Placówka będzie działać przy ul. Powsińskiej 42/44, zaledwie 100 metrów od centrum handlowego Sadyba Best Mall. Lokal otwarty będzie całodobowo, również w niedziele objęte zakazem handlu w niedziele. Klienci w niehandlowe dni otworzą drzwi do sklepu za pomocą aplikacji mobilnej.
Aplikacja udostępniana jest za darmo w Google Play Store i Apple App Store. Otwarcie sklepu nastąpi po zeskanowaniu kodu QR w czytniku umieszczonym obok drzwi. W środku nie będzie obsługi. Za zakupy klienci płacić będą w kasach samoobsługowych. Aby wyjść ze sklepu znów trzeba będzie zeskanować kod z aplikacji.
Sklep w Warszawie będzie już szóstym supermarketem Bio Family. Trzy sklepy sieci działają w Poznaniu; placówki Bio Family funkcjonują też w Swarzędzu oraz Wrocławiu. Do niedawna sieć posiadała także sklep w podwarszawskim Konstancinie-Jeziornie, jednak punkt w tej lokalizacji został zamknięty w październiku ub.r.
- Podjęliśmy decyzję o przeniesieniu supermarketu Bio Family. Obecne trwają prace adaptacyjne, aby pod standardy sieci przygotować nowy lokal, który znajduje się bliżej naszych klientów w Warszawie - tłumaczy Natasza Świtalska, która razem z bratem rozwija sieć Bio Family.
W marcu 2019 r. Świtalska zapowiadała w komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl, że sieć Bio Family zamierza zwiększyć tempo rozwoju, chce podbić kolejne polskie miasta i w związku z tym szuka nowych lokalizacji. Na celowniku sieci pojawiły się Warszawa wraz z okolicami, Trójmiasto, Kraków i Katowice. Zapowiedziano także kontynuację ekspansji w Poznaniu i Wrocławiu.
- Chcemy się rozwijać i otwierać, jak najwięcej supermarketów Bio Family, ale oczywiście wszystko zależy od dostępności wolnych lokali handlowych, które będą odpowiadały standardom – tłumaczyła Świtalska.
Sklepy pod szyldem Bio Family oferują nie tylko zdrową żywność. Wyróżnia je m.in. pokaźna strefa drogeryjna podzielona na kilka segmentów. Znajdziemy w niej produkty do higieny, pielęgnacji ciała i twarzy, kosmetyki kolorowe, produkty przeznaczone dla dzieci oraz dla domu. W większości nie są to marki masowe.
Spółka Bio Market Polska, która rozwija sieć Bio Family, zakończyła miniony rok obrotowy z ok. 4,83 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Strata z działalności operacyjnej wyniosła nieco ponad 3,1 tys., a strata netto ukształtowała się na poziomie 21,4 tys. zł.