StoryEditor
Producenci
15.04.2020 00:00

Ziaja.com – zainteresowanie przerosło oczekiwania. Serwery nie wytrzymały

Pod hasłem #zostańwdomu i #kupujonline marki kosmetyczne zachęcają do zakupów za pośrednictwem swoich sklepów internetowych. Do ich listy chciała dołączyć także marka Ziaja. Jednak zainteresowanie zapowiadanym przez producenta e-sklepem było tak duże, że w dniu jego uruchomienia z powodu przeciążenia nastąpiła awaria serwerów.

Pod hasłem #zostańwdomu i #kupujonline marki kosmetyczne zachęcają do zakupów za pośrednictwem swoich sklepów internetowych.

Delia Cosmetics na swoim profilu na FB pisze: 

 

Wiosna rozpoczęła się już na dobre! Niestety aktualna sytuacja trochę pozbawia kolorów codzienność...Czas to zmienić! Sama zadbaj o to, by w Twoim życiu zrobiło się kolorowo!  Jak? Może pomóc manicure w odpowiednio radosnych kolorach, albo trochę barw na włosach! Co Ty na to? Spróbuj! Teraz w naszym sklepie online wszystkie lakiery do paznokci, nasze kultowe płukanki oraz farby do włosów kupicie 20 proc. taniej. 

Natomiast firma Elfa Pharm do promocji zakupów w swoim e-sklepie skorzystała z przypadającego na 15 kwietnia Światowego Dnia Sztuki. Z tej okazji promuje maseczki na tkaninie inspirowane dziełami sławnych malarzy, obniżając ich ceny w e-sklepie o 40 proc. Hasłem akcji jest #zostanwdomunałozmaske


 

Do swojego e-sklepu zaprasza również Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona. Kosmetyki obiecuje dostarczyć „bez kłopotliwych sytuacji, bez utrudnień, bez opóźnień!”, a do każdego zamówienia powyżej 70 zł dodaje żel antybakteryjny!

Również Floslek podpowiada, aby dbać o swoje bezpieczeństwo wychodząc z domu. To kolejna firma, która przypomina: „jeśli nie musisz wychodzić #zostańwdomu i #kupujonline


Swoją sprzedaż do internetu przeniosły również marki, które przed pandemią sprzedawały swoje produkty w salonach firmowych, takie jak Stara Mydlarnia. Marka dodatkowo wprowadziła codzienne e-konsultacje, podczas których eksperci marki udzielają porad dotyczących pielęgnacji skóry, a także doboru odpowiednich kosmetyków. 

W podobnej sytuacji znalazł się Inglot, który zachęca do robienie manicure w domowym zaciszu.

Sklepom online rośnie sprzedaż. W e-commerce zyskują obecnie znane marki, które już wcześniej wyrobiły sobie pozycję i mają wiernych konsumentów. Własne e-sklepy stały się dla nich ważnym miejscem sprzedaży.

Także Ziaja pod koniec marca, zaraz po ogłoszeniu ograniczeń w poruszaniu się w przestrzeni publicznej, zaczęła informować o pracach nad uruchomieniem swojego oficjalnego sklepu internetowego. Sklep ruszył dzisiaj – 15 kwietnia – i… Zainteresowanie było tak duże, że już pierwszego dnia, z powodu dużego ruchu na stronie nastąpiła awaria serwerów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:15