StoryEditor
Producenci
07.12.2017 00:00

Unilever rozważa wprowadzenie lodów do kolejnych sieci drogeryjnych

Po udanym debiucie w Rossmannie firma Unilever nie wyklucza wprowadzenia tej kategorii również do innych sieci drogeryjnych. – Obserwujemy, że w drogeriach, podobnie jak w innych kanałach, po udanych zakupach klient chętnie sięga po lody oraz inne impulsowe przekąski. Niektóre szacunki wskazują, że nawet 70 proc. sprzedaży lodów odbywa się właśnie pod wpływem impulsu – mówi Oscar Krysik, brand manager marki Ben & Jerry’s w Unilever.

Latem lody Ben & Jerry’s i Magnum produkowane przez Unilevera pojawiły się w drogeriach Rossmann. Współpraca wypadła bardzo pozytywnie. Udało się dobrać odpowiednie portfolio marek i produktów, które odpowiadają konsumentom drogeryjnym, a Rossmann, bazując na wiedzy, jak ważna jest lokalizacja, ustawiał zamrażarki blisko linii kas, gdzie najczęściej podejmowane są decyzje impulsowe. Unilever chciałby zagospodarować kanał drogeryjny, który coraz częściej rozszerza swoją ofertę o portfolio impulsowych przekąsek. – Na podstawie współpracy z Rossmannem widzimy, że zdecydowanie jest miejsce na lody w tym kanale – mówi Michał Magierowski, junior key account manager w firmie Unilever. – A w naszym portfolio mamy marki, które umożliwią dopasowanie asortymentu do każdego typu konsumenta. Oprócz marek premium Magnum i Ben & Jerry’s, mamy też w ofercie Big Milk, Carte d’Or, Twister, Zapp, Cornetto oraz wiele innych – dodaje.

Przedstawiciele Unilever przekonują, że lody w drogerii to dobry sposób na podniesienie wartości koszyka zakupowego i zarobek. – Lody sprzedają się niejednokrotnie z marzą wyższą niż wiele innych kategorii – mówi Michał Magierowski. Ofertę można wprowadzić na stałe lub sezonowo. – Lodówki udostępniamy sklepom za darmo, detalista ponosi tylko koszty związane ze zużyciem prądu – dodaje.

Ostatnio lody Ben & Jerry’s firma promowała na targach handlowych sieci Jawa. Ben & Jerry’s  to marka z segmentu premium, która została wprowadzona do Polski na początku 2017 r. Lody są bogate w dodatki – kawałki ciastek, czekolady i gęste sosy. Dostępne są w sześciu wariantach smakowych i w dwóch pojemnościach – 0,5 l oraz 100 ml. Właśnie w tej mniejszej, 100 ml, trafiają do drogerii. Jest to zgodne z trendami, które pokazują, że Polacy szukają ciekawych, ale małych i mniej kalorycznych przekąsek. – Lody Ben & Jerry’s o pojemności 100 ml to mniej niż 250 kalorii. Myślę, że chętnie sięgną po nie kobiety, które są głównymi klientkami drogerii. Kategoria naszych lodów impulsowych zmierza w kierunku mniejszej kaloryczności – do 2020 r. wszystkie nasze lody impulsowe mają mieć poniżej 250 kcal na porcję – zapowiada Oscar Krysik.

Według danych Nielsena rynek słodyczy i przekąsek rośnie wartościowo o 5,8 proc. rocznie. Segment lodów notuje 3 proc. wzrosty rok do roku (Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, październik’16-wrzesień’17; cała Polska). Wzrostem rynku sterują produkty markowe. W przypadku lodów aż 79 proc. sprzedaży wartościowej generują znane brandy. Tylko 21 proc. wartościowej sprzedaży należy do marek własnych sieci handlowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2025 11:44
Unilever zainwestuje 30 miliardów pesos m.in. w budowę fabryki w Meksyku do 2028 roku
Na zdj. biuro firmy Unilever.BalazsSebok/Shutterstock

Unilever ogłosił plan znaczącej inwestycji w Meksyku, której łączna wartość wyniesie 1,5 miliarda dolarów amerykańskich, czyli około 30 miliardów pesos. Informację potwierdzono podczas konferencji prasowej z udziałem prezydentki Meksyku, Claudii Sheinbaum. Inwestycje będą realizowane w latach 2025–2028 i mają objąć szereg inicjatyw w różnych regionach kraju.

