StoryEditor
Producenci
14.02.2019 00:00

Victoria Beckham wprowadza swoją linię kosmetyków

Była angielska gwiazda pop i projektantka planuje jeszcze w tym roku zintegrować swoją działalność online na kanale YouTube z szeroką gamą autorskich produktów beauty. 

Trzy lata temu Victoria Beckham po raz pierwszy zanurzyła się w świat piękna współpracując z Estee Lauder przy linii makijażu składającego się z cieni do powiek, szminek i rozświetlaczy. To doświadczenie okazało się sukcesem i powtórzono je w 2017 roku.

Projektantka mody będzie teraz współpracować z Sarah Creal, byłą menedżerką  ds. międzynarodowego rozwoju i marketingu makijażu Estee Lauder. Wybrała ją do roli partnera i CEO swojej firmy Victoria Beckham Beauty. Podobnie jak w branży mody, Victoria Beckham Beauty będzie wspierana przez Neo Investment Partners.

Była Spice Girl zagłębia się w nowy projekt z zaangażowaniem, bo chce spróbować czegoś więcej niż makijażu.

- Chcę dbać o kobiety wewnątrz i na zewnątrz, dostarczając produktów must-have do makijażu i pielęgnacji twarzy oraz zapachy i dobre samopoczucie, których potrzebuję w swoim życiu – tak Victoria Beckham skomentowała swoje plany w oświadczeniu.

- Victoria ma wrodzoną pasję do piękna od najmłodszych lat i to się nie zmieniło. Ta autentyczność znajduje odzwierciedlenie w całej strategii biznesowej, a ponieważ wszystko będzie bezpośrednio nadzorowane przez nią, linia ta będzie nienagannie zorganizowana i bardzo zadbana - dodała Sarah Creal.

Victoria Beckham Beauty zostanie uruchomiona jako marka „digital native” i sprzedawane na victoriabeckham.com. Kluczowe będzie pełne wykorzystanie  mediów społecznych w celu interakcji z klientami za pośrednictwem Instagrama i YouTube. 

Nowy kanał projektantki w serwisie YouTube, który został uruchomiony w listopadzie 2018 roku, będzie istotnym kanałem marketingowym dla tej linii. Victoria oferuje w nim porady kosmetyczne i tutoriale do stylizacji włosów. 


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 15:34
The Wall Street Journal: Estée Lauder pogłębia stratę w IV kwartale, akcje spółki spadają o 10 proc.
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder odnotowała pogłębioną stratę w czwartym kwartale roku fiskalnego zakończonym 30 czerwca. Producent marek MAC, Smashbox i Jo Malone wykazał stratę netto w wysokości 546 milionów dolarów, czyli 1,51 dol. na akcję. Rok wcześniej strata wyniosła 284 milionów dolarów, czyli 79 centów na akcję. Wynik ten negatywnie wpłynął na notowania spółki – kurs akcji Estée Lauder spadł w środę na rynku przed sesją o ponad 10 proc.

Przychody w kwartale spadły do 3,41 miliardów dolarów, jednak były minimalnie wyższe od prognoz analityków zakładających 3,39 miliardów dolarów. Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,09 dolara, o cent więcej od konsensusu. Mimo to perspektywa na kolejny rok rozczarowała inwestorów – spółka prognozuje zysk na akcję w przedziale 1,90–2,10 dolara wobec rynkowych oczekiwań na poziomie 2,21 dolara.

Sprzedaż organiczna spadła w kwartale o 13 proc., głównie w segmentach pielęgnacji skóry i makijażu. Dochody z kosmetyków pielęgnacyjnych zmniejszyły się o 17 proc., co było szczególnie widoczne w markach Estée Lauder i La Mer. Spadki dotknęły wszystkie regiony działalności, przy czym największe odnotowano w Ameryce Północnej oraz w globalnym segmencie sprzedaży detalicznej dla podróżnych (travel retail).

Firma poinformowała również, że w roku fiskalnym 2026 spodziewa się dodatkowych presji kosztowych rzędu 100 mln dolarów, związanych m.in. z niepewnością wokół taryf handlowych. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że pomimo trudnego otoczenia zewnętrznego widzi szansę na odbicie – po trzech latach spadków spółka liczy na wzrost sprzedaży organicznej w przedziale 0–3 proc. oraz stopniową odbudowę rentowności operacyjnej w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 20:32