StoryEditor
Producenci
14.06.2018 00:00

Stworzony przez Henkla model skóry umożliwia innowacyjne testowanie

Phenion – model skóry o pełnej grubości, stworzony przez naukowców z firmy Henkel – w ramach międzynarodowego projektu badawczego wykorzystano do zbadania tzw. genotoksyczności, czyli możliwości uszkodzenia DNA przez surowce używane w produkcji. Powstały w wyniku tych badań test 3D Skin Comet przeszedł z powodzeniem pierwszą fazę procesu oceny zmierzającego do upowszechnienia go w branży kosmetycznej. 

Sztuczne biologiczne modele skóry są tworzone w oparciu o  komórki ludzkiej skóry, dzięki czemu idealnie nadają się do przeprowadzania różnego rodzaju analiz. – Tworzenie innowacyjnych produktów wymaga wiarygodnych metod testowania. Firma Henkel jest tego świadoma, dlatego angażuje się w opracowywanie nowych metod testowania bezpieczeństwa składników swoich produktów – powiedział dr Dirk Petersohn, dyrektor badań biologicznych i klinicznych w Dziale Kosmetyków Pielęgnacyjnych i Zapachowych firmy Henkel.

Modele skóry, które firma Henkel początkowo opracowała na własne potrzeby, są teraz wprowadzane na rynek pod marką Phenion i udostępniane dla zainteresowanych laboratoriów oraz instytucji naukowych. Modele te stanowią alternatywny system testowania in-vitro, stosowany nie tylko w podstawowych badaniach w dziedzinie dermatologii i kosmetologii, ale też do testowania bezpieczeństwa surowców i produktów.

Aby uzyskać zgodę organów nadzorujących dopuszczenie do obrotu, test 3D Skin Comet przechodzi obecnie proces walidacji w pięciu europejskich i amerykańskich laboratoriach badających właściwości genotoksyczne różnych substancji. Właśnie zakończyła się pierwsza faza tego procesu.  – Uzyskane wyniki to ważny krok na drodze do uznania testu 3D Skin Comet za oficjalnie akceptowaną metodę testowania – powiedział Dirk Peterson.

Model skóry o pełnej grubości w teście 3D Comet Skin sprawdza się o wiele lepiej niż wcześniej stosowane metody in-vitro. Użycie komórek ludzkiej skóry w środowisku trójwymiarowym stanowi dobre odzwierciedlenie prawdziwej ludzkiej skóry, zapewnia większą zdolność prognozowania. Model Phenion składa się bowiem z w pełni zróżnicowanego naskórka, czyli zewnętrznej warstwy skóry oraz skóry właściwej, która zawiera naturalną tkankę łączną z włóknami kolagenowymi. Przypomina więc prawdziwą skórę ludzką pod wieloma względami anatomicznymi i fizjologicznymi, dzięki czemu jest idealnym narzędziem do projektów badawczych oraz do rozwijania nowatorskich alternatywnych metod testowania.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 16:34
Jan Marini szkoli kosmetologów. Magdalena Lamparska ambasadorką amerykańskiej marki
Magdalena Lamparska, ambasadorka marki Jan Marini oraz Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela, przedstawiciele globalni marki  fot. Jan Marini
Magdalena Lamparska, aktorka, została twarzą amerykańskiej marki Jan Marini. Wywodząca się z Kalifornii dermokosmetyczna marka uważa polski rynek za kluczowy dla swojego rozwoju w Europie. Na szkoleniu dla kosmetologów jej eksperci przekazali informacje o najnowszych procedurach zabiegowych marki.

Amerykańska marka Jan Marini Skin Research powstała w 1994 r. w Kalifornii. Jej nazwa pochodzi od twórczyni marki Jan Marini, znanej w branży beauty ze swojej pasji i uważanej za innowatorkę w zakresie pielęgnacji skóry.

Marka przedstawia się jako ta, która ma wyłączny patent na tymozynę beta 4 w pielęgnacji skóry oraz która jako pierwsza w historii opracowała antyoksydacyjny filtr przeciwsłoneczny oraz była pierwszą firmą kosmetyczną, która połączyła kwas glikolowy, salicylowy i azelainowy w jeden produkt wielofunkcyjny do stymulacji i odnowy skóry.

