StoryEditor
Producenci
04.01.2024 13:00

W tym roku WOŚP zagra, by zadbać o płuca po pandemii. Jak branża kosmetyczna włączy się w zbiórkę?

<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>

Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  

/ mat. prasowe/WOŚP
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>

Biedronka, jako partner 32 finału WOŚP

/ wiadomoscikosmetyczne.pl
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>

Biedronka, jako partner 32 finału WOŚP

/ wiadomoscikosmetyczne.pl
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>

Lidl, jako partner 32 finału WOŚP

/ wiadomoscikosmetyczne.pl
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>
Gallery
32. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się w niedzielę 28 stycznia 2024 roku. Od wielu lat uczestnicy rynku kosmetycznego przez cały styczeń wspierają finałową zbiórkę pieniędzy, organizując akcje internetowe, licytacje i wystawiając puszki w swoich siedzibach, sklepach czy salonach.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy ogłosiła, że celem 32 finału WOŚP bedzie zakup sprzętu do diagnozowania, monitorowania i rehabilitacji chorób płuc pacjentów na oddziałach pulmonologicznych dla dzieci i dorosłych. Mottem zbiórki jest „Tu wszystko gra OK!”.

Fundacja planuje kupić urządzania diagnostyki obrazowej (m.in. rezonanse magnetyczne i aparaty ultrasonograficzne), diagnostyki czynnościowej (m.in. polisomnografy i przenośne spirometry), diagnostyki endoskopowej (m.in. systemy do badań bronchoskopowych w nawigacji wewnątrzoskrzelowej i bronchoskopy), a także urządzenia do rehabilitacji pulmonologicznej wykorzystywanej w terapii chorych po przeszczepieniu płuc oraz do torakochirgurgii (m.in. systemy elektrokoagulacji i kriosondy).

Finał WOŚP to jednodniowa zbiórka publiczna, organizowana przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Wspomagają ją sztaby, które organizują wydarzenie wśród lokalnych społeczności. W tym roku będzie ich 1685 (o 32 więcej niż przed rokiem), z czego 101 zlokalizowanych zostanie poza granicami Polski: w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, Holandii, Norwegii, Szwajcarii, Indonezji, Irlandii, Belgii, Niemczech, Austrii, Francji, Japonii, Hiszpanii, Chorwacji, Australii, Włoszech, Tajlandii, Luksemburgu, Kanadzie, Czechach, Singapurze, Egipcie i na Cyprze.

Pieniądze na WOSP, jak co roku, zbierać będą wolontariusze. W sumie ma ich być 120 tysięcy. Dotychczas zarejestrowano ponad 45 tys. osób. Środki na zakup sprzętu dla oddziałów pulmonologicznych wrzucać będzie można także do firmowych puszek stacjonarnych (dotąd zarejestrowano ich 1088), wystawianych w sklepach (także marek kosmetycznych czy w drogeriach) oraz np. w salonach kosmetycznych.

Od wielu lat finałom WOŚP towarzyszą także akcje internetowe, licytacje i zbiórki organizowane przez producentów kosmetyków, drogerie i salony kosmetyczne. Rozpoczynają się one już na początku grudnia. Na razie tych informacji nie jest dużo, dlatego zachęcamy firmy działające w branży kosmetycznej do nadsyłania informacji w jaki sposób włączają się w tegoroczną zbiórkę dla WOŚP.

Jedną z pierwszych firm kosmetycznych, która ogłosiła utworzenie eSkarbonki jest Delia Cosmetics:

Natomiast salon masażu Anna Kobido zapowiedział zorganizowanie licytacji w dn. 28 stycznia: 

 

Zobacz ubiegłoroczne akcje firm kosmetycznych: Firmy kosmetyczne i drogerie kolejny rok grały z WOŚP

 

Przypominamy, jak firmy mogą wspierać finał WOŚP. Sposobów jest kilka:

Rozważ wsparcie Sztabu działającego w najbliższej okolicy, utworzenie firmowej eSkarbonki, ustawienie w swojej siedzibie puszki stacjonarnej bądź przekazanie przedmiotu na aukcje. Możesz wesprzeć wolontariuszy, przekazując posiłki lub napoje, zgłosić firmową drużynę do udziału w Biegu „Policz się z cukrzycą” bądź powalczyć o Złote Serduszka i Złote Karty Telefoniczne w ramach Licytacji Najbardziej Hojnych Darczyńców

– czytamy na stronie wosp.org.pl.

W ciągu 31 dotychczasowych finałów WOŚP zebrała blisko 2 mld złotych i kupiła 71,5 tys. urządzeń dla polskich szpitali. Ostatnią zbiórkę – w styczniu 2023 roku – dedykowano walce z sepsą. Dzięki zaangażowaniu sztabów i sympatyków udało się zebrać niemal 250 mln zł.

Patroni 32 finału WOŚP to m.in. Allegro (na platformie odbywa się co roku mnóstwo licytacji przedmiotów i usług), a także Biedronka i Lidl, w których można wrzucać pieniądze do puszek i kupić rozmaite przedmioty z logo finału WOŚP.

image

Lidl, jako partner 32 finału WOŚP

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

Biedronka, jako partner 32 finału WOŚP

wiadomoscikosmetyczne.pl

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.07.2025 15:30
Highlander Enterprise stawia na kosmetyki: marka 8belle debiutuje w regularnej sprzedaży
Za sterami marki stoi m.in. Sylwia Gołębiewska.8belle

Highlander Enterprise S.A. (do 2024 r. działająca jako Advanced Graphene Products S.A.) rozpoczęła 1 lipca 2025 r. sprzedaż własnej linii kosmetycznej 8belle. To pierwszy tak duży projekt spółki od czasu, gdy nowy zarząd i akcjonariat objęli stery około pół roku temu. Wprowadzenie marki poprzedziło pełne przygotowanie infrastruktury – od zapasów magazynowych po logistykę – tak, aby od pierwszego dnia obsłużyć wysyłkę do klientów biznesowych w modelu B2B.