Jednym z kluczowych elementów planu jest budowa nowego zakładu produkcyjnego w stanie Nuevo León. Na ten cel przeznaczono 8 miliardów pesos, co odpowiada około 407,4 milionom dolarów. Nowy obiekt będzie wyspecjalizowany w produkcji kosmetyków i artykułów do pielęgnacji osobistej, co ma odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie konsumentów w regionie.

W ramach szerszego planu inwestycyjnego Unilever przewiduje również stworzenie około 1 200 miejsc pracy. Nowe etaty mają powstać nie tylko w nowym zakładzie, ale także w ramach innych projektów realizowanych przez firmę na terenie Meksyku. Inwestycja ma przyczynić się do wzmocnienia lokalnego rynku pracy oraz rozwoju zaplecza przemysłowego.

Decyzja o ulokowaniu inwestycji w Meksyku wpisuje się w rządowy program „Plan Mexico”, mający na celu przyciąganie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Dla Unilever przedsięwzięcie to stanowi element strategii nearshoringu w Ameryce Północnej, umożliwiającej skrócenie łańcuchów dostaw i szybsze reagowanie na potrzeby rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2025 08:55
Paris Hilton wprowadza na rynek markę kosmetyków Parívie
Marka Parívie zainicjowała również projekt społeczny Parívie GivesIG parishilton i pariviebeauty

Kosmetyki Parívie powstały we współpracy z Alexandrą Marsh (prezes i współzałożycielka Parívie). Linia opiera się na technologii inPHinite Youth Technology, zastrzeżonej i dostępnej na wyłączność nowej marki Paris Hilton. Ta nowa formuła obejmuje peptydy nowej generacji, ochronę antyoksydacyjną i ekstrakty fermentowane przez probiotyki, które mają zwalczać czynniki stresogenne dla skóry.

Wiem, jak to jest być zawsze aktywnym, zawsze w ruchu, i nie chciałabym tego zmieniać – wyjaśniła Paris Hilton. Jak zdradziła, przygotowywanie Parívie zajęło dwa lata. Zależało jej na stworzeniu kosmetyków, które mają pomóc “wzmocnić te chwile, które poświęcamy sobie, niezależnie czy jest to pięć minut, czy pełna rutyna”.

Celem była innowacja, która działa, piękno które pomaga wzmocnić poczucie pewności siebie, promienność i bezkompromisowość – podkreśliła Hilton.

Debiutancka linia Parívie obejmuje sześć produktów, m.in. piankę do mycia twarzy z BHA i ceramidami, rozjaśniającą esencję z kwasami owocowymi i składnikami wzmacniającymi barierę skóry, wielozadaniowe serum z dodatkiem inPHinite Youth, które redukuje zmarszczki i ujędrnia skórę.

Kolekcję uzupełnia bogaty krem ​​nawilżający, który zatrzymuje nawilżenie i przywraca skórze siłę, a także luksusowy krem ​​na noc do regeneracji i odnowy skóry.

Spędziłam życie, poruszając się między wieloma rolami: aktywistki, bizneswoman, artystki, a teraz mamy. Przez lata glamour pomógł mi przetrwać. Teraz mogę potwierdzić, że wewnątrz jest nadal Paris – moja najpiękniejsza i najbardziej pewna siebie wersja – podkreśliła Hilton.

Marka Parívie zainicjowała również projekt społeczny Parívie Gives – zobowiązanie, że 1 proc. zysków ze sprzedaży zostanie przeznaczone na wzmocnienie pozycji kobiet.  

Paris Hilton jest obecna w branży beauty od kilkunastu lat, jako jedna z pierwszych z sukcesem promowała swoje linie perfum. Ostatnio współpracowała z Tan-Luxe nad kolekcją produktów samoopalających

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2025 03:51