StoryEditor
Producenci
19.06.2024 11:48

Syoss zachęca młodych projektantów do tworzenia kolekcji inspirowanych swoimi produktami

Kolekcja Syoss Intense Plex to produkty pielegnacyjne, których zadaniem jest wzmacnianie włosów i nadanie im blasku   / mat. prasowe
Marka Syoss wystartowała z konkursem dla młodych projektantów. Ich zadaniem jest stworzenie kolekcji interpretującej hasło „Uwolnij swój blask” i nawiązującej do nowej linii produktów do pielęgnacji włosów – Syoss Intense Plex.

Niedawna premiera linii pielęgnacyjnej Intense Plex stała się dla marki Syoss inspiracją do stworzenia konkursu dla młodych projektantów. Ich zadaniem jest kreatywne odniesienie się do hasła marki "Unbreak your shine" ("Uwolnij swój blask") nie tylko w projekcie sylwetki, ale i w koncepcji na akcesoria do włosów.

Jury w składzie Agnieszka Ścibior (dyrektorka kreatywna magazynu Viva!), Jessica Mercedes (influencerka) i Piotr Sierpiński (stylista fryzur, ambasador marki Syoss), spośród zgłoszeń wybierze trzech półfinalistów. W kolejnym etapie zostaną oni poproszeni o uszycie jednej z zaprojektowanych sylwetek. Na podstawie zrealizowanych projektów wybrana zostanie praca, której twórca będzie miał możliwość zorganizowania pokazu mody podczas gali Kobiety Roku Glamour (24 października 2024 r.).

W konkursie Syoss x Shining Talents poza pokazem mody do zdobycia jest także nagroda główna w wysokości 15 tys. zł i sesja fotograficzna, która zostanie opublikowana w grudniowym numerze magazynu Glamour. Dla dla wszystkich trzech półfinalistów konkursu Syoss przygotował też wsparcie w postaci sfinansowania szycia jednego stroju. Natomiast osoba, która wygra konkurs, otrzyma fundusze na realizację finałowej kolekcji składającej się z sześciu strojów.

 

Syoss to marka należąca do koncernu Henkel. Oferuje produkty do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów.  

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 09:54