StoryEditor
Producenci
30.09.2021 00:00

Wella zatrudni 200 osób w swoim łódzkim centrum  

Wella Company rekrutuje pracowników do nowego Centrum Usług Wspólnych w Łodzi. W najbliższych miesiącach w nowym oddziale znajdzie zatrudnienie 200 osób w finansach i dziale IT.

Wella Company poszukuje pracowników do swojego Centrum Usług Wspólnych w Łodzi. Do aplikowania zachęca osoby z generacji Z, które chcą zdobywać doświadczenie i rozwijać swoje umiejętności, ale równocześnie znają swoją wartość i oczekują, że będą docenieni przez pracodawcę. Otrzymają m.in. możliwość elastycznej pracy.

Wella Company istnieje na rynku od niecałego roku (a w maju zapowiedziała otwarcie centrum usług finansowych i IT w Łodzi). Przekształciła się w niezależny start-up kosmetyczny, który jednak bazuje na 140-letniej spuściźnie znanych na całym świecie marek do włosów, paznokci i produktów do stylizacji, takich jak Wella Professionals, OPI, GHD, Londa czy Clairol. Zatrudnia ponad 6 tys. pracowników w ponad 100 krajach na całym świecie.

Łódź stanie się jednym z ośrodków firmy, w którym zatrudnienie w finansach i dziale IT znajdzie 200 osób.

– Poszukujemy osób nie tylko rzucających wyzwanie konwencjom, ale także osób, które dzięki swojej ciekawości świata proponują nowe sposoby myślenia i wspólnie szukają rozwiązań dla złożonych problemów. Poszukujemy liderów, którzy dążą do wyników, działają sprawnie, z łatwością dostosowują się do zmieniających się warunków i pasjonują się rozwojem ludzi. Pracujemy z otwartością umysłu i nastawieniem na niestandardowe działania – wyjaśnia Shalinee Basak, wiceprezes ds. globalnych talentów, Wella Human Resources.

Centrum Usług Wspólnych w Łodzi działa od 1 kwietnia 2021 r., a w lipcu Wella rozpoczęła rekrutację do swojego nowego centrum. Do tej pory zatrudnionych było w nim 40 osób, w tym 6 informatyków i 31 osób w dziale finansów. Celem Wella Company jest przyjęcie 200 osób na liczne stanowiska w dziale finansów, IT i HR.

– Wśród zatrudnionych przez nas osób jest wielu pracowników dopiero rozpoczynających swoją przygodę na rynku pracy – osoby te są zatrudnione przede wszystkim w dziale finansów Centrum Usług Wspólnych. To ogromna szansa dla nas jako firmy, ale także dla nich – Wella to świetne miejsce do rozpoczęcia kariery, zdobycia pierwszego doświadczenia zawodowego oraz poznania kultury pracy w dużej organizacji – zauważa Agata Kowalska-Pulit, SSC site leader.

Wella Company prowadzi rekrutację także wśród studentów.

– Otwierając nowe Centrum Usług Wspólnych w Łodzi i myśląc o specjalistach, których chcemy zatrudnić, nie mogliśmy pominąć studentów, których w Łodzi jest aż 76 tys. W celu usystematyzowania rekrutacji wśród studentów rozważamy nawiązanie współpracy z biurami karier dwóch kluczowych łódzkich uczelni – Uniwersytetem Łódzkim i Politechniką Łódzką – komentuje Maureen Davila, EE HR manager.

Nowe Centrum Usług Wspólnych należące do Wella Company będzie zlokalizowane w Bramie Miasta Łódź, nowoczesnym kompleksie biurowym, posiadającym zielony certyfikat LEED. Lokalizacja zapewnia też dogodny dojazd do pracy zarówno komunikacją miejską, jak i prywatną oraz dogodne połączenie z Warszawą. Siedziba Wella Company będzie znajdować się na 13 piętrze budynku, zapewniając widok na miasto.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 11:41