StoryEditor
Producenci
13.01.2023 00:00

Silcare działa na rzecz aktywizacji społecznej kobiet

Firma Silcare jest partnerem I Lubuskiej Konferencji HR organizowanej przez Fundację dla Kobiet Autentycznych oraz Wyższą Szkoła Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim. Prezesem Fundacji jest Renata Gabarkiewicz, współwłaścicielka marki Silcare.

Fundacja dla Kobiet Autentycznych prowadzi działania na rzecz aktywizacji społecznej i zawodowej kobiet poprzez wymianę doświadczeń, wzajemną pomoc i motywację. Prezesem fundacji jest Renata Gabarkiewicz, współwłaścicielka kosmetycznej marki Silcare.

Firma Silcare poinformowała w mediach społecznościowych, że jest partnerem I Lubuskiej Konferencji HR organizowanej przez Fundację dla Kobiet Autentycznych oraz Wyższą Szkoła Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim.

Jak czytamy: „Celem organizacji Konferencji jest aktywizacja zawodowa regionalnej społeczności, poprzez merytoryczne spotkania z ekspertami w dziedzinie HR, a także nawiązanie bliższej współpracy pomiędzy działami HR lubuskich przedsiębiorców. Wymiana doświadczeń, rozwiązań, możliwości i kontaktów w obszarach rekrutacji, onboardingu, wellbeingu, rozwoju osobistego i zawodowego pracowników zaowocuje budowaniem świadomości, jak ważna jest rola HR w prowadzeniu biznesu i jaką wartością dla firm jest nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi.

Liczymy, że efektem będzie także wsparcie pozytywnych działań przez instytucje państwowe, a tym samym zwiększenie szans i możliwości aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych” – napisała firma w komunikacie.  

Konferencja odbędzie się 18 stycznia. Wydarzenie objęli patronatem Marszałek Województwa Lubuskiego Elżbieta Anna Polak oraz Prezydent Miasta Gorzowa Wielkopolskiego Jacek Wójcicki. Udział w I Lubuskiej Konferencji HR jest bezpłatny, wystarczy zarejestrować się na stronie www.kobietaautentyczna.pl

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 09:23
Givaudan poinformował o strategii firmy do 2030 oraz zmianie na stanowisku CEO

Givaudan, producent perfum i aromatów ze Szwajcarii, podał informację o przyjętych celach rozwoju firmy na najbliższe pięć lat. Firma przedstawiła również plan sukcesji, dotyczący długoletniego CEO Gillesa Andriera, który uda się na emeryturę w marcu 2026 roku – po 20 latach spędzonych za sterami firmy.

Następcą Andriera zostanie Christian Stammkoetter, dyrektor wykonawczy Danone. Firma poinformowała również, że prezes Calvin Grieder ustąpi ze stanowiska w 2026 roku, a Andrier zastąpi go po uzyskaniu akceptacji przez akcjonariuszy.

Givaudan przedstawił również nową strategię na lata 2026-2030. Zakłada ona średni wzrost sprzedaży porównywalnej na poziomie 4-6 proc., co stanowi wzrost w porównaniu z obecnym celem (4-5 proc.). 

image

Givaudan notuje niższy niż oczekiwany wzrost sprzedaży – akcje spadają o 6 proc.

Nowa strategia Givaudan zakłada m.in. rozszerzenie zasięgu klientów i pogłębienie globalnej obecności, a ponadto wejście w segmenty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki i karmy dla zwierząt.

Dyrektor finansowy Stewart Harris dodał, że nakłady inwestycyjne wzrosną do 4-5 proc. – w planie jest finansowanie rozwoju i modernizacji produkcji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 14:27
Beiersdorf inwestuje 350 milionów euro w rozbudowę zakładu w Meksyku
Siedziba Beiersdorf w HamburguBeiersdorf

Beiersdorf, niemiecki koncern kosmetyczny znany z marek takich jak Nivea czy Eucerin, ogłosił inwestycję o wartości 350 milionów euro w rozbudowę swojej fabryki w Silao, w stanie Guanajuato. Informację potwierdziło Ministerstwo Gospodarki Meksyku, wskazując, że projekt wzmocni rolę kraju jako kluczowego centrum produkcyjnego i eksportowego w regionie.

Obecnie około 70 proc. produkcji z zakładu w Silao trafia na rynki zagraniczne, co czyni go istotnym elementem globalnego łańcucha dostaw Beiersdorf. Rozbudowa pozwoli zwiększyć moce produkcyjne i wdrożyć zaawansowane technologie wytwórcze, co ma zaspokoić rosnące zapotrzebowanie międzynarodowe na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Według władz Meksyku, inwestycja przyniesie również znaczące efekty lokalne – stworzenie nowych, wysokiej jakości miejsc pracy oraz transfer know-how w zakresie nowoczesnych procesów przemysłowych. Projekt wpisuje się także w strategię długoterminową firmy, zakładającą osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2045 roku, poprzez m.in. ograniczanie emisji i wdrażanie rozwiązań zrównoważonej produkcji.

Rozbudowa fabryki w Silao podkreśla rosnące znaczenie Meksyku w globalnej strategii Beiersdorf. Kraj, dzięki swojemu położeniu i rozwiniętej infrastrukturze, staje się nie tylko ważnym ośrodkiem zaopatrzeniowym dla Ameryki Łacińskiej, ale także istotnym punktem eksportowym na inne rynki światowe. Inwestycja w wysokości 350 milionów euro stanowi jedną z największych w historii działalności firmy w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 11:59