StoryEditor
Producenci
15.09.2020 00:00

Wody perfumowane Blossom Collection ze złotą Perłą Rynku Kosmetycznego

Inspirowana kwiatowymi trendami linia Blossom Collection otrzymała złoty medal w badaniu Perły Rynku Kosmetycznego w kategorii Wody toaletowe i perfumowane dla kobiet.

Zapachy kwiatowe to najpopularniejsza grupa perfum na rynku. Szczególnie kultowe są nuty róży, jaśminu oraz czarnej orchidei. Nie zabrakło ich w inspirowanej kwiatowymi trendami linii Blossom Collection, w której każdy florystyczny motyw opowiada swoją indywidualną historię. Ich efektem są ciekawe, nowoczesne zapachy, które świetnie sprawdzają się zarówno na co dzień, jak i na wielkie wyjścia.

Różnorodność niebanalnych kompozycji zapachowych i eleganckie flakony są dowodem, że linia została stworzona z myślą o najbardziej wymagających klientkach. Równocześnie jej atrakcyjna cena pozwala każdej kobiecie poczuć się absolutnie wyjątkowo.

Kolekcja Blossom stale się powiększa, nie tylko o nowe zapachy (początkowo były dwa, teraz jest ich sześć), ale także o nowe produkty. Aktualnie w linii znaleźć możemy: wody perfumowane, miniaturowe perfumy, dezodoranty, mgiełki do ciała, kremy do rąk, mydła do ciała oraz nowość na rynku perfumeryjnym – Gliter Body Mist – lekkie mgiełki do ciała z dodatkiem brokatu, który pięknie rozświetla skórę i nadaje jej efekt glow.

Dynamiczny rozwój kolekcji Blossom oraz niezwykle ciepłe jej przyjęcie przez konsumentów sprawiły, że – zgodnie z decyzją firmy Uroda Polska, właściciela marki – już wkrótce Blossom Collection nie będzie jedną z linii w portfolio BI-ES, a stanie się zupełnie niezależną marką.

Zapachy kolekcji:

Blossom Meadow – zielona łąka w wiosennym rozkwicie

Blossom Garden – rajski ogród pełen peonii, jaśminu i białych kwiatów

Blossom Roses – zmysłowe połączenie róży z szafranem, paczulą i piżmem

Blossom Orchid – intrygujący zapach orchidei uznawanej za silny afrodyzjak

Blossom Avenue – esencja uwodzicielskiego lichii i słodkiej brzoskwini

Blossom Hills – miłosny eliksir, w którym króluje subtelna nuta róży

W opinii jurorów badania Perły Rynku Kosmetycznego (przedstawicieli najbardziej liczących się na rynku sieci handlowych):

„Piękne kwiatowe zapachy, jak na tę cenę dość trwałe”

„Zapachy godne markowych perfumerii, nie ustępujące trwałością i kompozycjami zapachowymi markom międzynarodowym”

„Dobry koncept, świetne opakowania, ładne zapachy”

„Przyjemny, słodki, kwiatowy zapach, który utrzymuje się dość długo”

„Całkiem udane zapachy – kwiatowe, ale nieprzytłaczające. Raczej subtelne”

„Ciekawe nuty zapachowe, aspirujące do selektywnych perfum”

„Świeże kwiatowe nuty, długo utrzymują się na skórze. Dobra jakość wykonania flakonu”

„Przystępne ceny. Produkty widoczne w mediach społecznościowych i w prasie branżowej”

„Zaskakująco trwałe. Kolorowe, acz eleganckie flakony, zachęcają nie tylko do zakupu, ale także do postawienia w widocznym miejscu na łazienkowej półce"

„Wygodne, ergonomiczne opakowanie. Atrakcyjna cena w połączeniu z dużą pojemnością i wysoka jakością produktu"

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 04:17