StoryEditor
Producenci
17.07.2018 00:00

Verona Products Professional usprawnia biznes

Wraz z rozwojem działalności, ekspansją na rynki zagraniczne oraz rozwojem sprzedaży w Polsce produktów pod własną marką przedsiębiorstwo Verona Products Professional wdrożyło system IT, który zautomatyzuje procesy biznesowe firmy.

Firma zdecydowała się na wdrożenie Comarch ERP XL, który objął kluczowe dla przedsiębiorstwa obszary: zarządzanie sprzedażą zarówno stacjonarną, jak i mobilną, finanse, księgowość oraz zarządzanie kadrami i płacami. Oprogramowanie obsługuje również procesy produkcyjne oraz magazynowe.

Przed wdrożeniem firma już korzystała z systemu informatycznego, jednak nie był on dostosowany do skali rozwoju przedsiębiorstwa.

Produkcja pod kontrolą

W ofercie Verona Products Professional znajduje się blisko 1000 produktów m.in. do pielęgnacji, ciała, twarzy i włosów, a także kosmetyki do makijażu oraz perfumy. Branża kosmetyczna objęta jest bardzo restrykcyjnymi przepisami prawa krajowego oraz dyrektywami unijnymi. Dlatego firma potrzebowała systemu do uporządkowania i zdefiniowania technologii produkcji, który eliminowałby możliwość popełnienia nawet najmniejszej pomyłki.

Wsparcie sił sprzedaży

System kontroluje również procesy związane ze sprzedażą zarówno stacjonarną, jak i mobilną. Dzięki wbudowanym funkcjonalnościom Comarch ERP XL generuje zamówienia, faktury, dokumenty wydania towaru, a także przyjęcia zapłaty, rozliczenia należności i księgowanie dokumentów. Dodatkowo program jest zsynchronizowany z systemem EDI, co pozwala na szybkie przyjmowanie zamówień od kontrahentów i sieci handlowych oraz wysyłkę faktur sprzedażowych.

Verona Products Professional jest multibrandową firmą kosmetyczną z polskim kapitałem. Prowadzi działalność w 2003 roku i znajduje się wśród czołowych, krajowych producentów kosmetyków. Opracowuje receptury produktów do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała, koloryzacji i pielęgnacji włosów, a także zapachów. Kosmetyki cieszą się zaufaniem wśród klientów z Polski oraz z ponad 60 krajów świata.

Sukces udało się to osiągnąć dzięki połączeniu doświadczenia i pasji oraz dzięki jasno określonym wartościom, które przyświecają firmie od początku działalności. Siedziba Verona Products Professional znajduje się w Sochaczewie, ok. 70 km od Warszawy. Firma zatrudnia obecnie ponad 200 osób.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 16:36