StoryEditor
Producenci
09.01.2018 00:00

Super-Pharm chce kupić zakłady Teva

Największa izraelska sieć aptek Super-Pharm prowadzi rozmowy dotyczące zakupu fabryki Teva Pharmaceutical w Ashdod – podaje Reuters powołując się na swoje anonimowe źródło. Wartość transakcji ma wynieść 17-23 mln. dolarów. Koncern Teva Pharmaceutical to największy na świecie producent leków generycznych.

– Największa izraelska sieć aptek Super-Pharm prowadzi rozmowy w celu przejęcia fabryki Teva Pharmaceutical Industries w nadmorskim mieście Ashdod – podaje Reuters. Super-Pharm zapłaci za zakład od 17-23 mln dolarów i jest gotów zobowiązać się do dalszego zatrudniania 70 pracowników fabryki – dowiedziała się agencja od informatora, który chce pozostać anonimowy.

Zakłady w Ashdod zajmują się produkcją płynnych postaci leków stosowanych w lecznictwie szpitalnym oraz otwartym, takich jak antybiotyki, chemioterapeutyki czy żywność dla wcześniaków.

Super-Pharm, który już teraz posiada własne laboratoria, póki co nie potwierdził toczących się w tej sprawie rozmów, jednak firma przyznała, że byłaby zainteresowana taką transakcją.

– Super-Pharm chętnie zakupiłaby zakład Tevy i utrzymałaby ich zatrudnienie. Mamy nadzieję kontynuować działalność w tej ważnej fabryce, która jest odpowiedzialna m.in. za karmienie wcześniaków w szpitalach w całym kraju – skomentował Super-Pharm.

Firma Teva odmówiła komentarza w tej sprawie. Jej pracownicy protestują przeciwko planowanym redukcjom.

Koncern Teva Pharmaceutical Industries Ltd., to największy na świecie producent leków generycznych. Firma oświadczyła pod koniec grudnia, że zmniejszy zatrudnienie o ponad jedną czwartą i zrezygnuje z wielu zakładów produkcyjnych, w tym z Ashdod, by spłacić prawie 35 mld dolarów długu. Pracę ma stracić 14 tys. osób.

Wiadomość ta wywołała ogólnokrajowe protesty pracowników koncernu, który popadł w problemy finansowe, gdy wygasły patenty na popularny lek Copaxone (stosowany w terapii stwardnienia rozsianego), a także z powodu presji cenowej, pod jaką znalazła się produkcja leków generycznych.

Źródło: Reuters

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2025 12:38
P&G zostaje Oficjalnym Partnerem Tour de France do 2028 roku
Tour de France to jedno z największych wydarzeń sportowych na świecie.Tour de France

Procter & Gamble ogłosił, że został Oficjalnym Partnerem Tour de France oraz Tour de France Femmes avec Zwift na kolejne trzy edycje wyścigu. Oznacza to obecność koncernu przy najbardziej medialnym wydarzeniu kolarskim we Francji aż do 2028 roku. Współpraca obejmie zarówno główny wyścig mężczyzn, jak i jego kobiecą odsłonę, która systematycznie rośnie pod względem widowni i znaczenia sportowego.

Zakres partnerstwa jest szeroki i obejmuje aktywacje wielokanałowe dla kluczowych marek P&G, takich jak Dash, Lenor, Pampers, Gillette, Venus, Fairy, Head & Shoulders i Oral-B. Konsumenci zobaczą działania zarówno w sklepach, jak i w ramach słynnej karawany reklamowej oraz podczas wydarzeń organizowanych na wybranych etapach Tour de France. Kampanie startują już przed rozpoczęciem wyścigu, m.in. w ramach programu „Champions riding for you”.

Procter & Gamble podkreśla, że dociera dziś do dziewięciu na dziesięć francuskich gospodarstw domowych, co czyni Francję jednym z jego kluczowych rynków w Europie. Koncern produkuje lokalnie część swoich marek, co wzmacnia jego pozycję w relacji z francuskimi partnerami handlowymi. Aktywność okołokolarska ma dodatkowo poszerzyć obecność P&G w punktach sprzedaży.

