StoryEditor
Producenci
11.05.2021 00:00

Wzrost przychodów Miraculum wypracowała akcja marketingowa dla marki Pani Walewska

Zarząd Miraculum przekazał szacowane informacje o przychodach w kwietniu 2021 roku oraz za okres styczeń-kwiecień 2021 w odniesieniu do analogicznego okresu 2020. Przychody ze sprzedaży samych kosmetyków wzrosły w kwietniu o 52 proc. r/r.

W kwietniu 2021 roku Miraculum miało przychody ze sprzedaży netto na poziomie 1,642 mln złotych, co stanowi wzrost o 3 proc. w stosunku do kwietnia 2020 roku, kiedy wyniosły one 1,593 mln złotych. Jednak w kwietniu 2020 r. przychody ze sprzedaży środków ochrony osobistej (płyny do dezynfekcji, maseczki) wyniosły 564 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie tego roku sprzedaż ta stanowi już tylko 74 tys. zł. Oznacza to znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży kosmetyków w kwietniu – o 52 proc. r/r.

Na wynik osiągnięty w kwietniu wpływ miała akcja marketingowa z siecią Stokrotka przeprowadzona z okazji 50-lecia marki Pani Walewska, a także dostawy na rynki eksportowe takie jak: Łotwa, Estonia, Litwa, Rumunia i Słowacja.

Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum, komentując wyniki spółki zapowiedział, że podobna akcja do tej przeprowadzonej z siecią Stokrotka, w najbliższych dniach rozpocznie się w sklepach Intermarche.

– Tego typu działania realnie przekładają się nie tylko na rozpoznawalność marki, ale również na sprzedaż – wyjaśnił.

Narastająco, w okresie styczeń-kwiecień 2021 roku spółka szacuje przychody ze sprzedaży netto na poziomie 9,055 mln złotych, co stanowi wzrost o 10 proc. w stosunku do okresu styczeń-kwiecień 2020 roku, kiedy to wyniosły one 8,259 mln złotych.

Firma Miraculum istnieje od 1924 roku. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może…, Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.

Czytaj też: Miraculum zapowiada nowości marki Wars

oraz:

Miraculum planuje wiele wdrożeń w 2021 roku. Najwięcej w markach Wars i Paloma

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.09.2025 13:37
Moody’s obniża rating Shiseido z powodu problemów z rentownością
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację połączoną z awansami poziomymi i pionowymi.Shutterstock

Agencja Moody’s Ratings obniżyła rating Shiseido Company, Limited z poziomu A3 do Baa1, utrzymując negatywną perspektywę. Decyzja wynika z utrzymujących się problemów z rentownością oraz trudnych warunków rynkowych, które ograniczają potencjał wzrostu japońskiego giganta kosmetycznego.

W ciągu 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2025 r. marża EBITA Shiseido wyniosła 6,4 proc., co było wynikiem poniżej oczekiwań. Moody’s wskazało na słabe nastroje konsumenckie w Chinach, utrzymującą się stagnację w handlu podróżnym oraz spowolnienie sprzedaży w obu Amerykach i Europie jako główne czynniki presji. Na problemy operacyjne nałożyły się także trudności produkcyjne w marce Drunk Elephant.

Pomimo wdrażanych działań restrukturyzacyjnych – takich jak redukcja zatrudnienia, wycofanie wybranych marek czy programy oszczędnościowe – agencja nie spodziewa się znaczącej poprawy rentowności w najbliższych 12–18 miesiącach. Bardziej wyraźna poprawa ma nastąpić dopiero od końca 2026 r., przy czym marże EBITA mogą osiągnąć ok. 8 proc. do 2027 r., o ile działania kosztowe przyniosą oczekiwane efekty.

Shiseido zachowuje jednak solidną płynność, mocną pozycję na rodzimym rynku w Japonii oraz kontynuuje strategiczne inwestycje w segment prestiżowej pielęgnacji skóry i badania oraz rozwój. Jednocześnie ograniczona dywersyfikacja portfela i duża koncentracja geograficzna zwiększają ryzyko dla stabilności spółki.

Obniżenie ratingu podkreśla, jak poważnie na wyniki Shiseido wpływa spowolnienie gospodarcze w Chinach, stagnacja w segmencie travel retail oraz wyzwania związane z realizacją strategii marek. Dla inwestorów i branży to sygnał, że mimo prestiżowego pozycjonowania grupa pozostaje podatna na wahania rynku i będzie musiała oprzeć stabilność przede wszystkim na rynku japońskim oraz efektach restrukturyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.09.2025 13:44
Nivea z nowym country managerem na Polskę i kraje bałtyckie
Polska i kraje bałtyckie mają nowego country managera dla marki Nivea.Beiersdorf

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko country manager Poland & Baltics w Nivea Polska objął dr Martin Stoebe. Zastąpił on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 2021 r. przez blisko cztery lata. Zmiana ta wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Fatih Alpaslan odpowiadał w ostatnich latach za realizację strategii rozwoju marki, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz poprawę wyników w Polsce i krajach bałtyckich. Jego kadencja zbiegła się z okresem dynamicznych zmian w branży kosmetycznej, w tym rosnącego znaczenia e-commerce oraz innowacyjnych modeli sprzedaży.

Nowy szef Nivea Polska, dr Martin Stoebe, związany jest z Grupą Beiersdorf od dziesięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenie m.in. jako country manager w Kolumbii oraz jako kierujący działalnością firmy w Rumunii i Bułgarii. Wcześniej pracował również w sektorze doradczym jako project leader, a także jako managing director w start-upie, co daje mu szeroką perspektywę zarządzania w różnych warunkach rynkowych.

Firma podkreśla, że nominacja nowego country managera to krok w kierunku dalszego umacniania pozycji Nivea na rynku europejskim. Celem jest nie tylko dostarczanie produktów pielęgnacyjnych najwyższej jakości, ale także intensyfikacja działań lokalnych, wspierających rozwój i innowacyjność w Polsce i krajach bałtyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 07:00