StoryEditor
Producenci
04.02.2021 00:00

Yves Rocher ma problem. Internauci nawołują do bojkotu firmy, której oskarżenia doprowadziły do skazania Nawalnego

Internauci nawołują do bojkotu produktów firmy Yves Rocher, której rosyjska filia złożyła w 2012 r. przed sądem w Rosji skargę na spółkę transportową Gławpodpiska, której udziałowcami byli bracia Nawalni. Co prawda w listopadzie 2014 r. wycofała ją, ale rosyjska machina sądowa już była w toku. Opozycjonista został skazany za domniemaną defraudację funduszy firmy Yves Rocher – pisze dziennik „Le Monde”.

„Le Monde” cytuje rosyjskiego ekonomistę mieszkającego w Paryżu, Siergieja Guriewa, który uważa, że rosyjskim władzom zależało, aby w sprawę Nawalnego zaangażowana była zagraniczna firma.

Nie wiem dokładnie, jakich nacisków użyli śledczy, ale było dla nich ważne, aby zaangażowana była zagraniczna firma. Dzięki temu teczka wyglądała na solidną – wyjaśnił Guriew w „Le Monde” w wypowiedzi udzielonej pod koniec 2014 r.

Francuska grupa kosmetyczna uważa sprawę za zamkniętą, czego dowodem ma być wycofanie skargi w 2014 r.  Na początku ubiegłego roku wydała komunikat w tej sprawie. Teraz przypomina, że „nie można odwrócić biegu wydarzeń”. Wyjaśnia, że nie wolno jej komentować wydarzeń w Rosji. Utrzymuje również, że jest „całkowicie apolitycznym przedsięwzięciem”.  

W odpowiedzi na taką postawę na portalach społecznościowych internauci nawołują do bojkotu produktów marki, wskazując na „jej złą wolę”.

„Le Monde” przypomina, że Nawalny został w 2014 roku skazany na 3,5 roku pozbawienia wolności w zawieszeniu na pięć lat za domniemaną defraudację funduszy firmy Yves Rocher. W tym procesie współoskarżonym był jego brat Oleg Nawalny, który odbył wyrok w kolonii karnej. Rosyjski sąd zarzucił braciom Nawalnym defraudację, oszustwa i pranie brudnych pieniędzy na kwotę 26 mln rubli (370 tys. euro) na szkodę francuskiej firmy.

W 2017 r. Europejski Trybunał Praw Człowiek uznał, że Nawalni zostali pozbawieni prawa do rzetelnego procesu. Bracia złożyli skargę na „oszczercze oskarżenie” w czerwcu 2018 r. przeciwko Grupie Yves Rocher w sądzie w Vannes, jurysdykcji głównej siedziby firmy. Jednak sędzia śledczy odmówił przeprowadzenia dodatkowych czynności dochodzeniowych pod koniec 2019 r. Prawnicy Nawalnych odwołali się od tej decyzji do sądu w Rennes w maju 2020 r. Liczą na decyzję francuskiego sądu w tym roku – informuje francuski dziennik.

„Le Monde” wyjaśnia, że wszystko co do dziś spotyka Aleksieja Nawalnego jest skutkiem skargi złożonej przez Ives Rocher w 2012 r.  Wyrok zobowiązał Nawalnego do poddawania się kontroli sądowej, co nie było możliwe w związku z leczeniem w Niemczech, na które pojechał po próbie otrucia go. Po powrocie do Rosji 17 stycznia br. władze rosyjskie aresztowały go za naruszenie tego obowiązku. Rosyjski sąd zamienił karę warunkową i skazał opozycjonistę na 2 lata i 8 miesięcy kolonii karnej.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 00:40