StoryEditor
Producenci
19.06.2024 11:48

Syoss zachęca młodych projektantów do tworzenia kolekcji inspirowanych swoimi produktami

Kolekcja Syoss Intense Plex to produkty pielegnacyjne, których zadaniem jest wzmacnianie włosów i nadanie im blasku   / mat. prasowe
Marka Syoss wystartowała z konkursem dla młodych projektantów. Ich zadaniem jest stworzenie kolekcji interpretującej hasło „Uwolnij swój blask” i nawiązującej do nowej linii produktów do pielęgnacji włosów – Syoss Intense Plex.

Niedawna premiera linii pielęgnacyjnej Intense Plex stała się dla marki Syoss inspiracją do stworzenia konkursu dla młodych projektantów. Ich zadaniem jest kreatywne odniesienie się do hasła marki "Unbreak your shine" ("Uwolnij swój blask") nie tylko w projekcie sylwetki, ale i w koncepcji na akcesoria do włosów.

Jury w składzie Agnieszka Ścibior (dyrektorka kreatywna magazynu Viva!), Jessica Mercedes (influencerka) i Piotr Sierpiński (stylista fryzur, ambasador marki Syoss), spośród zgłoszeń wybierze trzech półfinalistów. W kolejnym etapie zostaną oni poproszeni o uszycie jednej z zaprojektowanych sylwetek. Na podstawie zrealizowanych projektów wybrana zostanie praca, której twórca będzie miał możliwość zorganizowania pokazu mody podczas gali Kobiety Roku Glamour (24 października 2024 r.).

W konkursie Syoss x Shining Talents poza pokazem mody do zdobycia jest także nagroda główna w wysokości 15 tys. zł i sesja fotograficzna, która zostanie opublikowana w grudniowym numerze magazynu Glamour. Dla dla wszystkich trzech półfinalistów konkursu Syoss przygotował też wsparcie w postaci sfinansowania szycia jednego stroju. Natomiast osoba, która wygra konkurs, otrzyma fundusze na realizację finałowej kolekcji składającej się z sześciu strojów.

 

Syoss to marka należąca do koncernu Henkel. Oferuje produkty do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów.  

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.09.2025 14:38
„Sukcesja” po włosku: Testament Armaniego otwiera drogę do sprzedaży udziałów lub giełdy
Giorgio Armani Beauty w Galerii Mokotów.Giorgio Armani Beauty

Śmierć Giorgio Armaniego, który zmarł 4 września w wieku 91 lat, uruchomiła proces sukcesji w jednej z najsłynniejszych włoskich marek luksusowych. Testament projektanta zakłada stopniową sprzedaż udziałów w założonym przez niego domu mody lub alternatywnie wprowadzenie spółki na giełdę. To znacząca zmiana w strategii przedsiębiorstwa, które przez dekady broniło swojej niezależności. Wartość firmy szacowana jest na od 5 do 12 miliardów euro.

Zgodnie z zapisami, spadkobiercy mają obowiązek sprzedać pierwsze 15 proc. udziałów w ciągu 18 miesięcy. Następnie, w okresie od trzech do pięciu lat, na rynek powinien trafić kolejny pakiet – od 30 proc. do 54,9 proc. Jeśli druga transakcja nie zostanie zrealizowana, spółka powinna przeprowadzić ofertę publiczną w Mediolanie lub innym porównywalnym rynku. Kontrolę nad co najmniej 30 proc. udziałów oraz 70 proc. praw głosu zachowa Fondazione Giorgio Armani, oraz wieloletni partner projektanta, Pantaleo Dell’Orco.

Potencjalnymi nabywcami są globalne koncerny z sektora dóbr luksusowych i kosmetycznych: LVMH, L’Oréal oraz EssilorLuxottica. Analitycy wskazują, że największe szanse ma LVMH, ze względu na zasoby finansowe i strategiczną synergię. Armani, mimo ikonicznego statusu, notuje ograniczoną rentowność – w 2024 roku grupa wygenerowała 2,3 mld euro przychodów (2,7 mld dolarów), a marża operacyjna spadła poniżej 3 proc., podał bank Berenberg.

Przyszłość domu mody będzie mieć znaczenie nie tylko dla Włoch, ale i dla całej branży luksusowej, która zmaga się z wolniejszym tempem wzrostu oraz rosnącą konkurencją. Testament Armaniego formalizuje proces przejęcia kontroli nad jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, otwierając pole do konsolidacji na rynku, w którym dominują globalne holdingi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. wrzesień 2025 23:38