StoryEditor
Producenci
22.05.2013 00:00

Wielka akcja promocyjna Neutrogeny w sieci drogerii Sekret Urody

W drogeriach Sekret Urody rusza akcja promocyjna marki Neutrogena obejmująca szereg działań na terenie sklepów. 501 ekspedientek drogerii zostało ubranych w koszulki z logo marki. Będą polecać kosmetyki Neutrogena klientom i za ich odsprzedaż będą nagradzane przez producenta (Johnson & Johnson). Producent ogłosił też konkurs na zbudowanie najładniejszej ekspozycji i wyposażył drogerie Sekret Urody w szereg materiałów POS z logo marki, m.in. displaye, plakaty, wobblery. Akcja „Ciesz się latem z Neutrogeną” jest komunikowana również na stronie internetowej Sekretów Urody i na fan page’u.

Dodatkowo sms-y wysyłane z centralnego serwera sieci przypominają o niej właścicielom sklepów. Produkty Neutrogena znalazły się również w gazetce reklamowej i kwartalniku konsumenckim Sekret Urody, który w czerwcu będzie rozdawany w sklepach. – Jest to pierwsza na tak szeroką skalę i pierwsza zorganizowana we współpracy z siecią drogerii Sekret Urody, bardzo innowacyjna akcja – podkreśla Marcelina Pabian, regionalny kierownik sprzedaży w Johnson & Johnson Polska. – Ma ona na celu przede wszystkim zmianę postrzegania marki wśród konsumentów, która do tej pory była uważana za typowo zimową. Tymczasem mamy mnóstwo innych produktów, w tym produkty do pielęgnacji stóp które zapewniają doskonałą pielęgnację przez cały rok. Jeszcze nigdy nie prowadziliśmy akcji, która skupiałaby się nie tylko na działaniach odsprzedażowych, ale równocześnie też na budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Zaplanowanie i zorganizowanie akcji było możliwe dzięki bardzo silnej współpracy pomiędzy naszą firmą a Sekretami Urody – dodaje.
Akcja w sklepach zbiega się z kampanią reklamową marki, która będzie prowadzona równolegle w telewizji, prasie oraz w internecie. Przedstawiciele Neutrogeny osobiście sprawdzą efektywność działań w sklepach. – Będziemy odwiedzać drogerie, pytać o przebieg akcji, odczucia sprzedawców i konsumentów – mówi Marcelina Pabian. Zapowiada również szkolenia produktowe dla właścicieli i personelu sklepów na temat Neutrogeny oraz innych brandów z portfolio Johnson & Johnson.



ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.09.2025 12:33
Der Spiegel: Historyczka odkryła powiązania Weledy z obozem w Dachau
Weleda ma, według Anne Sudrow, powiązania z obozem w Dachau.SchmiAlf, CC BY 4.0, via Wikimedia Commons

Naturalne kosmetyki Weleda, dostępne dziś powszechnie w niemieckich drogeriach, mają według „Der Spiegel” niechlubną historię związaną z okresem nazizmu. Z badań historyczki Anne Sudrow, przeprowadzonych na zlecenie Miejsca Pamięci Dachau, wynika, że firma miała bliskie powiązania z SS, w tym z obozem koncentracyjnym Dachau pod Monachium. Weleda dostarczała m.in. krem, który – jak twierdzi tygodnik – mógł być wykorzystywany w eksperymentach medycznych na więźniach obozu.

Według ustaleń Sudrow, Weleda w czasach III Rzeszy pozyskiwała zioła lecznicze z gospodarstwa prowadzonego przez SS w Dachau. Tamtejsza „plantacja”, prowadzona zgodnie z metodami rolnictwa biodynamicznego, opierała się na pracy przymusowej więźniów. Z kolei należąca do SS placówka badawcza ds. żywienia i wyżywienia (DVA) prowadziła doświadczenia rolnicze w oparciu o metody Demeter. Powiązania między środowiskiem antropozoficznym, rolnictwem biodynamicznym a strukturami SS były w tym czasie – jak podkreślają badania – bardzo ścisłe.

„Spiegel” podaje, że lekarz SS Sigmund Rascher, antropozof i absolwent szkoły Waldorf, prowadził w Dachau eksperymenty z hipotermią, w których testował m.in. środki przeciwmrozowe. W wyniku jego badań życie straciło wielu więźniów. Weleda miała wówczas dostarczać krem przeciw odmrożeniom, który mógł być używany w tych doświadczeniach. Sudrow wskazuje także na powiązania personalne – były kierownik ogrodu roślin leczniczych firmy, Frank Lippert, od 1941 r. pracował dla SS, wykorzystując pracę przymusową więźniów, a jednocześnie pozostawał w kontakcie z dawnym pracodawcą.

Firma Weleda w swojej historii wspomina o dostawach kremu dla SS, ale nie potwierdza, by został on użyty do eksperymentów na ludziach. „Spiegel” zwraca uwagę, że według oficjalnych stanowisk działalność Lipperta w Dachau nie miała związku z jego wcześniejszą pracą w spółce. Jednak nowe ustalenia Sudrow rzucają światło na skomplikowaną i niejednoznaczną rolę antropozofów i firm związanych z rolnictwem biodynamicznym w okresie nazizmu, podważając dotychczasowy obraz środowiska wyłącznie jako ofiar reżimu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.09.2025 09:31
IFF inwestuje 10 milionów euro w rozbudowę LMR Naturals w Grasse
IFF to globalny gracz w sektorze produkcji aromatów.IFF

Amerykańska firma IFF, specjalizująca się w produkcji aromatów i kompozycji zapachowych, ogłosiła zakończenie rozbudowy swojego zakładu LMR Naturals w Grasse we Francji. Inwestycja o wartości 10 milionów euro zwiększyła powierzchnię kompleksu o 75 proc., do 4 687 mkw. Rozszerzenie ma umożliwić opracowywanie nowej generacji naturalnych składników, które – jak podkreśla spółka – będą kształtować przyszłość segmentu luksusowych perfum.

Nowa infrastruktura obejmuje zaawansowaną halę pilotażową, której zadaniem jest przyspieszenie rozwoju składników naturalnych. Uzupełnieniem kompleksu jest pole eksperymentalne zlokalizowane w pobliżu zakładu, zapewniające bezpośredni dostęp do materiałów roślinnych. Pozwoli to nie tylko na głębsze badania nad potencjałem botanicznym, ale także na szybsze wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w produkcji surowców dla branży perfumeryjnej i spożywczej.

W wyniku rozbudowy pod jednym dachem pracować będzie ponad 30 ekspertów z obszaru badań i rozwoju. Według zarządu IFF ma to istotnie zwiększyć zdolność spółki do odpowiadania na rosnący popyt na składniki naturalne o potwierdzonym pochodzeniu, wysokiej jakości i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma planuje w nowej strukturze wprowadzać od czterech do sześciu nowych produktów rocznie.

LMR Naturals zostało założone w 1983 roku przez Monique Remy i od 2000 roku należy do IFF. Obecnie dostarcza składniki do perfum, kosmetyków, a także do produktów do pielęgnacji domu i tkanin oraz do aromatów spożywczych. Rozbudowa zakładu w Grasse – uznawanego za światową stolicę perfum – ma umocnić pozycję IFF jako jednego z liderów innowacji w dziedzinie składników naturalnych i wspierać globalny rozwój rynku perfumeryjnego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. wrzesień 2025 14:55