StoryEditor
Producenci
08.07.2022 00:00

Unilever nawiązał współpracę z InterContinental. 4 tys. hoteli kończy z odpadami po miniaturach kosmetyków

Unilever nawiązał współpracę z InterContinental Hotels Group. Do łazienek dla gości w 4 tys. hoteli będzie dostarczać normalne opakowania produktów do higieny osobistej. Pozwoli to grupie ściąć koszty utylizacji odpadów z tworzyw sztucznych, które generowały miniatury kosmetyków jednorazowego użytku.

W ramach współpracy z InterContinental Hotels Group (IHG) Unilever dostarczy do hoteli grupy w obu Amerykach, Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Azji pełnowymiarowe produkty Dove do mycia rąk, ciała, szampony, odżywki i balsamy do ciała. Kosmetyki znajdą się w łazienkach hoteli Holiday Inn, Holiday Inn Express, Avid, Staybridge Suites i Candlewood Suites, które stanowią około 80 proc. obiektów IHG.

Kosmetyki Dove będą dostarczane w opakowaniach różnych rozmiarów, a wszystkie butelki o pojemności 500 ml będą mogły być ponownie napełnione. Oczekuje się, że przejście na formaty pełnowymiarowe pozwoli zaoszczędzić co najmniej 850 ton plastiku rocznie w samym regionie obu Ameryk IHG i oznacza znaczne zmniejszenie ogólnego śladu węglowego grupy.

IHG jest pierwszą globalną firmą hotelarską, która w 2019 roku zobowiązała się do usunięcia miniatur łazienkowych ze wszystkich swoich obiektów. Jest to część zobowiązania, jakim jest wyeliminowanie przedmiotów jednorazowego użytku przez cały pobyt gości do 2030 r.

Natomiast koncern Unilever w planach do 2025 roku zobowiązał się do zmniejszenia o połowę ilości pierwotnego tworzywa sztucznego używanego w opakowaniach (redukcja o 100 tys. ton). Zamierza też zbierać i przetwarzać więcej opakowań z tworzyw sztucznych niż sprzedaje. 100 proc. plastikowych opakowań firmy ma się nadawać do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Każde opakowanie ma zawierać co najmniej 25 proc. plastiku pochodzącego z recyklingu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2025 14:59
Zmiany personalne na szczycie Novo Nordisk – producenta Ozempicu i Wegovy

Lars Jorgensen, dyrektor generalny koncernu Novo Nordisk, ustąpi ze stanowiska. Firma, produkująca m.in. Ozempic i Wegovy, znajduje się w trudnej sytuacji, wynikającej ze wzrostu konkurencji w USA.

Lars Jorgensen pracował w Novo Nordisk od 1991 roku, dyrektorem generalnym był roku 2017. W ostatnich latach kierowany przez niego koncern stał się globalnym liderem w leczeniu cukrzycy i otyłości dzięki wprowadzeniu na rynek takich preparatów jak Ozempic i Wegovy.

Ostatnie miesiące to dla duńskiego koncernu czas zmagań z konkurencją - głównie ze strony amerykańskiej firmy Eli Lilly, produkującej preparat Zepbound. Ten ostatni wyprzedził w marcu na amerykańskim rynku Wegovy pod względem ilości wystawianych recept.

O problemach firmy pisaliśmy w artykule Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Od początku 2025 roku wycena akcji Novo Nordisk spadła o 32 proc., dodatkowo po ogłoszeniu decyzji o rezygnacji Jorgensena spadek pogłębił się o kolejne 2,2 proc. Jak wyjaśniają Duńczycy, zmiany na szczycie firmy są odpowiedzią na wyzwania rynkowe, mają też spowodować wzmocnienie pozycji europejskiego producenta.

Jorgensen będzie pełnił swoje zadania do czasu wyznaczenia następcy. Jak podaje CNBC, jego poszukiwania już trwają.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 22:07