StoryEditor
Producenci
13.04.2023 00:00

The Body Shop US rozszerza program refill o produkty do makijażu

Szminka Peptalk występuje w 20 odcieniach i jest sprzedawana w opakowaniu pochodzącym w 100 proc. z recyklingu. / materiały marketingowe The Body Shop
The Body Shop US rozszerzył swój program Refill Revolution o produkty do makijażu, wprowadzając pomadkę Peptalk Lipstick, która jest dostępna w etui do wielokrotnego napełniania, wykonanym w 100 proc. z aluminium. Nowa szminka pokazuje, że program rozwija się poza pielęgnację włosów, żele pod prysznic i mydła do rąk, a inicjatywa ponownego napełniania zapobiegła przedostaniu się do środowiska ponad pół miliona plastikowych butelek w 2022 roku.

The Body Shop, od dawna związany z zaangażowaniem w kwestie ochrony środowiska, ogłosił, że rozszerzył swój program uzupełniania w lutym o wybrane produkty do makijażu. The Body Shop dodał szminkę Peptalk do istniejącej grupy produktów wielokrotnego napełniania, która obejmuje pielęgnację włosów, żeli i mydeł do rąk, zgodnie z komunikatem prasowym firmy. Szminka Peptalk jest sprzedawana w 20 odcieniach i dostarczana w etui do wielokrotnego napełniania, wykonanym w 100 proc. z aluminium pochodzącego z recyklingu.

Ekspansja programu następuje po uruchomieniu przez The Body Shop stacji napełniania w 2021 roku, co było częścią pięcioletniego planu oszczędzania 25 ton plastiku rocznie w ramach projektu. Hilary Lloyd, wiceprezeska ds. marketingu i społecznej odpowiedzialności biznesu w The Body Shop North America, powiedziała: kryzys klimatyczny jest największym zagrożeniem dla naszej przyszłości, dlatego wzywamy miłośników piękna na całym świecie, aby wykorzystali swoją siłę nabywczą do przyjęcia gospodarki o obiegu zamkniętym.

Założycielka The Body Shop, Anita Roddick, zaproponowała pomysł uzupełniania już w 1976 roku, kiedy otworzyła pierwszy The Body Shop w Anglii. Program ponownego napełniania i recyklingu w sklepach pojawił się w 1993 roku i został przywrócony po kilkuletniej przerwie w 2019 roku przez obecnego właściciela, brazylijską firmę kosmetyczną Natura. Stacje napełniania The Body Shop są teraz dostępne w 800 sklepach na całym świecie i w połowie lokalizacji w USA. Kwalifikujące się produkty są dostarczane w butelkach wielokrotnego użytku, wykonanych w 100 proc. z aluminium, w ramach ciągłych wysiłków na rzecz zapobiegania trafianiu pojemników na wysypiska śmieci i do oceanów. Jako Certified B Corp, etos The Body Shop koncentruje się na zrównoważonym rozwoju. W 2021 roku firma ogłosiła pięcioletni program w 2021 roku, polegający na posiadaniu stacji paliw w większości swoich sklepów i postawiła sobie za cel zaoszczędzenie 25 ton plastiku rocznie w ramach programu.

Czytaj także: NPD Group: łazienka zero waste przyszłością oczekiwań kosumenckich

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.09.2025 12:33
Der Spiegel: Historyczka odkryła powiązania Weledy z obozem w Dachau
Weleda ma, według Anne Sudrow, powiązania z obozem w Dachau.SchmiAlf, CC BY 4.0, via Wikimedia Commons

Naturalne kosmetyki Weleda, dostępne dziś powszechnie w niemieckich drogeriach, mają według „Der Spiegel” niechlubną historię związaną z okresem nazizmu. Z badań historyczki Anne Sudrow, przeprowadzonych na zlecenie Miejsca Pamięci Dachau, wynika, że firma miała bliskie powiązania z SS, w tym z obozem koncentracyjnym Dachau pod Monachium. Weleda dostarczała m.in. krem, który – jak twierdzi tygodnik – mógł być wykorzystywany w eksperymentach medycznych na więźniach obozu.

