StoryEditor
Producenci
06.02.2025 13:50

Symrise AG z imponującym wzrostem sprzedaży i zysków w 2024 roku

Symrise AG, globalny dostawca kompozycji zapachowych, aromatów, składników kosmetycznych i produktów funkcjonalnych, zanotował w 2024 roku znaczący wzrost wyników finansowych. Pomimo trudnych warunków ekonomicznych, spółka osiągnęła 5,7 proc. wzrost sprzedaży, która wyniosła 4,999 miliarda euro. Jeszcze lepsze rezultaty odnotowano w zakresie wzrostu organicznego, który osiągnął poziom 8,7 proc.

Zysk operacyjny EBITDA wzrósł o 130 milionów euro, osiągając wartość 1,033 miliarda euro, co oznacza wzrost o 14,4 proc. w porównaniu do 2023 roku. Marża EBITDA wzrosła do 20,7 proc. (z 19,1 proc. w roku poprzednim), co potwierdza skuteczność strategii optymalizacji kosztów. Jeszcze bardziej imponujący był wzrost zysku netto, który wzrósł o 40,5 proc., osiągając 478 milionów euro. Zysk na akcję wzrósł do 3,42 euro wobec 2,44 euro w roku 2023.

Symrise AG potwierdził również swoje średnioterminowe cele na 2028 rok, zakładające roczny wzrost organiczny na poziomie 5-7 proc. oraz utrzymanie marży EBITDA w przedziale 21-23 proc. CEO spółki, dr Jean-Yves Parisot, podkreślił, że osiągnięte wyniki są efektem dobrze zdywersyfikowanego portfolio oraz skutecznych działań optymalizacyjnych, które zapewniają solidne fundamenty dla dalszego wzrostu.

W roku finansowym 2024 segment Scent & Care wygenerował sprzedaż na poziomie 1,908 miliarda euro, co oznacza wzrost o 8,9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Po wyłączeniu efektów portfelowych i walutowych wzrost sprzedaży organicznej wyniósł 10,2 proc. Dział Fragrance zwiększył sprzedaż organicznie o dwucyfrowy procent. Szczególnie dynamiczny rozwój kontynuował segment Fine Fragrances, który po silnym poprzednim roku osiągnął wysoki jednocyfrowy wzrost organiczny. Największe wzrosty odnotowano w regionach Azji/Pacyfiku, Ameryki Łacińskiej oraz EAME (Europa, Afryka, Bliski Wschód). W obszarze Consumer Fragrance osiągnięto dwucyfrowy wzrost procentowy, przy czym regiony EAME, Azja/Pacyfik oraz Ameryka Łacińska zanotowały szczególnie wysoką dynamikę. Natomiast w segmencie Oral Care wzrost organiczny był jednocyfrowy, z dobrymi wynikami zwłaszcza w regionie Ameryki Północnej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
18.03.2025 13:15
Coty rozpoczyna kolejną odsłonę kampanii #UndefineBeauty
Coty rozpoczęło kampanię #UndefineBeauty w 2023 rokuCoty mat.pras.

Coty, jedna z największych firm kosmetycznych na świecie, organizuje w Nowym Jorku panel dyskusyjny z udziałem ekspertów. Cel to obalenie mitów, dotyczących piękna. Do wydawców słowników języka angielskiego zaapelowano o aktualizowanie “przestarzałych definicji piękna”.

Firma Coty, posiadająca w swoim portfolio marki z kategorii zapachów, kosmetyków kolorowych oraz produktów do pielęgnacji skóry i ciała, zorganizowała interdyscyplinarne spotkanie ekspertów, aby przedyskutować restrykcyjne ideały i definicje piękna. W ramach kolejnej odsłony kampanii #UndefineBeauty, panel obala mity dotyczące piękna i przedstawia perspektywy i opinie z zakresu neuronauki, sztuki, mediów społecznościowych, socjologii oraz zdrowia psychicznego, podkreślając potrzebę podjęcia wspólnych działań na rzecz zmian.

Nie istnieje jedna, obiektywna definicja piękna; nasze postrzeganie piękna jest nabyte, a nie ewolucyjne – mówi naukowiec zajmujący się badaniem mózgu i psycholog, profesor John-Dylan Haynes z Uniwersytetu Medycznego Charité w Berlinie.

Jako globalna firma kosmetyczna rozumiemy naszą odpowiedzialność za promowanie różnorodnych wizji piękna – powiedziała Sue Nabi, CEO Coty. – Nasze nieustające zaangażowanie w tę kampanię, w tym zorganizowany przez nas panel dyskusyjny z udziałem ekspertów z różnych dziedzin, podkreśla naszą determinację, by tworzyć piękno dla wszystkich. Naszym celem jest sprawienie, aby każda osoba czuła się najpiękniejszą wersją siebie – podkreśliła Sue Nabi.

Coty rozpoczęło kampanię #UndefineBeauty w 2023 roku, publikując list otwarty do głównych wydawców słowników języka angielskiego, w którym wzywa do aktualizacji definicji słowa "beauty" (piękno). W słownikach, często przywoływanym przykładem użycia tego słowa jest zdanie: "she was considered a great beauty in her youth" ("uważano ją za wielką piękność w młodości"). Kampania #UndefineBeauty uważa tego rodzaju przykłady za ograniczające i wykluczające. Do tej pory wydawcy słowników nie odpowiedzieli na to wezwanie, dlatego Coty ponownie apeluje o zmianę definicji, aby lepiej odzwierciedlała ona wartości współczesnego społeczeństwa.

Coty zachęca wszystkich do przyłączenia się do kampanii #UndefineBeauty i wspólnego działania na rzecz zmian poprzez podpisanie petycji na stronie change.org.

Więcej informacji na temat kampanii #UndefineBeauty można znaleźć na stronie coty.com/undefine-beauty

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.03.2025 11:51
Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums
Coach współpracuje z Interparfums od 2015 rokuIG Interparfums_official

Interparfums SA i Coach poinformowały, że odnawiają swoją globalną umowę licencyjną, zawartą na wyłączność, dotyczącą tworzenia, produkcji i dystrybucji zapachów amerykańskiej marki do do 2031 roku.

Obydwie firmy potwierdziły również, że w efekcie kontynuowania współpracy jeszcze w tym roku na rynek trafią dwa nowe zapachy.

W ciągu niecałych dziesięciu lat udało nam się zbudować spójną ofertę zapachów, opartą na marce wysokiej jakości, rozpoznawalnej zarówno ze względu na swój wizerunek, jak i produkty – stwierdził Philippe Benacin, prezes i dyrektor generalny Interparfums SA. – Jesteśmy niezwykle ambitni oraz pewni dalszego wzrostu marki w perspektywie krótkoterminowej, średnioterminowej i długoterminowej, szczególnie napędzanego przez jej komplementarność, gdzie równie popularne są zapachy męskie, jak i damskie – dodał Benacin.

Coach, należący do nowojorskiej firmy Tapestry, po raz pierwszy nawiązał współpracę z Interparfums w 2015 roku w obszarze linii zapachów. Wcześniej firma specjalizowała się w wyłącznie w galanterii skórzanej.

Sprzedaż zapachów marki Coach wzrosła z zaledwie 10 mln euro w 2015 roku do ok. 190 mln euro w roku 2024.

Czytaj też: COS poszerza ofertę i debiutuje z linią perfum oraz świec zapachowych

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. marzec 2025 13:44