StoryEditor
Producenci
23.10.2018 00:00

Sieć z własną marką kosmetyków wyprowadzi się z Polski?

Sieć New Look poinformowała o likwidacji biznesu w Chinach. Oznacza to zamknięcie 120 sklepów. Tymczasem jak donosi Retail Detail, pod znakiem zapytania stoi przyszłość firmy m.in. w Polsce. Przypomnijmy, że klientki polskich sklepów New Look mogą kupić m.in. produkty z kolekcji kosmetyków Pure Colour, która składa się ze 100 różnych produktów – od pomadek po lakiery do paznokci.

Jak wynika z komunikatu New Look, firma realizuje kolejny etap rewizji międzynarodowej strategii rozwoju biznesu. Chodzi o zamknięcie 120 sklepów w Chinach. Wszystkie placówki zostaną zlikwidowane jeszcze w tym roku. Zamknięte zostanie także biuro firmy w Szanghaju.

Za przyczyną tej decyzji stoją słabsze od oczekiwanych wyniki - zarówno przychody, jak i rentowność działalności, ale również konieczność poniesienia znacznych nakładów inwestycyjnych w celu kontynuowania działalności na rynku.

Decyzja o likwidacji biznesu w Chinach nie oznacza, że firma zakończyła proces "przeglądu strategicznego" działalności międzynarodowej. Według Retail Detail New Look może opuścić m.in. Belgię, Francję i Polskę.

Sieć boryka się z problemami już od dłuższego czasu. Jak wynika z oficjalnego sprawozdania finansowego za lata 2017/2018 (rok zakończony w marcu), sprzedaż w sklepach spadła o 7,3 proc. do poziomu 1,3 mld funtów. Strata na poziomie EBITDA wyniosła ponad 10 mln funtów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.04.2024 14:05
Nie żyje Krystyna Wilsz, właścicielka firmy NOREL Dr Wilsz
NOREL Dr Wilsz
Informację zamieścił w sieci Jakub Wilsz. Dr Krystyna Wilsz była wieloletnią członkinią polskiej społeczności skupionej wokół branży urodowej.

Dr Krystyna Wilsz, posiadaczka doktoratu z biologii, od 1982 roku była właścicielką NOREL Dr Wilsz, jednej z pierwszych trzech prywatnych firm kosmetycznych w Polsce. Firma ta była kontynuatorem działalności laboratorium założonego przez mgr. farm. A. Makowską w 1961 roku. Dr Wilsz miała znaczący wpływ na rozwój profesjonalnej kosmetyki w Polsce jako autorka pierwszych programów nauczania dla szkół kosmetycznych. Była pionierką w stosowaniu składników aktywnych, takich jak ceramidy czy kwas hialuronowy, które później stały się powszechne w branży. Wprowadziła i rozwinęła w Polsce mezoterapię mikroigłową jako kosmetyczny zabieg, który obecnie jest jednym z najczęściej stosowanych zabiegów w salonach kosmetycznych w kraju.

Zajmowała się również kosmetologią genetyczną, polegającą na indywidualnym dobieraniu kosmetyków i zabiegów na podstawie analiz genetycznych. Dzięki jej wizji, pasji, niezwykłej energii i charyzmie, NOREL Dr Wilsz stał się wiodącą marką w branży kosmetyków profesjonalnych, zarówno w Polsce, jak i w Europie, z produktami dostępnymi w 35 krajach. Instytuty Kosmetyczne NOREL Dr Wilsz działają w Warszawie, Dubaju, a pod marką NOREL Dr Wilsz funkcjonuje także 40 gabinetów kosmetycznych w Singapurze.

Uroczystości pogrzebowe odbędą się w Warszawie 10 maja o godzinie 13:00 w Kościele Pokamedulskim w Lasku Bielańskim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.04.2024 11:37
Kultowy niebieski krem Nivea zmienia opakowanie
Krem Nivea wymienił aluminiowe puszki na wykonane w 80 proc. z surowca pochodzącego z recyklingufot. Nivea
Najbardziej znany krem Nivea zmienia opakowanie, ale marka absolutnie nie odchodzi od swojego znanego wizerunku. Tu zmiany są kosmetyczne. Idzie natomiast pod rękę z wymaganiami środowiskowymi i wprowadza puszkę, która w 80 proc. składa się z recyklingowanego aluminium.

Marka Nivea wprowadza zmiany w swoim kultowym kremie Nivea. Niebieska puszka jest teraz wykonana w 80 proc. z aluminium pochodzącego z recyklingu.

image
Krem Nivea w puszce wykonanej z aluminium pochodzącego z recyklingu
Nivea
Przejście na bardziej ekologiczne opakowanie ma na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych z opakowań o 8 tys. ton do 2025 roku. To konkretny krok ku wdrożeniu podejścia o obiegu zamkniętym, które minimalizuje obciążenie naszych cennych zasobów naturalnych – podała marka w komunikacie.

Wygląd opakowania zmienia się minimalnie, tak aby nic nie zachwiało wypracowanym wizerunkiem marki. Opakowanie jest nowocześniejsze w swoim przekazie, ma żywsze kolory, na wszystkich opakowaniach zostało ujednolicone logo marki. Na puszce pojawiła się również wyróżniona zielonym kolorem informacja o wykorzystaniu surowców pochodzących z recyklingu.

Nivea to marka należąca do koncernu Beiersdorf. Krem Nivea w okrągłym niebieskim opakowaniu ma ponad 100 lat i jest najbardzej rozpoznawalnym produktem marki. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2024 15:13