StoryEditor
Producenci
08.12.2022 00:00

Unilever wprowadza nowe zasady dla dostawców i dystrybutorów. Chce większej dbałości o ich pracowników

Unilever poinformował, że wprowadził nową politykę określającą zaangażowanie firmy w odpowiedzialny biznes. Jego podstawą jest poszanowanie praw człowieka, a obowiązki do spełnienie w tym względzie będą mieli partnerzy koncernu. 

Unilever współpracuje z ponad 66 tys. partnerów, którzy dostarczają koncernowi towary i usługi lub dystrybuują i sprzedają gotowe produkty. Firma właśnie zapowiedziała, że bardziej dokładnie przyjrzy się tym firmom, pod kątem poszanowania praw pracowniczych i – szczerzej praw człowieka.

– Wykorzystujemy naszą skalę i zasięg, aby szanować i promować prawa człowieka, współpracując wyłącznie z podobnie myślącymi partnerami, którzy mogą spełnić nasze warunki handlowe – podała firma w komunikacie.

Od 2014 r. Unilever komunikuje te wymagania za pośrednictwem Polityki odpowiedzialnego pozyskiwania skierowanej do dostawców oraz Polityki odpowiedzialnego partnera biznesowego skierowanej do dystrybutorów i klientów biznesowych.

Jednak 8 grudnia tego roku Unilever wprowadził nowy dokument – Politykę Odpowiedzialnego Partnera (RPP), która łączy  dwie wcześniej obowiązujące polityki. Jej fundamentem jest poszanowanie praw człowieka.

Jedną z fundamentalnych zasad RPP jest godziwe wynagrodzenie dla wszystkich pracowników. Unilever oczekuje, że każdy, kto bezpośrednio dostarcza koncernowi towary i usługi, będzie zarabiał co najmniej pensję wystarczającą na utrzymanie się. Kolejną zasadą jest gwarancja równości, różnorodności i integracji w firmach partnerów

– Są to minimalne standardy, jakich oczekujemy od naszych partnerów biznesowych i same w sobie nie wystarczą do przeprowadzenia znaczącej transformacji, do której dążymy. Dlatego też nasze RPP zachęca również do opracowywania wiodących praktyk – nowatorskich, skalowalnych rozwiązań – które mogą generować nowe poziomy pozytywnych zmian w społeczeństwie – wyjaśnia Willem Uijen, dyrektor ds. zakupów w Unileverze.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 13:30
Yves Rocher zamyka zakłady produkcyjne swojej marki w Izraelu – 270 osób straci pracę
Plaza Poznań

Marka kosmetyczna Sabon, należąca do francuskiego koncernu Yves Rocher, ogłosiła decyzję o zamknięciu swojego zakładu produkcyjnego, centrum logistycznego oraz globalnej siedziby w Izraelu. Zmiany te wiążą się z likwidacją około 270 miejsc pracy i mają na celu konsolidację działalności produkcyjnej w już istniejącym zakładzie we Francji.

Zamknięcie obejmie zakład produkcyjny i globalne centrum logistyczne w Kiryat Gat. Operacje logistyczne zostaną zakończone do października 2025 roku, natomiast całkowite zamknięcie planowane jest na czerwiec 2026 roku. Firma prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży zakładu i podpisała niewiążący list intencyjny z potencjalnym nabywcą. W przypadku niepowodzenia transakcji, zakład zostanie całkowicie zamknięty.

Sabon planuje również sprzedaż swoich 22 sklepów detalicznych w izraelskich centrach handlowych. Zgodnie z planem, przyszły nabywca miałby pełnić rolę wyłącznego dystrybutora produktów marki Sabon na rynku izraelskim. Na ten moment nie wiadomo, czy negocjacje zakończą się podpisaniem wiążącej umowy.

Zamknięcie izraelskich struktur obejmie 60 pracowników centrali, 104 osoby zatrudnione w fabryce, 16 pracowników logistyki oraz około 90 pracowników sklepów, których przyszłość zależy od powodzenia procesu sprzedaży. Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością redukcji kosztów i uproszczenia działalności poprzez likwidację dwóch równoległych ośrodków produkcyjnych – w Izraelu i we Francji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 04:32