StoryEditor
Producenci
13.04.2023 00:00

The Body Shop US rozszerza program refill o produkty do makijażu

Szminka Peptalk występuje w 20 odcieniach i jest sprzedawana w opakowaniu pochodzącym w 100 proc. z recyklingu. / materiały marketingowe The Body Shop
The Body Shop US rozszerzył swój program Refill Revolution o produkty do makijażu, wprowadzając pomadkę Peptalk Lipstick, która jest dostępna w etui do wielokrotnego napełniania, wykonanym w 100 proc. z aluminium. Nowa szminka pokazuje, że program rozwija się poza pielęgnację włosów, żele pod prysznic i mydła do rąk, a inicjatywa ponownego napełniania zapobiegła przedostaniu się do środowiska ponad pół miliona plastikowych butelek w 2022 roku.

The Body Shop, od dawna związany z zaangażowaniem w kwestie ochrony środowiska, ogłosił, że rozszerzył swój program uzupełniania w lutym o wybrane produkty do makijażu. The Body Shop dodał szminkę Peptalk do istniejącej grupy produktów wielokrotnego napełniania, która obejmuje pielęgnację włosów, żeli i mydeł do rąk, zgodnie z komunikatem prasowym firmy. Szminka Peptalk jest sprzedawana w 20 odcieniach i dostarczana w etui do wielokrotnego napełniania, wykonanym w 100 proc. z aluminium pochodzącego z recyklingu.

Ekspansja programu następuje po uruchomieniu przez The Body Shop stacji napełniania w 2021 roku, co było częścią pięcioletniego planu oszczędzania 25 ton plastiku rocznie w ramach projektu. Hilary Lloyd, wiceprezeska ds. marketingu i społecznej odpowiedzialności biznesu w The Body Shop North America, powiedziała: kryzys klimatyczny jest największym zagrożeniem dla naszej przyszłości, dlatego wzywamy miłośników piękna na całym świecie, aby wykorzystali swoją siłę nabywczą do przyjęcia gospodarki o obiegu zamkniętym.

Założycielka The Body Shop, Anita Roddick, zaproponowała pomysł uzupełniania już w 1976 roku, kiedy otworzyła pierwszy The Body Shop w Anglii. Program ponownego napełniania i recyklingu w sklepach pojawił się w 1993 roku i został przywrócony po kilkuletniej przerwie w 2019 roku przez obecnego właściciela, brazylijską firmę kosmetyczną Natura. Stacje napełniania The Body Shop są teraz dostępne w 800 sklepach na całym świecie i w połowie lokalizacji w USA. Kwalifikujące się produkty są dostarczane w butelkach wielokrotnego użytku, wykonanych w 100 proc. z aluminium, w ramach ciągłych wysiłków na rzecz zapobiegania trafianiu pojemników na wysypiska śmieci i do oceanów. Jako Certified B Corp, etos The Body Shop koncentruje się na zrównoważonym rozwoju. W 2021 roku firma ogłosiła pięcioletni program w 2021 roku, polegający na posiadaniu stacji paliw w większości swoich sklepów i postawiła sobie za cel zaoszczędzenie 25 ton plastiku rocznie w ramach programu.

Czytaj także: NPD Group: łazienka zero waste przyszłością oczekiwań kosumenckich

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 23:50