StoryEditor
Producenci
09.02.2021 00:00

Yves Rocher zamyka swoje sklepy w Holandii

Francuska marka Yves Rocher zamknie w tym roku wszystkie siedem sklepów detalicznych w Holandii. Pozostawi jednak sklep internetowy i sprzedaż wysyłkową przez katalogi – donosi portal fakty.nl.

Do końca tego roku wszystkie sklepy Yves Rocher w Holandii zostaną zamknięte. W tym czasie wygasają umowy najmu lokali i firma postanowiła ich nie przedłużać. Tym samym siedem punktów sieci zostanie zamkniętych, ale w kraju nadal będzie działać sklep internetowy.

Wpływ na tę decyzję miała stagnacja stacjonarnych sklepów. Obroty nie rosły w nich od dziesięciu lat, a liczba odwiedzających systematycznie spada.

Portal fakty.nl podaje, że 66 proc.  przychodów Yves Rocher w Holandii pochodzi ze sprzedaży wysyłkowej przez katalogi, 22 proc. ze sklepu internetowego, a tylko 14 proc. z tradycyjnej sprzedaży detalicznej.

Sieć działała na terenie Holandii już od 47 lat. W szczytowym okresie, w późnych latach 80-tych, marka Yves Rocher miała 40 sklepów w całym kraju i była liderem na krajowym rynku kosmetycznym.

Zamknięcia zaczną się od drogerii zlokalizowanej w Hadze. W połowie roku zamkną się też filie w Zwolle, Rotterdamie i Amsterdamie.

Holendrzy nadal będą mogli kupować produkty Yves Rocher przez katalogi i sklep internetowy.

Czytaj też: Yves Rocher ma problem. Internauci nawołują do bojkotu firmy, której oskarżenia doprowadziły do skazania Nawalnego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 14:54
Paul Mitchell stawia na Paris Hilton jako globalną ambasadorkę
Paris Hilton została twarzą marki produktów do stylizacji i pielęgnacji włosów.Paul Mitchell

Marka Paul Mitchell ogłosiła wybór Paris Hilton – przedsiębiorczyni, ikony popkultury i filantropki – na nową globalną ambasadorkę. Współpraca została zaprezentowana w wielokanałowej kampanii, której centralnym motywem jest połączenie piękna, pewności siebie i idei ciągłego odradzania się. Kampania obejmuje zarówno działania cyfrowe i społecznościowe, jak i aktywacje w sklepach.

Projekt Paul Mitchell x Paris Hilton przewiduje m.in. modernizację opakowań oraz wprowadzenie innowacji produktowych. Za nowe stylizacje odpowiada znana stylistka fryzur gwiazd, Sienree Du – absolwentka szkoły Paul Mitchell. Stylistka przygotuje materiały zza kulis, wskazówki krok po kroku oraz inspiracje pokazujące, jak odtworzyć fryzury Hilton i jej codzienną pielęgnację włosów.

Ważnym elementem inicjatywy jest także podkreślenie historii Paris Hilton, która – według kampanii – przechodziła własną drogę w branży beauty i fryzjerskiej. Marka stawia na narrację pokazującą nie tylko produkty, ale także doświadczenie i wiedzę stojącą za każdą metamorfozą. W ten sposób Paul Mitchell chce połączyć świat celebrytów z profesjonalnym rzemiosłem stylistów fryzur.

Nowa kampania jest także platformą dla projektu XO Your Pro, który ma na celu uhonorowanie profesjonalnych fryzjerów. Inicjatywa celebruje więź między klientem a stylistą oraz kreatywność, jaka towarzyszy pracy za salonowym fotelem. Paul Mitchell podkreśla w ten sposób znaczenie sztuki fryzjerskiej jako fundamentu wszystkich transformacji, które marka prezentuje w swoich działaniach marketingowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 09:23
Givaudan poinformował o strategii firmy do 2030 oraz zmianie na stanowisku CEO

Givaudan, producent perfum i aromatów ze Szwajcarii, podał informację o przyjętych celach rozwoju firmy na najbliższe pięć lat. Firma przedstawiła również plan sukcesji, dotyczący długoletniego CEO Gillesa Andriera, który uda się na emeryturę w marcu 2026 roku – po 20 latach spędzonych za sterami firmy.

Następcą Andriera zostanie Christian Stammkoetter, dyrektor wykonawczy Danone. Firma poinformowała również, że prezes Calvin Grieder ustąpi ze stanowiska w 2026 roku, a Andrier zastąpi go po uzyskaniu akceptacji przez akcjonariuszy.

Givaudan przedstawił również nową strategię na lata 2026-2030. Zakłada ona średni wzrost sprzedaży porównywalnej na poziomie 4-6 proc., co stanowi wzrost w porównaniu z obecnym celem (4-5 proc.). 

image

Givaudan notuje niższy niż oczekiwany wzrost sprzedaży – akcje spadają o 6 proc.

Nowa strategia Givaudan zakłada m.in. rozszerzenie zasięgu klientów i pogłębienie globalnej obecności, a ponadto wejście w segmenty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki i karmy dla zwierząt.

Dyrektor finansowy Stewart Harris dodał, że nakłady inwestycyjne wzrosną do 4-5 proc. – w planie jest finansowanie rozwoju i modernizacji produkcji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 20:25