StoryEditor
Producenci
21.12.2023 16:00

True men skin poszerza współpracę z Douglasem. Kosmetyki sprzedawane będą we wszystkich perfumeriach sieci

Kosmetyki True Men Skin na pókach w Douglasie  / mat. prasowe FerrumLabs
Firma FerrumLabs stojąca za marką True men skin poszerzyła współpracę z siecią Douglas. Kosmetyki dotychczas dostępne w 34 największych perfumeriach i w sklepie online, od grudnia dostępne są we wszystkich, niemal 160 stacjonarnych perfumeriach. W planach firmy jest też stworzenie marki unisex.

FerrumLabs w 2023 rozbudowała portfolio produktów pod marką True men skin. Maciej Adamaszek, jej twórca i prezes FerrumLabs komentuje:

Choć męska kosmetyczka wciąż pozostaje minimalistyczna, to poprawia się jej jakość. Idąc tym tropem rozbudowaliśmy nasze portfolio produktowe, wprowadzając krem do rąk oraz żel do higieny intymnej. Dodatkowo stworzyliśmy unisexowy antyperspirant z refillem.

Oprócz tego zdradza, że w mijającym roku marka podwoiła sprzedaż. Natomiast w planach na kolejne 12 miesięcy ma rozszerzenie portfolio produktowego o markę kosmetyków unisex.

Dzięki ubiegłorocznemu nawiązaniu współpracy z siecią perfumerii Douglas nasza marka jest coraz lepiej rozpoznawalna w Polsce. Dzięki temu od grudnia pojawimy się we wszystkich perfumeriach sieci w Polsce

– dodaje Adamaszek.

Dotychczas kosmetyki True men skin care były dostępne wyłącznie w 34 perfumeriach Douglas w największych miastach w Polsce oraz w e-sklepie sieci. Od grudnia marka jest już dostępna we wszystkich stacjonarnych salonach. Na półkach niemal 160 perfumerii będzie można odnaleźć pełne portfolio produktowe marki. Kosmetyki True men skin care są dostępne również we własnym e-sklepie, w sklepach bezcłowych Aelia Duty Free zlokalizowanych na lotniskach oraz w perfumeriach Notino.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 13:33
Birkenstock rozszerza linię Care Essentials na segment pielęgnacji ciała
Kultowa marka obuwia poszerza swoje portfolio pielęgnacyjne.Birkenstock

Birkenstock, znany dotąd głównie z obuwia oraz produktów do pielęgnacji stóp, poszerza portfolio o kategorię body care. Marka wprowadziła na rynek cztery nowe kosmetyki do codziennego użytku: mydła w płynie do rąk i ciała oraz balsamy, dostępne w wariantach Relaxing i Balancing. Produkty certyfikowane jako wegańskie, zgodne ze standardem COSMOS Natural i produkowane w Niemczech, wpisują się w trend prostoty i funkcjonalności.

Nowa linia Care Essentials została zaprojektowana jako rozwiązanie uniwersalne, skierowane do szerokiej grupy odbiorców. Wyróżnia ją minimalizm formuł – składniki pochodzenia naturalnego – oraz dbałość o transparentne oznaczenia jakości. Oferta ma charakter neutralny płciowo, co odpowiada rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty pielęgnacyjne dostosowane do różnych typów skóry i stylów życia, bez tradycyjnych podziałów marketingowych.

Birkenstock konsekwentnie podkreśla także wymiar zrównoważonego rozwoju. Opakowania nowych kosmetyków wykonane są z aluminium z recyklingu, pozyskiwanego w Europie, a dodatkowe pudełka posiadają certyfikat FSC. Takie rozwiązania mają nie tylko zmniejszyć ślad środowiskowy, ale również potwierdzić spójność działań marki z oczekiwaniami świadomych konsumentów.

Rozszerzenie portfolio poza pielęgnację stóp to istotny krok strategiczny. Firma chce wykorzystać swoje doświadczenie w segmencie funkcjonalnej pielęgnacji, by wejść w szerszą kategorię kosmetyków do ciała. Kieruje ofertę do odbiorców, którzy poszukują prostych, naturalnych i czystych etykietowo produktów, a jednocześnie zwracają uwagę na aspekty ekologiczne. Dzięki temu Birkenstock celuje w rosnącą grupę konsumentów zdrowotnie i środowiskowo świadomych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. wrzesień 2025 01:58