Partnerstwo obejmujące lata 2026–2028 oznacza, że firma będzie obecna przy trzech kolejnych edycjach obu Tourów. Współpraca ma obejmować zarówno zwiększoną ekspozycję marek, jak i działania skierowane do fanów kolarstwa odwiedzających starty i mety etapów. P&G będzie częścią oficjalnych struktur wydarzenia przez cały cykl przygotowań i trwania wyścigów.

Według organizatorów, porozumienie wzmacnia zaangażowanie P&G w rynek francuski poprzez jedną z najbardziej rozpoznawalnych platform sportowych w Europie. Dzięki połączeniu działań w sklepach, obecności medialnej i aktywacji eventowych koncern zamierza zwiększyć rozpoznawalność swoich marek oraz intensyfikować współpracę z sieciami handlowymi na jednym z najważniejszych rynków detalicznych w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2025 10:16
Jane Lauder wyprzedaje akcje Estée Lauder – co z przyszłością luksusowego giganta?
fot. Shutterstockfot. Shutterstock

W dniu 26 listopada 2025 r. Jane Lauder, dyrektorka oraz 10-proc. właścicielka Estée Lauder Companies Inc., sprzedała 17 840 akcji klasy A o łącznej wartości 1,68 mln dolarów. Cena transakcyjna mieściła się w przedziale od 94,35 do 94,52 dolarów za sztukę, co było zbliżone do bieżącej ceny rynkowej wynoszącej 94,79 dolarów. Według danych InvestingPro kurs spółki wzrósł w ciągu ostatnich sześciu miesięcy o 41,6 proc., a sama firma pozostaje lekko niedowartościowana względem szacowanej „Fair Value”.

Tego samego dnia Jane Lauder wykonała także opcje na zakup 17 840 akcji Estée Lauder po cenie 89,47 dolarów za sztukę, co dało łączną wartość nabycia 1 596 144 dolarów. Po przeprowadzeniu obu operacji inwestorka posiada bezpośrednio 58 763 akcje spółki. Estée Lauder, której to firmy kapitalizacja rynkowa wynosi 34,18 mld dolarów, utrzymuje nieprzerwaną wypłatę dywidend od 30 lat, co podkreśla jej stabilną pozycję finansową mimo trudniejszych ostatnich okresów.

Spółka może pochwalić się również silnymi wynikami operacyjnymi – marża brutto wynosi 74,17 proc., a 13 analityków podwyższyło prognozy dotyczące nadchodzących wyników finansowych. Dane te wpisują się w ostatnią poprawę nastrojów wokół firmy, choć na rynku pojawiają się także sygnały ostrożności. Według InvestingPro szerzej omawiane wskaźniki i prognozy znajdują się w najnowszym raporcie Pro Research.

W ostatnich tygodniach Estée Lauder znalazła się także na celowniku analityków z Rothschild Redburn, którzy obniżyli rekomendację z Neutral do Sell. W uzasadnieniu wskazano na obawy dotyczące tempa odbudowy marż w trakcie wdrażania strategii „Beauty Reimagined” prowadzonej przez CEO Stéphane’a de La Faverie. Jednocześnie spółka ogłosiła pierwszą inwestycję w Ameryce Łacińskiej – zakup mniejszościowego udziału w meksykańskiej marce perfum XINÚ poprzez dział New Incubation Ventures.

Na rynku akcji dodatkowe poruszenie wywołała informacja, że rodzina Lauderów planuje publiczną sprzedaż ponad 11,3 mln akcji Estée Lauder klasy A. Pakiet ma zostać zaoferowany w cenie 90 dolarów. za sztukę, a celem transakcji jest pokrycie podatków, długów i kosztów związanych z zarządzaniem majątkiem po Leonardzie A. Lauderze. Firma nie sprzeda własnych akcji ani nie otrzyma żadnych środków z tej emisji, jednak skala transakcji podkreśla znaczące zmiany właścicielskie zachodzące obecnie w koncernie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 12:45