StoryEditor
Producenci
14.03.2022 00:00

Właściciel Holland & Barrett wyklucza rosyjskich oligarchów ze swoich władz

Sieć międzynarodowych sklepów Holland & Barrett posiadająca w swojej ofercie produkty prozdrowotne takiej jak żywność, suplementy diety, kosmetyki naturalne oraz produkty wellness postanowiła zdystansować się od rosyjskich oligarchów działających w strukturach firmy.

Trzech kolejnych rosyjskich miliarderów zrezygnowało w tym tygodniu z funkcji pełnionych w firmie. German Khan i Alexey Kuzmichev, oboje należący do zespołu założycielskiego oraz Andrei Kosogov, rosyjski biznesmen, przestali piastować swoje dotychczasowe stanowiska.

Decyzja ta jest klejonym krokiem po odejściu członków zarządu: Michaiła Fridmana, kolejnego ze współzałożycieli oraz Petra Avena, rosyjskiego polityka, którego aktywa zostały zamrożone z powodu powiązań z prezydentem Putinem. Te dwie osoby zostały też objęte unijnymi sankcjami – informuje portal Cosmetics Business.

Wszyscy akcjonariusze zgodzili się zrezygnować z dywidendy na sfinansowanie pomocy dla broniącej się przed rosyjską inwazją Ukrainie. Darowizna w wysokości 150 mln dolarów została przeznaczona na pomoc osobom dotkniętym wojną.

Nowy zarząd i ja skupimy się na ochronie ogromnego wkładu ekonomicznego i społecznego, jaki wnosi Holland & Barrett. Jestem również zdeterminowany, aby zapewnić ochronę 120 000 miejsc pracy w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Europie – powiedział powiedział Mervyn Davies, prezes LetterOne, do którego należy sieć Holland & Barrett.

Założona w 1870 roku firma Holland & Barrett stała się największym sprzedawcą detalicznym produktów zdrowotnych i odnowy biologicznej w Europie, posiadającym ponad 1600 sklepów w 18 krajach na całym świecie, w tym sklepy własne i franczyzowe. 

Przeczytaj również: Blix podpowiada konsumentom jak wspierać Ukrainę

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.12.2024 11:43
Nowa era wyszukiwania w Oriflame: 150 proc. wzrost efektywności dzięki sztucznej inteligencji
Oriflame

Firma Oriflame zrewolucjonizowała swoje narzędzie wyszukiwania w handlu internetowym, wprowadzając platformę opartą na sztucznej inteligencji. Dzięki współpracy z Lucidworks, firma osiągnęła imponujące rezultaty – wzrost wykorzystania popularnych haseł wyszukiwania o 150 proc., wyższe wskaźniki konwersji i zaangażowanie setek tysięcy użytkowników.

Oriflame, globalny lider w network marketingu obecny na ponad 60 rynkach świata, stanęło przed wyzwaniem związanym z różnorodnością swojej bazy klientów i języków. Firma potrzebowała narzędzia wyszukiwawczego, które poradzi sobie z obsługą ponad 50 języków, różnorodnymi synonimami oraz wymaganiami doświadczonych sprzedawców i zwykłych konsumentów. Dotychczasowe rozwiązanie, oparte na technologii Solr, nie spełniało oczekiwań – brak trafnych wyników wyszukiwania powodował frustrację klientów i negatywnie wpływał na wskaźniki konwersji.

Decyzja o współpracy z Lucidworks przyniosła rewolucyjne zmiany. Nowa platforma zapewniła stabilność i niezawodność, szczególnie istotne podczas sezonowych szczytów ruchu na międzynarodowych rynkach. Dodatkowo system został zoptymalizowany pod kątem nowo opracowanej aplikacji mobilnej. Wyniki wdrożenia mówią same za siebie – wykorzystanie popularnych haseł wzrosło o 150 proc., co znacząco poprawiło doświadczenie zakupowe użytkowników, a wzrost wskaźników konwersji wskazuje na efektywność w zwiększaniu sprzedaży.

Tylko w jednym kwartale z nowego narzędzia wyszukiwania skorzystało ponad 800 000 użytkowników, co dowodzi, jak kluczową rolę odgrywa wyszukiwarka w strategii internetowej Oriflame. Firma podkreśla, że zastosowanie technologii Lucidworks to nie tylko innowacja, ale również odpowiedź na konkretne potrzeby klientów w różnych częściach świata.

Czytaj także: Oriflame odnotowuje spadek sprzedaży w trzecim kwartale 2024 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.12.2024 09:00
Bic przejmuje markę Tangle Teezer
Tangle Teezer

Francuska firma Bic, znana z produkcji artykułów piśmienniczych, zapalniczek i maszynek do golenia, ogłosiła przejęcie brytyjskiej marki Tangle Teezer. Londyńska marka, specjalizująca się w szczotkach do rozczesywania włosów, osiągnęła w 2024 roku imponującą sprzedaż na poziomie 70 milionów euro.

Założona w 2007 roku marka Tangle Teezer w ciągu ostatnich czterech lat podwoiła swoją wielkość, stając się jednym z liderów w swojej kategorii. Dzięki innowacyjnemu podejściu do pielęgnacji włosów, firma zyskała globalne uznanie za wysoką jakość i przystępne ceny produktów. Obecnie Tangle Teezer osiąga roczną sprzedaż na poziomie 70 mln euro, co jest wynikiem dynamicznego wzrostu i skutecznej strategii rynkowej.

Bic podkreśla, że przejęcie Tangle Teezer wpisuje się w strategię rozwijania produktów odpowiadających na potrzeby konsumentów. Prezes Bic, Gonzalve Bich, zaznaczył, że obie firmy łączy duch innowacji i przedsiębiorczości, a także wspólna wizja tworzenia przystępnych cenowo i łatwych w użyciu produktów. Dzięki globalnemu zasięgowi Bic, marka Tangle Teezer ma szansę na dalsze umacnianie pozycji na rynku i rozwój nowatorskich rozwiązań w pielęgnacji włosów.

Przejęcie oznacza również zakończenie współpracy Tangle Teezer z funduszem Mayfair Equity Partners, który był właścicielem marki od 2021 roku. Prezes Tangle Teezer, James Vowles, wyraził nadzieję na dalszy rozwój marki pod skrzydłami Bic.

Czytaj także: Tangle Teezer liczy na rozwój dzięki innowacjom

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. grudzień 2024 08:52