StoryEditor
Producenci
03.10.2017 00:00

V FBKCh: Na półki z męskimi kosmetykami zaczynają wkraczać coraz bardziej niekonwencjonalne produkty

Tradycyjne męskie kategorie kosmetyczne kurczą się. Intensywnie rosną natomiast te, które łamią stereotyp typowego mężczyzny – twierdzi Magdalena Piwkowska, client consultant, Nielsen Polska w wystąpieniu podczas V Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej.

Spada sprzedaż maszynek i kosmetyków do golenia oraz kosmetyków po goleniu, mimo że producenci proponują coraz bardziej wymyślne rozwiązania. – Moda na brody robi swoje. Zwłaszcza widać to wśród klientów-mieszkańców Warszawy. Warto się nimi zainteresować, bo ci mężczyźni chodzą do salonów pielęgnacji brody i używają specjalistycznych produktów – zwraca uwagę Magdalena Piwkowska, client consultant, Nielsen Polska podczas prezentacji na V Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej. Pytała obecnych na sali producentów: Czy macie takie produkty w swojej ofercie. Do przedstawicieli branży handlowej skierowała pytanie: Czy macie je na swoich półkach? Bo jeśli nie to posiadacze brody kupią je w internecie, zamiast u was. Tymczasem są to produkty wysokomarżowe.

Magdalena Piwkowska zwróciła też uwagę, że rosną pozostałe kategorie męskich kosmetyków:  dezodoranty nieznacznie – o 0,7 proc., ale żele pod prysznic o 5,8 proc., szampony o 5,6 proc., a kremy do twarzy – aż o 10,1 proc.

W ocenie ekspertki Nielsena najbardziej udaną (czyli taką, której sprzedaż w drugim roku utrzymała 90 proc. sprzedaży z pierwszego roku) premierą męskiego kosmetyku jest Nivea Men Creme. Jego zalety to: wielofunkcyjność (na różne partie ciała), męski zapach, szybko się wchłania, prosty industrialny design, silna marka, męski przekaz. Dowodem na jego popularność niech będzie sprzedaż, która osiągnęła 1,3 mln sztuk (dane do czerwca 2017 r.).

 Zainteresowaniem cieszą się też marki, które walczą ze stereotypowym postrzeganiem tego co męskie. Przykładem jest tutaj Axe. Na półki kosmetyczne z męskimi produktami zaczynają też wkraczać takie niekonwencjonalne produkty jak: maseczka oczyszczająca, krem liftingujący okolice oczu, skarpetki złuszczające w rozmiarze XL, odsiwiacz do włosów dla mężczyzn czy krem wyszczuplający męski brzuch i talię.

Co dalej może się tu zdarzyć? Ekspertka Nielsena przytacza słowa Vismay Sharma,dyrektor zarządzającej L’Oréal UK: „Męskie szafy z makijażem w drogeriach to kwestia 5 do 7 lat”. Producenci kolorówki na świecie już nad tym pracują. Proponują krem BB dla mężczyzna, korektory, eyelinery, mascary czy wypełniacze do brwi.

Zarówno producenci jak i handel powinni rozwijać ofertę dla konsumenta-mężczyzny, bo jego potrzeby rosną. Trzeba jednak rozpoznać te potrzeby i zwrócić uwagę, że coraz mniejsza rolę odgrywają w nich stereotypy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 12:19