StoryEditor
Producenci
09.01.2020 00:00

Sieć z bio kosmetykami otwiera pierwszy sklep w Warszawie

Sieć sklepów Bio Family, sprzedająca ekologiczną żywność, kosmetyki i środki czystości uruchomi swoją pierwszą placówkę w Warszawie. Otwarcie sklepu zaplanowane zostało na sobotę 25 stycznia.

Placówka będzie działać przy ul. Powsińskiej 42/44, zaledwie 100 metrów od centrum handlowego Sadyba Best Mall. Lokal otwarty będzie całodobowo, również w niedziele objęte zakazem handlu w niedziele. Klienci w niehandlowe dni otworzą drzwi do sklepu za pomocą aplikacji mobilnej.

Aplikacja udostępniana jest za darmo w Google Play Store i Apple App Store. Otwarcie sklepu nastąpi po zeskanowaniu kodu QR w czytniku umieszczonym obok drzwi. W środku nie będzie obsługi. Za zakupy klienci płacić będą w kasach samoobsługowych. Aby wyjść ze sklepu znów trzeba będzie zeskanować kod z aplikacji. 

Sklep w Warszawie będzie już szóstym supermarketem Bio Family. Trzy sklepy sieci działają w Poznaniu; placówki Bio Family funkcjonują też w Swarzędzu oraz Wrocławiu. Do niedawna sieć posiadała także sklep w podwarszawskim Konstancinie-Jeziornie, jednak punkt w tej lokalizacji został zamknięty w październiku ub.r.

- Podjęliśmy decyzję o przeniesieniu supermarketu Bio Family. Obecne trwają prace adaptacyjne, aby pod standardy sieci przygotować nowy lokal, który znajduje się bliżej naszych klientów w Warszawie - tłumaczy Natasza Świtalska, która razem z bratem rozwija sieć Bio Family. 

W marcu 2019 r. Świtalska zapowiadała w komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl, że sieć Bio Family zamierza zwiększyć tempo rozwoju, chce podbić kolejne polskie miasta i w związku z tym szuka nowych lokalizacji. Na celowniku sieci pojawiły się Warszawa wraz z okolicami, Trójmiasto, Kraków i Katowice. Zapowiedziano także kontynuację ekspansji w Poznaniu i Wrocławiu.

- Chcemy się rozwijać i otwierać, jak najwięcej supermarketów Bio Family, ale oczywiście wszystko zależy od dostępności wolnych lokali handlowych, które będą odpowiadały standardom – tłumaczyła Świtalska.

Sklepy pod szyldem Bio Family oferują nie tylko zdrową żywność. Wyróżnia je m.in. pokaźna strefa drogeryjna podzielona na kilka segmentów. Znajdziemy w niej produkty do higieny, pielęgnacji ciała i twarzy, kosmetyki kolorowe, produkty przeznaczone dla dzieci oraz dla domu. W większości nie są to marki masowe.

Spółka Bio Market Polska, która rozwija sieć Bio Family, zakończyła miniony rok obrotowy z ok. 4,83 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Strata z działalności operacyjnej wyniosła nieco ponad 3,1 tys., a strata netto ukształtowała się na poziomie 21,4 tys. zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 07:34