StoryEditor
Producenci
31.05.2022 00:00

Ziko zorganizowało pierwszą konferencję naukowo-szkoleniową

Dwudniowa konferencja „Ziko Dermo Beauty Forum” była okazją do spotkania personelu Ziko Dermo z producentami dermokosmetyków. Mogli oni porozmawiać, wymienić poglądy i opinie oraz nawiązać bliższe relacje biznesowe. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 170 osób – kierowników drogerii, dermokonsultantek i dermokonsultantów. W trakcie dwudniowego forum uczestnicy mogli wysłuchać prelekcji przedstawicieli największych, światowych i polskich marek dermokosmetycznych, porozmawiać o produktach i nowościach rynkowych, ale również wziąć udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących obsługi klienta.

W dniach 24-25 maja 2022 w Aparthotel Termy Uniejów odbyła się pierwsza konferencja naukowo-szkoleniowa „Ziko Dermo Beauty Forum” organizowana dla personelu drogerii Ziko Dermo. Była to też okazja do świętowania jubileuszu 10-lecia drogerii Ziko Dermo.

Podczas pierwszego dnia Konferencji, przedstawiciele takich firm jak: L’Oréal Polska, Laboratoire Native Galderma Polska,  Nuxe Polska, Perrigo Poland, Dr Irena Eris oraz Laboratoires Expanscience Polska omawiali plany i kierunki rozwoju swoich marek oraz prezentowali najnowsze linie dermokometyczne i produkty, które lada moment wejdą na polski rynek. 

Konferencji towarzyszyły targi, gdzie na stoiskach wystawienniczych dostawców toczyły się żywe dyskusje w kwestii pielęgnacji, sprzedawanych produktów, potrzeb klienta, czy dermokonsultacji. Drugi dzień Konferencji wypełniły wykłady i warsztaty o tematyce dotyczącej obsługi klienta, rozwijające umiejętności dotyczące rozpoznania jego potrzeb i komunikacji. Uczestnicy szkoleń opisywali własne doświadczenia, zadawali pytania i wspólnie zastanawiali się nad możliwymi rozwiązaniami. 

Celem konferencji Ziko Dermo Beauty Forum było spotkanie przedstawicieli reprezentujących dwa najważniejsze filary marki Ziko Dermo: naszych pracowników z producentami asortymentu dostępnego w naszych drogeriach. Wiemy, że aby zapewnić klientom najwyższy poziom świadczonych usług niezbędna jest ścisła współpraca z dostawcami, ciągła wymiana doświadczeń i stałe poszerzanie wiedzy. Producenci doskonale znają swoje produkty, śledzą trendy rynkowe i kreują nowe rozwiązania. Z kolei dermokonsultantki i dermokonsultanci najlepiej znają potrzeby klientów Ziko Dermo, ich codzienne pytania i oczekiwania – powiedziała Beata Kmieć prezes Ziko Dermo.

Przeczytaj również: Ziko szkoli kierowników swoich placówek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 17:23