StoryEditor
Producenci
27.12.2018 00:00

[SONDA: 2019 W BRANŻY KOSMETYCZNEJ] Cezary Bijak, Pollena-Ewa: Produkty eko będą przenikać do kolejnych kategorii

– Kluczową rolę w biznesie kosmetycznym odegrają silne już trendy związane z kosmetykami eko  i pozbawionymi niepożądanych składników. Myślę, że będą one przenikać do kolejnych segmentów branży kosmetycznej – mówi Cezary Bijak, prezes zarządu firmy Pollena-Ewa pytany o prognozy na 2019 rok.

Jaki będzie 2019 rok dla branży kosmetycznej?

Rok 2019 umocni trendy, które zyskują coraz większe zaufanie klientów.

Jakie treny będą więc miały największy wpływ na biznes kosmetyczny?

Kluczową rolę odegrają silne już trendy związane z kosmetykami eko  i pozbawionymi niepożądanych składników. Myślę, że będą one przenikać do kolejnych segmentów branży kosmetycznej. Produkty wegańskie, ekologiczne czy na bazie naturalnych składników, będą coraz częściej pojawiać się nowych kategoriach, takich jak środki czystości. Silny rozwój czeka także rynek kosmetyków dla osób starszych.

W których kategoriach spodziewa się Pan największej dynamiki?

Tak jak w 2018 roku spodziewamy się dalszego rozwoju w wyrobach specjalistycznych, przeznaczonych do pielęgnacji skóry osób starszych i z problemami. Jedną z kluczowych marek będzie dla nas Seni Care, czyli szeroka linia kosmetyków dla osób dojrzałych i nietrzymających moczu, w której ofercie znaleźć możemy m.in. szampony, kremy czy balsamy. Stawiamy tu na innowacyjne rozwiązania, które gwarantują wygodę i komfort użytkowania.

W jakie zupełnie nowe kategorie zamierzacie wejść?

Naszym celem jest wprowadzenie nowoczesnych, wielofunkcyjnych produktów do ochrony przeciwsłonecznej. Dużą rolę odegrają w nich składniki naturalne. Obraliśmy taki kierunek dzięki projektowi Plantarum, który realizujemy w ramach Konsorcjum Plantarum. Jego celem jest wyselekcjonowanie naturalnych ekstraktów z  polskich roślin i wykorzystanie ich w innowacyjny sposób w kosmetykach, które, mam nadzieję, znajdą się za jakiś czas na rynku.

Jakie są plany rozwoju firmy w 2019 roku?

Główny nacisk kładziemy na wzrost sprzedaży wyrobów specjalistycznych Seni Care dystrybuowanych przez Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych w Polsce i za granicą. Stawiamy głównie na wzrost tej kategorii na rynkach wschodnich, gdzie rośnie świadomość klientów w zakresie profilaktyki przeciwodparzeniowej i przeciwodleżynowej.

Co będzie największym wyzwaniem?

Każdy rok przynosi nowe wyzwania i myślę, że 2019 nie będzie inny pod tym względem. Musimy skupić się na swoich produktach i skrupulatnie realizować cele, które przed sobą postawiliśmy. Mam nadzieję, że konsumenci coraz chętniej będą odkrywać nowe, polskie produkty, które śmiało mogą rywalizować pod względem jakości z topowymi, zagranicznymi markami.

Co może zahamować rozwój lub osłabić dynamikę rynku kosmetycznego i wpłynąć na inwestycje firm?

Kluczowy może okazać się zapowiadany wzrost cen w wielu segmentach przemysłu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 21:35