StoryEditor
Producenci
17.02.2023 00:00

Tłumy na otwarciu pierwszego sklepu LUSH w Polsce. Mamy zdjęcia!

Tłumy pojawiły się na otwarciu pierwszego stacjonarnego sklepu brytyjskiej marki Lush w warszawskich Złotych Tarasch / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl/Agata Grysiak
Pierwszy firmowy sklep Lush w Polsce otwarty. Dziś o 15.00 klienci weszli do salonu kultowej marki w Złotych Tarasach w Warszawie i wypełnili go po brzegi. Byliśmy na otwarciu sklepu i mamy pierwsze zdjęcia pokazujące jak prezentuje się wnętrze i oferta sklepu. Jest pewne, że miłośnicy produktów Lush nie zawiodą się – jest kolorowo i bardzo pachnąco.

Kosmetyki Lush od dziś są dostępne w stacjonarnym sklepie. Rok po uruchomieniu internetowego sklepu, brytyjska marka otworzyła swój pierwszy firmowy salon w Warszawie, w modnym centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. Wiele osób czekało na to, by móc kupić produkty Lush właśnie stacjonarnie, wybrać je osobiście i poczuć ich zapach. Salon szturmowały tłumy.

Lush kojarzy się z ferią barw i zapachów. I tak właśnie wygląda jego oferta.

Zgodnie z zapowiedzią firmy na miejscu można było wszystkie produkty nie tylko obejrzeć i dotknąć, ale nawet zrobić własną kulę kąpielową. 

Sklep ma 100 mkw. Przestrzeń została podzielona na kilka stref poświęconych różnym kategoriom produktów. Oprócz czterometrowej ściany z kultowymi bombami do kąpieli, sekcji perfum oraz kosmetyków pielęgnacyjnych, powstały dwie strefy darmowych konsultacji oraz miejsce, w którym można zapakować samodzielnie skomponowane prezenty. 

Lush to brytyjska firma zajmująca się sprzedażą kosmetyków z siedzibą w Poole w Dorset w Wielkiej Brytanii. Została założona w 1995 roku przez trychologa Marka Constantine‘a, jego żonę Mo Constantine i pięciu innych założycieli. Lush ma 951 sklepów na całym świecie.  

Wszystkie produkty Lush są wegetariańskie, a ok. 90 proc. z nich jest wegańskich. Większość kosmetyków  jest oferowanych bez opakowań. Powstają w etyczny sposób ze składników pochodzących od sprawdzonych dostawców.

Więcej zdjęć zobaczcie w galerii. A już wkrótce u nas więcej o Lush i jego inwestycjach w Polsce.

Czytaj także: Lush sprzedał część udziałów firmie inwestycyjnej Silverwood Brands

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 20:15