StoryEditor
Producenci
18.05.2014 00:00

Sukces polskiej branży kosmetycznej w Bolonii

„W Unii Europejskiej rośnie bardzo duża konkurencja dla włoskiego sektora kosmetycznego” – powiedział Duccio Campagnoli, prezydent Cosmoprof Bolonia – targów kosmetycznych uznawanych za najbardziej prestiżowe i jedne z najważniejszych dla branży. W ten sposób wyraził podziw dla polskich firm, przedsiębiorców i ich marek produkowanych w Polsce, które zaprezentowały się podczas tegorocznych targów w polskim pawilonie narodowym nr 29.

Udało się to, o co branża starała się od dawna i co miał w założeniach polski rząd chcący uczynić z kosmetyków polską markę eksportową. Jak mówią sami producenci, jak i goście, którzy odwiedzili targi, polski pawilon nie mógł pozostać niezauważony. Biało-czerwone barwy, logo Polska Cosmetics nie pozostawiały wątpliwości, z jakim krajem mamy do czynienia. Polskie firmy były znakomicie przyjmowane przez potencjalnych kooperantów, zarówno te wystawiające się, jak i poszukujące marek do dystrybucji na naszym rynku (o czym w wypowiedziach obok). Zainteresowanie kontrahentów przełożyło się na zainteresowanie mediów. Włoski dziennik o największym nakładzie w kraju, Corriere Della Sera, poświęcił polskiej branży kosmetycznej całostronicowy artykuł, tytułując go „Polonia – e’rinata una stella della cosmetica”, czyli „Polska – odrodzenie gwiazdy kosmetyki”.
Na Cosmoprof Bolonia pokazało się w sumie 2450 wystawców. 121 z nich to polscy producenci. Ponad połowa wystawiła się w hali skupiającej pawilony narodowe, tworząc dużą, widoczną reprezentację Polski. Dzięki zabiegom polskiej dyplomacji oraz realizatora programu Polska Cosmetics – firmie SPC House of Media polska branża kosmetyczna mogła również zaprezentować dziennikarzom i kontrahentom swój potencjał w prestiżowej części targów Internatzionale Forum-Centro Servici, podczas wydarzenia „Poland’s
Novelties Show”. Pokaz był przeglądem premierowych produktów przygotowanych przez polskie firmy specjalnie na Cosmoprof. Produkty te można było także obejrzeć przez cały czas trwania targów w specjalnym showroomie, w polskiej kawiarni, w centrum pawilonu narodowego, gdzie dystrybuowany był drukowany katalog produktów, serwowano bezpłatną kawę i udzielano informacji o wystawcach z Polski.
– Na szczególne słowa uznania zasługują wszyscy polscy wystawcy, których pracę i zaangażowanie mogliśmy podziwiać podczas targów. Słowa podziękowania kierujemy też do całego zespołu SPC House of Media, realizatora polskiego pawilonu oraz do pracowników Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady Polskiej w Rzymie – napisał Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, partner w rządowym programie promocji eksportu polskich kosmetyków. W Bolonii związek reprezentowała dyrektor generalna Blanka Chmurzyńska-Brown, która uczestniczyła w konferencji organizowanej przez Cosmetica Italia pt. „Bellezza Senza Trucco. Communication, innovation and efficacy: the challenge of cosmetics in today’s sociaty”, czyli „Piękno bez trików. Komunikacja, innowacyjność i skuteczność: wyzwanie dla kosmetyków w dzisiejszym świecie”. Podczas niej przedstawiono m.in. globalne trendy w reklamie kosmetyków oraz nowe scenariusze coraz częściej pisane przez niecierpliwego i oczekującego na nowości konsumenta. – Współczesny konsument kosmetyków szybko traci zainteresowanie, oczekuje ciągłych nowości. Postawiono pytanie: na ile te zmiany są generowane przez konsumenta, a na ile prowokuje je producent kosmetyków? Prelegenci przypisali odpowiedzialność za te ciągłe zmiany po połowie, obu stronom. Badacze trendów zaprezentowali teorię mixologiste czyli „hybrydy kosmetycznej” – popularnych i często wydawałoby się odległych połączeń kilku funkcji w jednym produkcie. Formuły kremów BB i CC są już passe. Ale czy słyszeli państwo o produktach BB do włosów? Czy wybielających skórę zapachach? Dodatkowo, przedstawiono kierunki trendów, które pomogą markom rozwijać się – podsumowała Blanka Chmurzyńska-Brown.
Polski Pawilon Narodowy oraz towarzyszące mu działania PR organizowane są w ramach Branżowego Programu Promocji, zleconego przez Ministerstwo Gospodarki, a realizowanego przez firmę SPC House of Media. Bierze w nim udział kilkadziesiąt polskich firm kosmetycznych, od najbardziej znanych po dopiero startujące. SPC House of Media organizuje także działania PR i marketingowe dla branży, wizyty dziennikarzy i kontrahentów w Polsce, misje gospodarcze i szkolenia. Pracę SPC House of Media wspierają Wydziały Handlu i Inwestycji Ambasad RP na całym świecie.  

Czytaj więcej w e-wydaniu


(kb)


zdjęcia: SPC House of Media oraz archiwa producentów


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 15:51
Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji
Firma, która ma w portfolio między innymi Bourjois, Hugo Boss i Kylie Cosmetics, zapowiedziała redukcje zasobów ludzkich.Coty

24 kwietnia firma Coty poinformowała o planowanym zwolnieniu 700 pracowników na całym świecie. Decyzja ta jest częścią trwającej od 2020 roku transformacji strategicznej pod nazwą „All-in to Win”, której celem jest poprawa rentowności i uproszczenie struktur operacyjnych. Choć nie wskazano, które stanowiska zostaną objęte redukcją, Coty zadeklarowało, że przestrzegać będzie wszystkich wymaganych przepisów prawnych wobec osób dotkniętych zmianami.

Koszty związane z najnowszym etapem restrukturyzacji wyniosą 80 mln dolarów w formie jednorazowej płatności gotówkowej. Mimo tego wydatku, firma oczekuje rocznych oszczędności w wysokości 130 mln dolarów przed opodatkowaniem – w tym 80 mln dolarów już w 2026 roku oraz 50 mln dolarów w 2027. Dodatkowo, w ramach programu produktywności, Coty planuje wygenerować 120 mln dolarów oszczędności w łańcuchu dostaw i obszarze zakupów w 2025 roku.

Transformacja Coty opiera się na czterech filarach. Należy do nich uproszczenie struktury organizacyjnej w kluczowych regionach operacyjnych, co ma ograniczyć dublowanie funkcji i zwiększyć efektywność działania. Firma planuje również scentralizowanie funkcji wsparcia w celu ich lepszego dopasowania do nowych struktur regionalnych. Trzecim elementem jest skoncentrowanie zasobów na mniejszej liczbie inicjatyw innowacyjnych, które mają przynieść większy wpływ rynkowy.

Czwarty filar reformy zakłada optymalizację wydatków poprzez strukturalne ograniczenie kosztów stałych niezwiązanych z zatrudnieniem. Dyrektor generalna Coty, Sue Nabi, podkreśliła, że nadrzędnym celem programu „All-in to Win” jest stworzenie bardziej odpornej i rentownej organizacji, zdolnej do trwałego wzrostu i dalszych inwestycji w rozwój marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. kwiecień 2025 06:08