StoryEditor
Producenci
06.02.2025 13:50

Symrise AG z imponującym wzrostem sprzedaży i zysków w 2024 roku

Symrise AG, globalny dostawca kompozycji zapachowych, aromatów, składników kosmetycznych i produktów funkcjonalnych, zanotował w 2024 roku znaczący wzrost wyników finansowych. Pomimo trudnych warunków ekonomicznych, spółka osiągnęła 5,7 proc. wzrost sprzedaży, która wyniosła 4,999 miliarda euro. Jeszcze lepsze rezultaty odnotowano w zakresie wzrostu organicznego, który osiągnął poziom 8,7 proc.

Zysk operacyjny EBITDA wzrósł o 130 milionów euro, osiągając wartość 1,033 miliarda euro, co oznacza wzrost o 14,4 proc. w porównaniu do 2023 roku. Marża EBITDA wzrosła do 20,7 proc. (z 19,1 proc. w roku poprzednim), co potwierdza skuteczność strategii optymalizacji kosztów. Jeszcze bardziej imponujący był wzrost zysku netto, który wzrósł o 40,5 proc., osiągając 478 milionów euro. Zysk na akcję wzrósł do 3,42 euro wobec 2,44 euro w roku 2023.

Symrise AG potwierdził również swoje średnioterminowe cele na 2028 rok, zakładające roczny wzrost organiczny na poziomie 5-7 proc. oraz utrzymanie marży EBITDA w przedziale 21-23 proc. CEO spółki, dr Jean-Yves Parisot, podkreślił, że osiągnięte wyniki są efektem dobrze zdywersyfikowanego portfolio oraz skutecznych działań optymalizacyjnych, które zapewniają solidne fundamenty dla dalszego wzrostu.

W roku finansowym 2024 segment Scent & Care wygenerował sprzedaż na poziomie 1,908 miliarda euro, co oznacza wzrost o 8,9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Po wyłączeniu efektów portfelowych i walutowych wzrost sprzedaży organicznej wyniósł 10,2 proc. Dział Fragrance zwiększył sprzedaż organicznie o dwucyfrowy procent. Szczególnie dynamiczny rozwój kontynuował segment Fine Fragrances, który po silnym poprzednim roku osiągnął wysoki jednocyfrowy wzrost organiczny. Największe wzrosty odnotowano w regionach Azji/Pacyfiku, Ameryki Łacińskiej oraz EAME (Europa, Afryka, Bliski Wschód). W obszarze Consumer Fragrance osiągnięto dwucyfrowy wzrost procentowy, przy czym regiony EAME, Azja/Pacyfik oraz Ameryka Łacińska zanotowały szczególnie wysoką dynamikę. Natomiast w segmencie Oral Care wzrost organiczny był jednocyfrowy, z dobrymi wynikami zwłaszcza w regionie Ameryki Północnej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. październik 2025 15:55