Jan Marini działa na 30 rynkach, ale polski uważa za wyjątkowo perspektywiczny – szybko się tu rozwija. Jej kosmetyki są stosowane w gabinetach kosmetycznych, mogą być uzupełnieniem procedur zabiegowych oraz mogą być stosowane w pielęgnacji domowej.

17 kwietnia 2024 r. w hotelu Bristol w Warszawie marka zorganizowała spotkanie i szkolenie dla współpracujących z nią kosmetologów. Rozpoczęło je przedstawienie ambasadorki marki, którą została Magdalena Lamparska, aktorka teatralna i filmowa, która dzieli swoje życie na dwa kraje – pracuje zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych.

Na spotkanie przybyli globalni przedstawiciele marki Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela. Magdalena Kaczanowicz, chemik i technolog kosmetyczny, znana jako @racjapielegnacja mówiła o tym, czy warto analizować INCI i czy po składzie jesteśmy w stanie ocenić, jak działa kosmetyk i czy jest skuteczny. Katarzyna Jaworska i Iga Radzikowska, trenerki Jan Marini omawiały zabiegi marki. Dr n med., kosmetolog, dietetyk, założycielka Scura, Alicja Śliwowska @dr_scura mówiła o łączeniu składników aktywnych odpowiednio do problemów skóry: witamina C i DMAE, antyoksydanty i ochrona przeciwsłoneczna, retinoidy, kwas glikolowy, salicylowy, azelainowy. Wskazówki dotyczące obsługi klienta, sprzedaży i marketingu w gabinecie przekazała Aleksandra Mazalon, trenerka miejsc beauty i założycielka Beauty Boss @beautybosspl. A konferencję zorganizowała internetowa drogeria Topestetic, dystrybutor marki w Polsce.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 10:11
Magda Popławska nową ambasadorką marki AA
Magda Popławska została nową twarzą serii Y Lift Supreme.AA
Magda Popławska, znana polska aktorka i ceniona osobowość sceniczna, została nową ambasadorką marki AA. Popławska będzie twarzą linii kosmetyków Y Lift Supreme, dedykowanej kobietom poszukującym skutecznych rozwiązań w pielęgnacji przeciwstarzeniowej.

Magda Popławska, renomowana polska aktorka, ogłosiła na swoim profilu na Instagramie, że została najnowszą ambasadorką marki AA. Choć szczegóły tej współpracy nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo już, że Popławska będzie twarzą linii przeciwstarzeniowej Y Lift Supreme. Ta informacja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem fanów, zarówno aktorki, jak i marki.

Magdalena Popławska, urodzona w Polsce, jest uznawaną aktorką teatralną i filmową, absolwentką Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Znana z wyjątkowej umiejętności wcielania się w zróżnicowane role, Popławska zdobyła uznanie zarówno na dużym ekranie, jak i na scenie teatralnej. W jej bogatej filmografii znajdują się role w filmach takich jak "Body/Ciało" (2015), reżyserii Małgorzaty Szumowskiej, gdzie zagrała jedną z głównych ról, oraz "Cicha noc" (2017), gdzie jej kreacja przyniosła jej szereg pozytywnych recenzji. Popławska jest również znana z intensywnej działalności teatralnej, występując w wielu znaczących produkcjach scen warszawskich.

AA to polska marka kosmetyczna należąca do przedsiębiorstwa Oceanic S.A., założonego w 1982 roku. Marka specjalizuje się w produkcji dermokosmetyków hypoalergicznych, przeznaczonych dla osób z wrażliwą i skłonną do alergii skórą. Produkty AA są dostosowane do różnych potrzeb dermatologicznych, oferując linie kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. W asortymencie znajdują się m.in. serie anti-aging, preparaty nawilżające, a także kosmetyki dla skóry atopowej.

Czytaj także: Amelia Szczepaniak ambasadorką AA Wings of Color

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2024 02:14