StoryEditor
Producenci
28.07.2025 15:35

Unilever otwiera nowe laboratorium zapachowe w USA w ramach inwestycji o wartości 100 mln euro

Unilever inwestuje w nowe laboratorium zapachowe. / Unilever

Unilever uruchomił nowe laboratorium zapachowe w Trumbull w stanie Connecticut, wchodzące w skład istniejącego centrum badawczo-rozwojowego. Otwarcie to stanowi element szerszej strategii koncernu zakładającej inwestycje w wysokości 100 mln euro w rozwój wewnętrznych kompetencji zapachowych. Jak podkreśla firma, celem jest przyspieszenie innowacji, personalizacja produktów oraz tworzenie zapachów w oparciu o dane i trendy rynkowe.

W nowym obiekcie pracować będą perfumiarze, naukowcy i specjaliści ds. rozwoju produktów. Laboratorium wyposażone jest w najnowocześniejsze narzędzia umożliwiające projektowanie zapachów z wykorzystaniem cyfrowego modelowania, analityki i sztucznej inteligencji. Dodatkowo obiekt zawiera stanowiska do mieszania kompozycji i kabiny do testów konsumenckich, co pozwoli przyspieszyć cały proces tworzenia innowacyjnych zapachów.

Otwarcie laboratorium w USA wpisuje się w szerszy plan zwiększenia kontroli Unilevera nad procesem opracowywania zapachów, które firma identyfikuje jako kluczowy czynnik wpływający na odbiór produktu przez konsumenta. Niedawno koncern zaprezentował pierwszy produkt z zapachem w pełni stworzonym we własnym zakresie, co określono jako „ważny kamień milowy” w budowaniu zdolności do kompleksowego tworzenia zapachów wewnątrz organizacji.

Kolejnym krokiem w tej strategii będzie budowa nowego obiektu zapachowego o wartości 80 milionów funtów w Port Sunlight w Wielkiej Brytanii. Obiekt, którego uruchomienie planowane jest na 2027 rok (po uzyskaniu odpowiednich zgód), będzie wspierał procesy badawcze, rozwój produktów oraz analizę potrzeb konsumenckich. Unilever nadal utrzymuje współpracę z wiodącymi domami zapachowymi – DSM-Firmenich, Givaudan, IFF i Symrise – co ma zapewnić połączenie wewnętrznej innowacji z doświadczeniem partnerów zewnętrznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
29.07.2025 14:53
Nicole Kidman – nową ambasadorką japońskiej marki luksusowych kosmetyków
IG cledepeaubeaute

Clé de Peau Beauté, producent luksusowych kosmetyków do pielęgnacji skóry rodem z Japonii, ma od tego tygodnia nową ambasadorkę. Twarzą marki została amerykańsko-australijska gwiazda kina – 58-letnia Nicole Kidman.

Nicole Kidman, zdaniem japońskiej marki, “uosabia jej wizję blasku – tam, gdzie stykają się inteligencja, artyzm i cel".

Z przyjemnością witamy Nicole w rodzinie Clé de Peau Beauté. Wierzymy, że blask to coś więcej niż tylko wygląd – to wewnętrzna siła, która napędza pozytywne zmiany. Nicole uosabia to przekonanie swoją inspirującą podróżą, pokazując, jak pasja i cel uwalniają blask, który dodaje siły innym” – uzasadniła wybór nowej ambasadorki Mizuki Hashimoto, dyrektor ds. marki Clé de Peau Beauté.

Kariera aktorska Kidman to już blisko 40 lat występów na małym i dużym ekranie. Można ją było podziwiać w wielu gatunkach filmowych – od sensacji po musical. Międzynarodową sławę zdobyła rolą w kameralnym thrillerze  „Martwa cisza” (1989), umacniając ją rolą u boku ex-małżonka Toma Cruise‘a w filmie „Szybki jak błyskawica” (1990). Od tego czasu aktorka zdobywała nie tylko popularność, ale też wiele branżowych nagród i wyróżnień dzięki występom w takich filmach jak „Za wszelką cenę” (1995), „Moulin Rouge!” (2001) i „Godziny” (2002). Za rolę w tym ostatnim – otrzymała Oscara dla najlepszej aktorki.

W telewizji Kidman zdobyła nagrody Emmy za rolę w serialu HBO „Wielkie kłamstewka” (2017–2019). Poza występami aktorskimi Kidman zrealizowała kilka projektów w ramach swojej firmy producenckiej Blossom Films.

Nicole Kidman jest również Ambasadorką Dobrej Woli ONZ dla Kobiet, działającą na rzecz wzmocnienia pozycji kobiet i dziewcząt poprzez edukację, a także opowiadając się za zwalczaniem przemocy ze względu na płeć.

Cieszę się, że dołączam do rodziny Clé de Peau Beauté. Inspiruje mnie zaangażowanie marki w celebrowanie indywidualnego piękna w każdym aspekcie życia człowieka. Z niecierpliwością czekam na to, co wspólnie wykreujemy – podkreśla Kidman.

Założona w 1982 roku marka Clé de Peau Beauté jest obecnie jedną z prestiżowych marek w portfolio Shiseido. Marka łączy innowacje japońskiej nauki z francuską elegancją. Kosmetyki dostępne są na rynkach w 26 krajach świata.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.07.2025 13:29
LVMH rozważa sprzedaż marki Marc Jacobs za miliard dolarów
Marka Marc Jacobs może zmienić właściciela.Shutterstock

Grupa LVMH prowadzi zaawansowane rozmowy dotyczące sprzedaży swojej marki modowej Marc Jacobs. Potencjalnymi nabywcami są między innymi Authentic Brands Group (właściciel Reeboka), Bluestar Alliance oraz WHP Global. Według doniesień, transakcja mogłaby wycenić markę Marc Jacobs na około 1 miliard dolarów amerykańskich.

Decyzja o możliwej sprzedaży jest częścią szerszej strategii LVMH polegającej na przeglądzie i optymalizacji portfela marek. Grupa znana jest zarówno z przejęć, takich jak zakup Tiffany & Co., jak i z pozbywania się marek, które przestają wpisywać się w jej długoterminowe cele. W przeszłości LVMH rozstało się m.in. z Donną Karan, Off-White czy Stellą McCartney.

Marka Marc Jacobs została założona w 1984 roku i zdobyła popularność dzięki produktom takim jak torby typu tote oraz linia perfum Daisy. Pomimo rozpoznawalności, marka w ostatnich latach przechodziła restrukturyzację oraz zawężenie oferty produktowej, co mogło skłonić LVMH do poszukiwania nowego właściciela lepiej dopasowanego do dalszego skalowania biznesu.

Ewentualna sprzedaż marki Marc Jacobs byłaby kolejnym krokiem LVMH w kierunku skoncentrowania się na najbardziej rentownych i globalnie rozwijających się segmentach luksusu. W obliczu rosnącej konkurencji i zmieniających się trendów konsumenckich, grupa kontynuuje strategię selektywnego wzmacniania swojego portfela, stawiając na najbardziej dochodowe aktywa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. lipiec 2025 06:09