
Nowa dyrektorka podkreśliła, że firma stoi obecnie na „czystych, solidnych fundamentach” dzięki zmianom właścicielskim, co stwarza warunki do nowego startu, świeżych inwestycji i powrotu na ścieżkę wzrostu. Zaznaczyła, że kluczowe znaczenie mają teraz dziedzictwo, wizja i odważne przywództwo. W lipcu w strukturach kierowniczych The Body Shop doszło już do dużych roszad – stanowisko CEO objął znany inwestor detaliczny Mike Jatania, zastępując Charlesa Dentona. Jatania od końca 2024 r. pełnił funkcję Executive Chairman spółki.
The Body Shop realizuje obecnie strategię „cultural reset”, która obejmuje m.in. przeniesienie brytyjskiej siedziby do Brighton – miasta, w którym w 1976 r. otwarto pierwszy sklep marki. Auréa zapowiada odbudowę działalności w Wielkiej Brytanii i za granicą w 2025 r., po tym jak firma w ubiegłym roku trafiła do administracji. Do problemów finansowych doszło niedługo po zakupie przez fundusz Aurelius za 207 mln funtów.
Okres restrukturyzacji był dla marki bolesny – w ramach działań naprawczych zamknięto 197 sklepów w Wielkiej Brytanii i przeprowadzono redukcję zatrudnienia. Było to następstwem wielokrotnych strat notowanych jeszcze pod rządami poprzedniego właściciela, brazylijskiego Natura & Co. Nowe kierownictwo The Body Shop ma ambicję przywrócić firmie pozycję silnego gracza na konkurencyjnym rynku kosmetyków i pielęgnacji osobistej.