, ponoszone na innowacje.

Zobacz też: Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…

Rynek brazylijski rośnie w siłę, inkluzywność, innowacje i kosmetyki wegańskie odgrywają ważną rolę

Rynek kosmetyczny w Brazylii odnotowuje w ostatnich latach dynamiczny rozwój, stając się jednym z kluczowych graczy na arenie globalnej.

Brazylia konsekwentnie utrzymuje pozycję jednego z największych rynków kosmetycznych na świecie, plasując się w czołówce, zaraz po Stanach Zjednoczonych, Chinach i Japonii.

Kluczowe trendy i czynniki wpływające na rozwój to między innymi:

  • Silny wzrost pomimo wyzwań: mimo globalnych kryzysów rynek brazylijski wykazuje dużą odporność. Np. w 2020 roku sektor higieny osobistej, perfum i kosmetyków zamknął rok ze wzrostem o 5,8 proc. - znacznie powyżej prognoz. 
  • Wysokie wydatki na kosmetyki: Brazylia jest trzecim krajem na świecie, gdzie najwięcej wydaje się na kosmetyki. Jest to również trzeci kraj pod względem liczby wprowadzanych na rynek nowych produktów.
  • Dominacja producentów krajowych: Około 90 proc. kosmetyków i perfum kupowanych na rynku brazylijskim to towary produkowane przez brazylijskich producentów. Najwięksi gracze to Natura & Co i Grupo Boticário, które są globalnie rozpoznawalnymi firmami. W ostatnich latach globalnie popularna stała się marka Sol de Janeiro.

Trendy konsumenckie, przekładające się na rozwój rynku kosmetycznego w Brazylii:

  • Pielęgnacja skóry: odnotowuje dwucyfrowy wzrost (na czele: maski do twarzy i peelingi)
  • Kosmetyki naturalne i wegańskie: rynek ten dynamicznie rośnie
  • Inkluzywność: brazylijskie marki kosmetyczne odpowiadają na potrzeby inkluzywności, oferując produkty zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, oraz uwzględniając różnorodność odcieni skóry i typów włosów
  • Lokalne składniki i zrównoważony rozwój: konsumenci doceniają produkty wykorzystujące lokalne zasoby naturalne i te, które są produkowane w sposób zrównoważony
  • Innowacyjność w pielęgnacji włosów i kolor: Brazylijczycy przykładają dużą wagę do pielęgnacji włosów i są otwarci na innowacyjne rozwiązania. Rynek kolorowych kosmetyków, łatwych w aplikacji, również zyskuje na znaczeniu.
  • Potencjał eksportowy i importowy: Brazylia jest atrakcyjnym rynkiem dla eksporterów kosmetyków, choć polityka protekcjonistyczna rządu może stanowić pewne wyzwania. Głównymi importerami do Brazylii są Francja i Chiny. Najczęściej importowane są produkty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kremy/produkty do opalania i zapachy.

Prognozy (kosmetyczne) dla Brazylii

Prognozuje się, że brazylijski sektor kosmetyczny i pielęgnacji osobistej będzie nadal dynamicznie rósł. Niektóre źródła wskazują na tempo wzrostu CAGR na poziomie 7,3 proc. w ciągu najbliższych kilku lat, a w latach 2024-2028 Brazylia ma charakteryzować się najwyższą dynamiką wzrostu na świecie (około 34 proc. wzrostu wartości rynku w stosunku do 2023 roku).

Brazylijski rynek kosmetyczny to sektor bardzo żywy, mocno rozwijający się, napędzany przez silną kulturę dbania o wygląd, a także przez innowacyjność lokalnych firm oraz rosnące zainteresowanie konsumentów produktami naturalnymi, inkluzywnymi i zrównoważonymi.

Zobacz też: Givaudan przejmuje większościowy udział w brazylijskim Vollmens Fragrances

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. lipiec 2025 09:13