StoryEditor
Producenci
21.12.2021 00:00

Velvet Care uruchomił trzecią maszynę papierniczą

Velvet Care, w swoim zakładzie w Kluczach, uruchomił w sobotę 18 grudnia 2021 roku trzecią maszynę papierniczą. Poprzednia, bliźniaczo podobna, działa w kluczewskiej fabryce od 2018 roku. Dzięki nowej inwestycji moce wytwórcze zakładu zwiększyły się o ponad 60 procent.

Nowa maszyna papiernicza ma szerokość 5,6 metra, korzysta z technologii shoe press i została wyprodukowana przez wiodącego, światowego producenta maszyn dla tej branży – szwedzką firmę Valmet. Do jej budowy zużyto  1,4 tys. ton stali i ponad 14 tys. m3 betonu. Na jeden tambor, o wadze do 9 ton, nawinięte może być nawet 120 km bibułki.

Obecnie w fabryce w Kluczach pracują trzy maszyny wytwórcze, które są w stanie wyprodukować ponad 150 tys. ton bibułki rocznie. Dostarczają one surowiec dla wydziału przetwórstwa, w którym produkowane są papiery toaletowe, ręczniki papierowe i chusteczki.

Nowa maszyna papiernicza zbudowana w kluczewskim zakładzie spełnia najwyższe normy ekologiczne i jakościowe. Jest obecnie najnowocześniejszą sprawdzoną operacyjnie technologią, zapewniającą wysoką produktywność przy niskim zużyciu mediów takich jak gaz, woda i energia elektryczna. Wpisuje się wiec w opracowaną przez Velvet Care w 2020 roku strategię Eco Agenda 2025, deklarującą zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój w harmonii z naturą.

Projekt zakupu nowej maszyny został zrealizowany w ramach specjalnej strefy ekonomicznej – Krakowskiego Parku Technologicznego, przy współudziale takich instytucji finansujących jak: Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) oraz Bank BNP Paribas.

Kluczewska fabryka jest obecnie jednym z największych i najnowocześniejszych producentów papierowych wyrobów higienicznych w tej części Europy. Jej wyroby sprzedawane są w Polsce oraz na około 30 rynkach eksportowych. Firma ma ponad 125 lat doświadczeń w swojej branży, w tym 17 lat w ramach amerykańskich, międzynarodowych korporacji (International Paper oraz Kimberly Clark). Obecny rozwój parku maszynowego rozpoczął się w 2013 roku, kiedy to w firmę zainwestował funduszu private equity Abris Capital Partners, który do dziś większościowym udziałowcem Velvet Care.

W styczniu 2020 roku, w ramach ekspansji biznesu w regionie CEE, firma Velvet Care przejęła największego czeskiego producenta wyrobów higienicznych – spółkę Moracell. Grupa zatrudnia obecnie ponad 750 osób w Polsce (fabryka i siedziba firmy w Kluczach oraz biuro komercyjne w Warszawie) i ponad 120 osób w Czechach (fabryka Moracell w Žabčicach k.Brna).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 12:55