StoryEditor
Producenci
07.01.2019 00:00

Właściciel marki lakierów hybrydowych Claresa wchodzi na giełdę

4Mass – spółka z branży kosmetycznej, działająca w segmencie produkcji i dystrybucji produktówz kategorii manicure i pedicure – 10 stycznia zadebiutuje na rynku NewConnect.  Firma specjalizuje się w produkcji lakierów hybrydowych, które sprzedaje głównie pod marką Claresa w kanale e-commerce, a także pod indywidualnymi markami sieci detalicznych oraz drogerii. 

4Mass pozyskała w ramach oferty prywatnej i publicznej, blisko 3 mln zł. Pieniądze zostały przeznaczone na rozbudowę sieci dystrybucji, prace nad system informatycznym i zwiększenie swojej pozycji w kanale e-commerce, a także na rozbudowę parku maszynowego.  Obecne moce produkcyjne firmy to 50 tys. sztuk lakierów dziennie na jednej zmianie.

W związku z pozyskaniem kapitału, zdecydowaliśmy się na dołączenie do grona spółek notowanych
na NewConnect. Obecność na giełdzie pozwoli zwiększyć rozpoznawalność firmy oraz naszych marek własnych w oczach kontrahentów i instytucji finansowych
– komentuje Sławomir Lutek, prezes spółki 4Mass.

Kluczowymi produktami w ofercie 4Mass są lakiery hybrydowe  i klasyczne. Główną marką spółki jest Claresa obecna na rynku od 2016 r. W październiku 2018 r. 4Mass wprowadził również na rynek także markę Meggy. W portfolio spółki znajduje się także marka Stylistic – akcesoria i produkty wykorzystywane do manicure i pedicure. Spółka planuje uruchomienie kolejnych marek, skierowanych głównie do profesjonalnych salonów, które oprócz najwyższej jakości lakierów, zawierać będą pełną gamę akcesoriów oraz produktów do pielęgnacji dłoni i stóp.

Firma, poza produkcją i dystrybucją produktów własnych, zajmuje się również wytwarzaniem lakierów hybrydowych oraz klasycznych na zlecenie klientów pod ich markami – są to zarówno współprace długoterminowe jak i jednorazowe zlecenia. Spółka produkuje obecnie markę dla jednej z największych sieci detalicznych w Europie oraz kilku mniejszych podmiotów o zasięgu ogólnopolskim.

Do realizacji działalności produkcyjnej 4Mass wykorzystuje zarówno linie automatyczne, jak również stanowiska do tzw. krótkich serii produkcyjnych. Produkty oraz półprodukty wykorzystywane w procesie produkcyjnym importowane są z Chin, Niemiec i Francji. Działalność operacyjna 4Mass odbywa się w zakładzie produkcyjnym w Radomiu, na który składają się hale produkcyjne oraz magazyn, o łącznej powierzchni 2200 m kw.

Od I do III kwartału 2018 r. spółka osiągnęła zysk netto w wysokości ponad 0,77 mln zł czyli o 231 proc. więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Przychody spółki po pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 wynosiły 8,85 mln zł, natomiast w analogicznym okresie w 2017 roku utrzymały się na poziomie 3,57 mln zł – jest to wzrost o 148 proc.

– Istotny wpływ na polepszenie wyników miały zlecenia produkcji innych marek dla sieci handlowych oraz podmiotów z branży kosmetycznej. W najbliższym czasie planujemy skupić się na rozwoju i zwiększeniu rozpoznawalności swoich marek, w szczególności marki Claresa  – podsumowuje Sławomir Lutek.

Przychody osiągane w wyniku sprzedaży marek własnych w 2017 roku stanowiły 75 proc. przychodów spółki, po dziewięciu miesiącach 2018 roku marki własne generowały 21 proc. sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 19:52