StoryEditor
Producenci
23.05.2018 00:00

Zenon Ziaja zdobywcą Nagrody Polskiej Rady Biznesu

Zenon Ziaja, założyciel i prezes firmy Ziaja, znalazł się w gronie zwycięzców tegorocznej 7. Edycji Nagrody Polskiej Rady Biznesu.

W gronie laureatów znaleźli się także Przemysław Gacek (założyciel i prezes Grupy Pracuj) oraz Bartosz Pilitowski (Fundacja Court Watch Polska). Specjalną nagrodę imienia Jana Wejcherta otrzymał ksiądz Adam Boniecki.

Zenon Ziaja, założyciel i prezes Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków, zdobył  Nagrodę Polskiej Rady Biznesu imienia Jana Kulczyka w kategorii "Sukces" za zrealizowanie spektakularnego projektu biznesowego, który wywarł trwały wpływ na polski rynek. – Nie byłoby mnie tutaj, gdyby nie moja wspaniała załoga i pracownicy. Różne osoby przez 30 lat, wielu pracuje od początku do dziś. To jest obecnie 1200 osób. Ta statuetka jest dla nich, to ich nagroda. Im dziękuję. Jestem bardzo dumny z tych ludzi. Firma to ludzie, a nie pieniądze – powiedział w czasie gali Zenon Ziaja. Dodał, że Ziaja to firma rodzinna, podziękował za wsparcie żonie i podkreślił, że biznes kontynuują dzieci. – Nie sprzedamy oczywiście tej firmy, bo po co? – mówił wzruszony.

Spółka Ziaja Ltd Zakład Produkcji. została założona w 1989 r. przez farmaceutów Aleksandrę i Zenona Ziaja. Do dziś, niezmiennie, oparta jest na wyłącznie polskim kapitale. Ziaja jest jedną z najcenniejszych polskich marek. W tegorocznym rankingu dziennika „Rzeczpospolita” została uznana za najsilniejszą markę w kategorii Kosmetyki i higiena. Jej wartość została wyceniona na 91,8 mln zł (z uwzględnieniem eksportu). Firma zajmuje się produkcją kosmetyków i farmaceutyków. Prowadzi także ponad 200 firmowych sklepów "Ziaja dla Ciebie".

Nagroda Polskiej Rady Biznesu nazywana „biznesowymi Oscarami” to jedna z wiodących inicjatyw gospodarczych w Polsce, której celem jest honorowanie biznesmenów, wizjonerów i działaczy społecznych za ich wybitny dorobek i osiągnięcia. Konkurs od 2012 roku promuje osoby, które dzięki swojej wytrwałości, odwadze i przedsiębiorczości potrafią w znaczący sposób wpływać na otaczającą rzeczywistość społeczną i gospodarczą. W skład kapituły wchodzą autorytety życia gospodarczego, naukowego, kulturalnego, a także członkowie rodzin Patronów Nagrody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 18:13