StoryEditor
Producenci
19.05.2025 13:21

Unilever testuje innowacje: sztuczna inteligencja pomoże oszczędzać wodę, energię i czas

System oparty na sztucznej inteligencji i technologii IoT optymalizuje proces mycia maszyn, eliminując zbędne etapy oraz wykrywając niedomyte powierzchnie. / Unilever

W ramach międzynarodowego programu 100+ Accelerator firma Unilever wdrożyła pilotażowy projekt z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy, którego celem było usprawnienie procesów czyszczenia linii produkcyjnych w zakładzie żywieniowym w Poznaniu. Rozwiązanie opracowane przez start-up H2Ok Innovations pozwoliło skrócić czas czyszczenia maszyn o 20 proc., zmniejszyć zużycie mediów o 10 proc. i przynieść roczne oszczędności na poziomie 100 tys. euro.

100+ Accelerator to platforma współpracy pomiędzy największymi graczami rynku FMCG: AB InBev, Unilever, Coca-Cola, Colgate-Palmolive i Danone. Do tegorocznej edycji zgłosiło się już 2 500 start-upów, które chcą przetestować swoje innowacje w ramach rzeczywistych procesów partnerów branżowych. Wybrane firmy otrzymują do 100 tys. dolarów wsparcia na realizację pilotażu oraz dostęp do łańcuchów dostaw i zespołów doradczych korporacji.

Technologia H2Ok Innovations działa jak zaawansowany, inteligentny zmywacz przemysłowy. Dzięki czujnikom IoT i analizie danych AI system potrafi określić rzeczywisty poziom zabrudzenia linii produkcyjnych i optymalizować proces mycia — pod względem czasu, temperatury i ilości użytego detergentu. Zmniejszono nie tylko zużycie zasobów, ale również ryzyko niewystarczającego czyszczenia, co ma kluczowe znaczenie w przemyśle spożywczym. Po sukcesie w Poznaniu, planowane jest wdrożenie technologii w kolejnych 35 zakładach Unilever do 2026 roku.

image

Unilever buduje najnowocześniejszy zakład perfumeryjny w Wielkiej Brytanii

Projekt ten uznano za najbardziej udane wdrożenie Unileveru w ramach całej inicjatywy. Od momentu uruchomienia w 2018 roku, program 100+ Accelerator nawiązał współpracę z 190 start-upami w 40 krajach. W 2025 roku jego celem jest jeszcze szersza integracja innowacji z działami zakupów, łańcucha dostaw i R&D. Unilever zapowiada również zacieśnienie współpracy z Horizon3 Labs — inicjatywą wspierającą rozwój rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w strukturach operacyjnych firmy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 05:59