StoryEditor
Producenci
07.08.2025 11:41

Shiseido tnie etaty po stratach Drunk Elephant

Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację zasobów ludzkich. / Shutterstock

Obecne działania firmy wpisują się w szerszy proces przeglądu strategii po nieudanych przejęciach z przeszłości oraz w kontekście osłabienia rynku pielęgnacyjnego w USA. Shiseido prowadzi globalne cięcia kosztów i planuje ogłosić nowy średnioterminowy plan strategiczny do końca 2025 roku.

Japońska firma kosmetyczna Shiseido ogłosiła redukcję 300 miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych w związku z utrzymującymi się stratami marki pielęgnacyjnej Drunk Elephant. Problemy operacyjne tej marki przyczyniły się do straty operacyjnej w regionie amerykańskim w wysokości 5,8 miliarda jenów (ok. 165 milionów zł). Zwolnienia są częścią szerszego planu restrukturyzacji kosztowej, który ma przynieść oszczędności w USA rzędu 15 miliardów jenów do 2026 roku.

Mimo trudności na rynku amerykańskim, Shiseido odnotowało zysk netto w wysokości 9,5 miliarda jenów za pierwsze półrocze 2025 roku, głównie dzięki restrukturyzacji przeprowadzonej w Japonii i Chinach. Natomiast sprzedaż w Stanach Zjednoczonych spadła w tym samym okresie o 10 proc., co znacząco obciążyło wyniki finansowe firmy na rynkach zachodnich.

Jednym z głównych źródeł problemów była marka Drunk Elephant, której zakłócenia w łańcuchu dostaw w 2024 roku doprowadziły do odpływu klientów i pogorszenia sprzedaży nie tylko w USA, ale również w Europie. Shiseido zapowiada, że podejmie próbę repozycjonowania tej marki od 2026 roku, by poprawić jej konkurencyjność i odbudować zaufanie konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.10.2025 11:23
PZ Cussons z rocznym wzrostem LFL o 8 proc., przy spadku przychodów raportowanych o 2,7 proc.
PZ Cussons

Grupa PZ Cussons opublikowała wyniki finansowe za rok obrotowy 2025. Firma odnotowała wzrost przychodów like-for-like (LFL) o 8 proc., głównie dzięki wyższym cenom w Afryce oraz silnej aktywności marek w Wielkiej Brytanii i Indonezji. Po wyłączeniu Afryki dynamika wzrostu była znacznie niższa – 0,3 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenów o 0,7 proc. Jednocześnie raportowane przychody spadły o 2,7 proc. w związku z negatywnym wpływem różnic kursowych.

Skorygowany zysk operacyjny obniżył się o 5,8 proc., co przełożyło się na spadek skorygowanego zysku przed opodatkowaniem o 8,1 proc. oraz spadek zysku na akcję (EPS) o 8,5 proc. Firma podkreśla jednak, że efektywne zarządzanie kapitałem obrotowym i redukcja kosztów częściowo złagodziły presję finansową.

W Wielkiej Brytanii PZ Cussons zwiększył liczbę punktów dystrybucji o 3 proc., głównie dzięki markom Original Source i Sanctuary Spa. Sprzedaż sezonowych zestawów prezentowych dodała około 3 mln GBP do przychodów. Sukcesem były również nowe produkty, takie jak Original Source 2w1 Foam czy Imperial Leather: Ultimate Moisture. W Indonezji firma notowała piąty z rzędu kwartał wzrostów, z dwukrotnym zwiększeniem udziału e-commerce (obecnie 8 proc. sprzedaży) i silnym rozwojem produktów Telon. W Australii i Nowej Zelandii udziały rynkowe rosły dzięki markom Morning Fresh, Rafferty’s Garden i Radiant.

Grupa kontynuuje integrację struktur i redukcję kosztów – połączenie segmentów UK Personal Care i UK Beauty pozwoliło osiągnąć roczne oszczędności rzędu 3 mln GBP. Wzmocniono również zdolności w zakresie budowy marek, centralizując dział R&D pod Chief Marketing Officerem. Zapowiedziano znaczące premiery produktowe na rok finansowy 2026, obejmujące Cussons Baby w Indonezji, Original Source w Wielkiej Brytanii i Morning Fresh w Australii.

Transformacja portfela obejmuje m.in. decyzję o utrzymaniu marki St. Tropez z nowym modelem operacyjnym i partnerstwem z amerykańską grupą dystrybucyjną Emerson Group. Sprzedaż udziałów w PZ Wilmar ma wzmocnić bilans i poprawić wskaźniki kredytowe. Równolegle trwa przegląd działalności w Afryce. Prezes Jonathan Myers podkreślił, że 2025 r. był czasem istotnych działań strategicznych i operacyjnych, które mają zapewnić spółce długoterminowy, zrównoważony i rentowny wzrost.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
03.10.2025 08:07
Celine Dion – gwiazdą świątecznej kampanii kosmetyków Charlotte Tilbury
mat.pras.

Marka Charlotte Tilbury potwierdziła, że twarzą jej świątecznej kampanii 2025 będzie kanadyjska piosenkarka Celine Dion. Brytyjska marka podaje, że kampania będzie się koncentrować na takich motywach, jak wiara w siebie, transformacja i wpływ piękna na poczucie własnej wartości. Dion została wybrana z uwagi na swoje oddziaływanie na światową kulturę i rozrywkę od kilku dekad, a także prywatną historię.

Dion i Tilbury będą współpracować ze sobą już po raz drugi. Pierwszy raz obydwie panie miały okazję pracować wspólnie w 2012 roku podczas rezydencji Celine Dion w Las Vegas.

W nadchodzącej świątecznej kampanii Dion będzie prezentować najnowsze produkty do makijażu, pielęgnacji skóry oraz perfum marki Charlotte Tilbury. W ramach szerszej kampanii wystąpią również obecne ambasadorki marki: marki: Jourdan Dunn, Quenlin Blackwell i Belli Tilbury.

image

Charlotte Tilbury wkracza do świata gamingu współpracą z Genshin Impact

Celine to prawdziwa ikona. To nie tylko bijąca rekordy supergwiazda, ale kobieta o niezwykłej sile, poczuciu humoru i sercu, której głos i historia poruszyły miliony. Sposób, w jaki przekształciła życiowa wyzwania w siłę, jest naprawdę poruszający. Reprezentuje wszystko, w co wierzę: odporność, determinację i siłę do zmieniania życia. Jest prawdziwą inspiracją – powiedziała Charlotte Tilbury. – Wspólnie wierzymy, że piękno i muzyka to supermoce. Mogą zwiększyć pewność siebie i dać siłę do podążania za marzeniami. A kiedy ktoś czuje się silny i wierzy w siebie, może inspirować innych, a nawet pomóc zmienić świat – dodała Tilbury.

Zdaniem ekspertów, ta decyzja Charlotte Tilbury wpisuje się w długoterminową strategię marki, mającą na celu rozszerzenie jej globalnego zasięgu i umocnienie jej obecności na konkurencyjnym rynku kosmetyków premium, zwłaszcza w kluczowych okresach sprzedaży detalicznej – takich jak okres świąteczny.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. październik 2025 11:49