W pierwszym etapie oferta 8belle obejmuje 3 kategorie produktów dla profesjonalnych stylistów: hybrydowe lakiery do paznokci, bazy oraz preparaty pielęgnacyjne do dłoni i paznokci. Dystrybucja prowadzona jest wyłącznie online poprzez własną platformę, co pozwala ograniczyć koszty i zautomatyzować sprzedaż. Spółka równolegle uruchamia zintegrowaną kampanię marketingową w kanałach offline i digital, aby maksymalnie wykorzystać potencjał ponad kilkudziesięciu tysięcy salonów kosmetycznych działających w Polsce i Europie Środkowej.

Kluczowym punktem zwrotnym była uchwała z 14 kwietnia 2025 r., w której zarząd zatwierdził trzy filary dalszego rozwoju: (1) segment kosmetyczny – linia 8belle oraz przejęta w marcu 2025 r. marka Brown as Berries Care; (2) segment odzieży UV – stroje kąpielowe marki Brown as Berries z opatentowaną tkaniną przepuszczającą słońce i chroniącą skórę filtrem SPF 35; (3) komercjalizację grafenu, w tym plany stworzenia hybrydowych lakierów z dodatkiem grafenu i zabezpieczenie tej technologii patentem. Dzięki dywersyfikacji spółka liczy na szybkie przejście z fazy inwestycji do generowania stabilnych przychodów i zysków.

Za rozwój segmentu kosmetycznego odpowiada Sylwia Gołębiewska – menedżerka, która wcześniej współtworzyła 3 rozpoznawalne marki: Diamond Cosmetics, Semilac oraz hi hybrid. Jej doświadczenie w budowaniu łańcucha dostaw i sieci dystrybucji ma zapewnić 8belle dynamiczny wzrost sprzedaży, a całej Highlander Enterprise – wykorzystanie efektu synergii między przemysłem grafenowym a branżą beauty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2025 14:27
Avon umacnia współpracę z drogeriami Rossmann
Kosmetyki Avon są dostępne w drogeriach Rossmann od  października ubiegłego roku. Teraz oferta kosmetyków i perfum będzie jeszcze szerszafot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Avon zwiększa swoją obecność w Rossmannie na jeszcze większą niż do tej pory skalę – od 1 lipca najbardziej znane kosmetyki i zapachy marki są dostępne w większości drogerii. Jak podkreśla Rossmann, jest to kolejny etap rozwijającej się współpracy z Avonem, w ramach którego znacząco zwiększy się liczba punktów sprzedaży oraz zakres dostępnego asortymentu.

Nową odsłonę współpracy Avon i Rossmanna wspierać będzie Maffashion – popularna influencerka i ambasadorka Avonu. Jej wizerunek pojawi się na ekspozycjach kosmetyków do makijażu oraz w kanałach social media.

Zależy nam na tym, aby być blisko naszych klientów. Nasze produkty dodają im pewności siebie i energii, a stosunek ich ceny do jakości jest na świetnym poziomie. Rossmann to nasz strategiczny partner w budowaniu nowoczesnego, omnichannelowego modelu kontaktu z klientem, łączącego wygodę zakupów stacjonarnych z siłą naszych konsultantek, które wciąż są sercem marki Avon – wyjaśnia Adrian Adamczyk, Head of Omnichannel Avon Polska.

Zobacz też: Adrian Adamczyk, Avon: Wierzymy, że siła naszej marki tkwi w relacjach – a Konsultantki są ich sercem

Co nowego z Avonu pojawi się w Rossmannie?

Avon jako marka nr 1 w sprzedaży perfum na świecie, w nowej odsłonie współpracy z siecią Rossmann oferuje oczywiście swoje kultowe zapachy. Klienci będą mogli kupić bestsellery takie jak: Little Black Dress, Perceive czy Incandessence, ale również nieoczywiste i zaskakujące kompozycje z nowej linii Perfect Nonsense.

Nowa oferta makijażowa to m.in. znane i lubiane kredki Glimmerstick, perełki brązujące czy olejki do ust, oraz tegoroczne innowacje marki – m.in. pomadki Ultra Colour, błyszczyki vinylowe, czy najnowszy tusz do rzęs Fanomenal.

Zobacz więcej: Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami

Rozszerzamy nasz asortyment makijażowy, podkreślając segment pielęgnacji ust, w którym mamy bardzo ciekawą ekspertyzę, będąc producentem nr 1 tego segmentu, zarówno lokalnie jak i globalnie. Nasza oferta będzie regularnie odświeżana, zaskoczymy shopperów Rossmanna nieoczywistymi współpracami i sezonowymi kolekcjami! – zapowiada Adrian Adamczyk.

Nowe kanały, ale ta sama misja

Rozszerzenie obecności Avon w Rossmannach to kolejny krok w realizacji szerszej strategii wielokanałowej, której celem jest zapewnienie klientom wygodnego dostępu do ulubionych kosmetyków w wygodny sposób. Natomiast pełna oferta asortymentowa dostępna jest w sklepie internetowym Avon oraz tradycyjnie u konsultantek sieci.

Jak przypomina Avon, wszystkie kosmetyki i produkty marki mają akredytację Leaping Bunny w programie Cruelty Free International. Avon jest częścią Grupy Natura &Co.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 01:48