StoryEditor
Producenci
07.09.2020 00:00

Wzrasta zainteresowanie składnikami z recyklingu w przemyśle kosmetycznym

Produkty uboczne żywności są coraz częściej przetwarzane jako surowce przez przemysł kosmetyczny. Trend nabiera tempa, ponieważ pandemia koronawirusa wstrząsnęła tradycyjnymi łańcuchami dostaw naturalnych składników kosmetycznych - informuje Premium Beauty News.

Trend ten wzrośnie w miarę przesuwania się przemysłu kosmetycznego w kierunku regionalnych łańcuchów dostaw surowców, a także opracowywania produktów dla gospodarki o obiegu zamkniętym. Produkty uboczne żywności są już uznawane za źródło naturalnych składników. Niektóre składniki, takie jak olej z ziaren palmowych, są szeroko stosowane w kosmetykach i produktach do pielęgnacji ciała.

Według Ecovia Intelligence zapotrzebowanie na takie surowce jest większe ze względu na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na naturalne i organiczne produkty do pielęgnacji ciała. Dążenie do zrównoważonego rozwoju jest kolejnym głównym motorem napędowym, a firmy kosmetyczne i produkujące składniki zobowiązują się do stosowania w swoich recepturach większej ilości składników pochodzenia roślinnego i naturalnych.

W opinii firmy zajmującej się badaniem rynku, w tym roku wzrośnie zainteresowanie składnikami pochodzącymi z recyklingu. w istocie pandemia COVID-19 zakłóciła dostawy naturalnych składników. Rzeczywiście, na zbiór i przetwarzanie materiałów roślinnych wpłynęły środki nadzwyczajne wprowadzone przez władze krajowe. Nabywcy składników również doświadczyli wyższych kosztów transportu i opóźnień z powodu środków kwarantanny w portach. W związku z tym pandemia skłoniła wielu operatorów do rozważenia regionalnych, jeśli nie lokalnych, źródeł zaopatrzenia w naturalne składniki. Produkty uboczne żywności są coraz częściej postrzegane jako trwałe źródło takich materiałów.

Jak wyjaśnia Ecovia Intelligence, firmy kosmetyczne i środków higieny osobistej szukają obecnie możliwości przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Duże koncerny, takie jak Unilever i P&G, opracowują systemy zero waste i przechodzą na zrównoważone materiały opakowaniowe. Ponieważ usuwanie odpadów jest jedną z cech gospodarki o obiegu zamkniętym, upcykling jest szansą dla takich firm. Oczekuje się też, że stopień wykorzystania składników z recyklingu wzrośnie, ponieważ firmy kosmetyczne przekształcają swoje produkty przy użyciu składników pochodzących z odpadów.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 20:48