Wyróżnienie jest ukoronowaniem działań firmy na rzecz diabetyków, których Oceanic od lat wspiera w codziennej pielęgnacji skóry. Opracowana z myślą o ich potrzebach linia AA Therapy Dla Diabetyków jest jedyną tego typu serią pielęgnacyjną na polskim rynku kosmetycznym, a specjalistyczne receptury preparatów AA Therapy powstały we współpracy z diabetologami i dermatologami.
Oceanic SA został w przeszłości uhonorowany również nagrodą Kryształowego Kolibra przyznawaną przez Polskie Stowarzyszenie Diabetologiczne firmom i lekarzom, którzy szczególnie wspierają cukrzyków w codziennym życiu z chorobą.
Mary Kay, amerykańska firma specjalizująca się w sprzedaży bezpośredniej kosmetyków w modelu marketingu wielopoziomowego (MLM), podjęła kroki w kierunku ekspansji na duński rynek. Ten krok został umożliwiony poprzez wybór firmy Lesley Cosmetics na oficjalnego dystrybutora. Dzięki temu partnerstwu, marka Mary Kay ma możliwość dotarcia do duńskich klientów i klientek, oferując swoje produkty oraz zapewniając jednocześnie wsparcie i szkolenia dla nowych przedstawicieli sprzedaży.
– skomentowała Tara Eustace, prezeska Mary Kay Europe.Mary Kay prowadzi sprzedaż kosmetyków poprzez model marketingu wielopoziomowego. Osoby reprezentujące firmę, określane jako konsultantki kosmetyczne, mają teoretyczną możliwość zarabiania zarówno na bezpośredniej sprzedaży w swoim otoczeniu, jak i poprzez prowizję za rekrutowanie innych do działalności sprzedażowej w swojej sieci dystrybucji. Firma działa na ponad dwudziestu rynkach, włączając w to Polskę. Mary Kay Inc. została założona przez Mary Kay Ash w 1963 roku, obecnie prezesem jest Richard Rogers, syn Asha, zaś od 2022 roku dyrektorem generalnym jest Ryan Rogers, wnuk założycielki.
Czytaj także: PSSB: Konsultantki MLMów to w świetle prawa influencerki. Co to dla nich oznacza?
The Telegraph podaje informacje o szczegółach transakcji nabycia The Body Shop przez fundusz Aurelius od brazylijskiej firmy Natura & Co.
The Body Shop trafiło w ręce międzynarodowej grupy private equity pod koniec 2023 r. – w listopadzie została ogłoszona sprzedaż i zainteresowane spółki czekały na jej zatwierdzenie. Aurelius miał zapłacić za The Body Shop 207 mln funtów (GBP) w ciągu maksymalnie 5 lat.
Według The Telegraph w momencie przejęcia na konto Natura &Co trafiło jedynie 3,5 mln funtów. Brytyjskie sklepy The Body Shop upadły zaledwie 3 miesiące po zakupie. Następnie spółka zamknęła oddziały w Niemczech, w Belgii i we Francji. W marcu br. zgłosiła wniosek o ogłoszenie upadłości w Kanadzie, USA i Australii.
Jak już wcześniej sugerował The Telegraph, fatalna sytuacja, w której znalazło się The Body Shop wynika z tego, że Aurelius nie zapewnił nowego finansowania po tym, jak bank HSBC wycofał linię kredytową dla The Body Shop. Grupa Aurelius twierdzi, że nie została poinformowana o wycofaniu kredytowania a skalę problemów The Body Shop odkryła dopiero po sfinalizowaniu przejęcia, w styczniu 2024 r.
Czytaj więcej: Telegraph: Upadek The Body Shop spowodowany został brakiem zabezpieczenia kredytu
Marka The Body Shop powstała w 1976 roku. Założyła ją Anita Roddick, która wszczepiła w jej DNA miłość do planety. Od początku produkty miały być etyczne – nie testowane na zwierzętach i pochodzące ze współpracy z małymi producentami w ubogich regionach świata. W uznaniu działalność charytatywnej i na rzecz ochrony środowiska w 2003 roku Roddick otrzymała od królowej tytuł dame (odpowiednik męskiego sir).
W 2027 r. Natura & Co kupiła The Body Shop od L‘Oréal (właściciela marki od 2006 r.) za 1,1 mld dolarów.