StoryEditor
Producenci
04.01.2024 13:00

W tym roku WOŚP zagra, by zadbać o płuca po pandemii. Jak branża kosmetyczna włączy się w zbiórkę?

<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>

Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  

/ mat. prasowe/WOŚP
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>

Biedronka, jako partner 32 finału WOŚP

/ wiadomoscikosmetyczne.pl
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>

Biedronka, jako partner 32 finału WOŚP

/ wiadomoscikosmetyczne.pl
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>

Lidl, jako partner 32 finału WOŚP

/ wiadomoscikosmetyczne.pl
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>
<p>Jurek Owsiak, założyciel i prezes fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy z puszką 32 finału WOŚP  </p>
Gallery
32. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się w niedzielę 28 stycznia 2024 roku. Od wielu lat uczestnicy rynku kosmetycznego przez cały styczeń wspierają finałową zbiórkę pieniędzy, organizując akcje internetowe, licytacje i wystawiając puszki w swoich siedzibach, sklepach czy salonach.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy ogłosiła, że celem 32 finału WOŚP bedzie zakup sprzętu do diagnozowania, monitorowania i rehabilitacji chorób płuc pacjentów na oddziałach pulmonologicznych dla dzieci i dorosłych. Mottem zbiórki jest „Tu wszystko gra OK!”.

Fundacja planuje kupić urządzania diagnostyki obrazowej (m.in. rezonanse magnetyczne i aparaty ultrasonograficzne), diagnostyki czynnościowej (m.in. polisomnografy i przenośne spirometry), diagnostyki endoskopowej (m.in. systemy do badań bronchoskopowych w nawigacji wewnątrzoskrzelowej i bronchoskopy), a także urządzenia do rehabilitacji pulmonologicznej wykorzystywanej w terapii chorych po przeszczepieniu płuc oraz do torakochirgurgii (m.in. systemy elektrokoagulacji i kriosondy).

Finał WOŚP to jednodniowa zbiórka publiczna, organizowana przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Wspomagają ją sztaby, które organizują wydarzenie wśród lokalnych społeczności. W tym roku będzie ich 1685 (o 32 więcej niż przed rokiem), z czego 101 zlokalizowanych zostanie poza granicami Polski: w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, Holandii, Norwegii, Szwajcarii, Indonezji, Irlandii, Belgii, Niemczech, Austrii, Francji, Japonii, Hiszpanii, Chorwacji, Australii, Włoszech, Tajlandii, Luksemburgu, Kanadzie, Czechach, Singapurze, Egipcie i na Cyprze.

Pieniądze na WOSP, jak co roku, zbierać będą wolontariusze. W sumie ma ich być 120 tysięcy. Dotychczas zarejestrowano ponad 45 tys. osób. Środki na zakup sprzętu dla oddziałów pulmonologicznych wrzucać będzie można także do firmowych puszek stacjonarnych (dotąd zarejestrowano ich 1088), wystawianych w sklepach (także marek kosmetycznych czy w drogeriach) oraz np. w salonach kosmetycznych.

Od wielu lat finałom WOŚP towarzyszą także akcje internetowe, licytacje i zbiórki organizowane przez producentów kosmetyków, drogerie i salony kosmetyczne. Rozpoczynają się one już na początku grudnia. Na razie tych informacji nie jest dużo, dlatego zachęcamy firmy działające w branży kosmetycznej do nadsyłania informacji w jaki sposób włączają się w tegoroczną zbiórkę dla WOŚP.

Jedną z pierwszych firm kosmetycznych, która ogłosiła utworzenie eSkarbonki jest Delia Cosmetics:

Natomiast salon masażu Anna Kobido zapowiedział zorganizowanie licytacji w dn. 28 stycznia: 

 

Zobacz ubiegłoroczne akcje firm kosmetycznych: Firmy kosmetyczne i drogerie kolejny rok grały z WOŚP

 

Przypominamy, jak firmy mogą wspierać finał WOŚP. Sposobów jest kilka:

Rozważ wsparcie Sztabu działającego w najbliższej okolicy, utworzenie firmowej eSkarbonki, ustawienie w swojej siedzibie puszki stacjonarnej bądź przekazanie przedmiotu na aukcje. Możesz wesprzeć wolontariuszy, przekazując posiłki lub napoje, zgłosić firmową drużynę do udziału w Biegu „Policz się z cukrzycą” bądź powalczyć o Złote Serduszka i Złote Karty Telefoniczne w ramach Licytacji Najbardziej Hojnych Darczyńców

– czytamy na stronie wosp.org.pl.

W ciągu 31 dotychczasowych finałów WOŚP zebrała blisko 2 mld złotych i kupiła 71,5 tys. urządzeń dla polskich szpitali. Ostatnią zbiórkę – w styczniu 2023 roku – dedykowano walce z sepsą. Dzięki zaangażowaniu sztabów i sympatyków udało się zebrać niemal 250 mln zł.

Patroni 32 finału WOŚP to m.in. Allegro (na platformie odbywa się co roku mnóstwo licytacji przedmiotów i usług), a także Biedronka i Lidl, w których można wrzucać pieniądze do puszek i kupić rozmaite przedmioty z logo finału WOŚP.

image

Lidl, jako partner 32 finału WOŚP

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

Biedronka, jako partner 32 finału WOŚP

wiadomoscikosmetyczne.pl

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2025 15:41
Shiseido z dużymi stratami po trzech kwartałach 2025 roku
Największe spadki sprzedaży Shiseido odnotowało w obydwu AmerykachShutterstock

Japoński koncern Shiseido odnotował stratę netto w wysokości blisko 250 mln euro w okresie od stycznia do września 2025. Rok temu w analogicznym okresie firmie udało się wygenerować zysk na poziomie 4,2 mln euro.

Przychody Shiseido do września wyniosły łącznie 693 817 mln jenów (3 893 mln euro), co oznacza spadek o 4 proc. Przychody koncernu w Japonii wzrosły zaledwie o 0,1 proc. do 1 229 mln euro, podczas gdy w Chinach i w kanałach sprzedaży detalicznej w sektorze travel retail spadły o 7,6 proc. do 1 347 mln euro.

Sprzedaż spółki w regionie EMEA wyniosła 539 mln euro, co stanowi wzrost o 5 proc., podczas gdy w obu Amerykach odnotowano spadek aż o 10,3 proc. do 439 mln euro. W pozostałych regionach Azji i Pacyfiku spadek wyniósł 1,4 proc. do 295 mln euro.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Koszty sprzedaży (koszt sprzedanych towarów) wyniósł łącznie 908 mln euro, co oznacza spadek o 4 proc., a koszty sprzedaży ogólne i administracyjne spadły o 6,2 proc. do 2921 mln euro. W bieżącym kwartale spółka utworzyła nadzwyczajne obciążenie księgowe w wysokości 263 mln euro z powodu słabszych wyników w obu Amerykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 00:54