Według ustaleń Sudrow, Weleda w czasach III Rzeszy pozyskiwała zioła lecznicze z gospodarstwa prowadzonego przez SS w Dachau. Tamtejsza „plantacja”, prowadzona zgodnie z metodami rolnictwa biodynamicznego, opierała się na pracy przymusowej więźniów. Z kolei należąca do SS placówka badawcza ds. żywienia i wyżywienia (DVA) prowadziła doświadczenia rolnicze w oparciu o metody Demeter. Powiązania między środowiskiem antropozoficznym, rolnictwem biodynamicznym a strukturami SS były w tym czasie – jak podkreślają badania – bardzo ścisłe.

„Spiegel” podaje, że lekarz SS Sigmund Rascher, antropozof i absolwent szkoły Waldorf, prowadził w Dachau eksperymenty z hipotermią, w których testował m.in. środki przeciwmrozowe. W wyniku jego badań życie straciło wielu więźniów. Weleda miała wówczas dostarczać krem przeciw odmrożeniom, który mógł być używany w tych doświadczeniach. Sudrow wskazuje także na powiązania personalne – były kierownik ogrodu roślin leczniczych firmy, Frank Lippert, od 1941 r. pracował dla SS, wykorzystując pracę przymusową więźniów, a jednocześnie pozostawał w kontakcie z dawnym pracodawcą.

Firma Weleda w swojej historii wspomina o dostawach kremu dla SS, ale nie potwierdza, by został on użyty do eksperymentów na ludziach. „Spiegel” zwraca uwagę, że według oficjalnych stanowisk działalność Lipperta w Dachau nie miała związku z jego wcześniejszą pracą w spółce. Jednak nowe ustalenia Sudrow rzucają światło na skomplikowaną i niejednoznaczną rolę antropozofów i firm związanych z rolnictwem biodynamicznym w okresie nazizmu, podważając dotychczasowy obraz środowiska wyłącznie jako ofiar reżimu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.09.2025 09:31
IFF inwestuje 10 milionów euro w rozbudowę LMR Naturals w Grasse
IFF to globalny gracz w sektorze produkcji aromatów.IFF

Amerykańska firma IFF, specjalizująca się w produkcji aromatów i kompozycji zapachowych, ogłosiła zakończenie rozbudowy swojego zakładu LMR Naturals w Grasse we Francji. Inwestycja o wartości 10 milionów euro zwiększyła powierzchnię kompleksu o 75 proc., do 4 687 mkw. Rozszerzenie ma umożliwić opracowywanie nowej generacji naturalnych składników, które – jak podkreśla spółka – będą kształtować przyszłość segmentu luksusowych perfum.

Nowa infrastruktura obejmuje zaawansowaną halę pilotażową, której zadaniem jest przyspieszenie rozwoju składników naturalnych. Uzupełnieniem kompleksu jest pole eksperymentalne zlokalizowane w pobliżu zakładu, zapewniające bezpośredni dostęp do materiałów roślinnych. Pozwoli to nie tylko na głębsze badania nad potencjałem botanicznym, ale także na szybsze wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w produkcji surowców dla branży perfumeryjnej i spożywczej.

W wyniku rozbudowy pod jednym dachem pracować będzie ponad 30 ekspertów z obszaru badań i rozwoju. Według zarządu IFF ma to istotnie zwiększyć zdolność spółki do odpowiadania na rosnący popyt na składniki naturalne o potwierdzonym pochodzeniu, wysokiej jakości i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma planuje w nowej strukturze wprowadzać od czterech do sześciu nowych produktów rocznie.

LMR Naturals zostało założone w 1983 roku przez Monique Remy i od 2000 roku należy do IFF. Obecnie dostarcza składniki do perfum, kosmetyków, a także do produktów do pielęgnacji domu i tkanin oraz do aromatów spożywczych. Rozbudowa zakładu w Grasse – uznawanego za światową stolicę perfum – ma umocnić pozycję IFF jako jednego z liderów innowacji w dziedzinie składników naturalnych i wspierać globalny rozwój rynku perfumeryjnego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 06:49